Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Har du sjefen som venn på Facebook?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Sjefen som venn på facebook?
Nei 114 56,72%
Ja, full tilgang 75 37,31%
Ja, men begrenset tilgang 9 4,48%
Nei, men vurderer det 3 1,49%
Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-11, 15:29   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sjefen som venn på facebook?

I min bransje så er man ansatt mye på grunn av nettverk, og det er ganske naturlig å "blande kortene".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 17:44   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sjefen er ikke på FB. Har mange kollegaer som både er likestilt og under meg på FB. Kan se ut som en av de jeg er sjef for har stengt for at jeg kan se tavlen hennes i det siste. Vet ikke om det bare er meg det gjelder. Men det er jo helt greit.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 15:29   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt.
Facebook er et av de viktigste rapporteringsverktøyene vi har.

Gammel 29-06-11, 15:31   #4
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, men kunne fint vært det. Det er ikke så privat det jeg legger ut på facenbook.
Det er mer privat det vi prater om når vi røyker. Familie og barn og sånt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 15:38   #5
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Har nærmeste leder som venn på fb. Lederen tror jeg neppe er på fb i det hele tatt. Har ingen problemer med det altså. Skriver ikke om jobb eller andre ting som jeg ikke anser er greit at hvem som helst kan se.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 15:39   #6
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Nei, for han er ikke på FB. Ikke er hun som tar over heller. Men hadde de vært der, så hadde vi nok vært venner også.

Gammel 29-06-11, 15:45   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjefen min er ikke på FB. Men jeg kunne godt hatt ham som venn.
De andre kollegene mine og tidligere sjefer er der.

Gammel 29-06-11, 15:52   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Med min nåværende sjef er det helt naturlig. Med den forrige kunne det ikke falle meg inn i måneskinn, enda hun også var svært koselig.

Men jeg kjenner at det begrenser antall tgif-meldinger.

Gammel 29-06-11, 15:52   #9
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Jeg veit ikke engang om han er på facebook.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 16:02   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sånn for ordens skyld så har jeg ikke noe å skjule for bedriften min som gjør at de ikke får se meg på FB altså. Tvert om - jeg virkelig elsker jobben min og er kjempefornøyd på alle vis. Det er bare det at jeg har meterhøye vegger mellom jobb og private meg og er supernøye med å ha det akkurat sånn. Jeg vet ikke helt hvem alle jeg har på fb er - men jeg vet at de ikke er kollegaer. :sær:

Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 16:10   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnis. Nå fikk jeg akkurat mail om at sjefen min har bekreftet meg som venn på FB. Det betyr at jeg løy i sted, da jeg sa at hun allerede var det, men betyr det også at hun leser denne tråden? ( )

Gammel 29-06-11, 16:17   #12
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Kryssa nei, men det er ikke helt sant. Øverste leder har jeg ikke der, mens mellomleder er der (men hun var ikke min leder da hun ble lagt til) med lett begrenset tilgang.

Gammel 29-06-11, 16:58   #13
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det har jeg ikke. Jeg er forøvrig sjef selv, og har ingen av mine ansatte på lista mi. Jeg synes det er veldig greit å skille jobb og privatliv. Nå har jeg ikke mange FB-venner i de hele tatt, da.

Sist redigert av Beckett : 29-06-11 kl 19:33. Årsak: :gaah: iPad.
Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 16:56   #14
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det føles helt feil. Jeg vil heller ikke være "venn" med noen av dem jeg er sjef for.

Gammel 29-06-11, 17:06   #15
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg har ikke sjefen min som venn på fb. Jeg ønsker ikke å ha det heller.

Gammel 29-06-11, 17:09   #16
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har mine forhenværende sjefer på Fb.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 17:17   #17
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Hadde, men jeg pelmet han ut etter en mnd. Vil ikke ha han der. Mine to forrige sjefer, de har jeg der. De har jeg kontakt med på privaten.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 17:19   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg syns det er en grei tommelfingerregel å aldri poste noe under fullt navn som ikke en sjef kunne lest, for en dag er det blitt sånn at alt kommer opp ved et Google-søk og da er det innmari kjedelig å være jobbsøker.

Enig i denne. Jeg tenker på omdømmet mitt når jeg skriver på Facebook. Og jeg har faktisk bedt en fhv sjef om å tenke seg litt bedre om med tanke på kommentarerene hans som kunne misoppfattes i en nedbemanningsprosess.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 17:33   #19
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det har jeg. Vi er kun 7 stk på arbeidsplassen, det ville vært sært å avvise sjefen, han er liksom en av oss. Men skriver ikke ting jeg ikke vil folk skal se på facebook.

Gammel 29-06-11, 22:38   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har både nåværende og forhenværende sjef som FB-venn. Jeg skriver ikke noe på FB som jeg ikke like gjerne kan si i lunsjen med sjefen til stede. (Eller, jeg skriver jo masse som jeg ikke ville sagt i lunsjen, men da er det av manglende interesse hos kolleger og sjef, ikke fordi jeg ikke vil at de skal få vite det.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:53.