Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ungdommer i huset og vin i vinhylla?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-11, 13:45   #1
Aqua
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: oslo
Aqua har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ungdommer i huset og vin i vinhylla?

da jeg var seksten fikk jeg en liten flaske vin fra pappa og beskjed om at hvis jeg drakk noe mer enn den flaska ble det bråk og han visste hvor jeg skulle så han kunne komme innom og sjekke når som helst. så jeg drakk ikke mer enn den. jeg tror han var mest redd for at jeg skulle drikke hjemmebrent som andre hadde med seg enn at jeg snek i skapet egentlig.
Men jeg drakk mye mindre enn vennene mine så det funka jo sånn ca, for på fest hadde jeg jo dratt uansett.
Jeg er faktisk usikker på hva jeg skal gjøre, men nå er det hvertfall ti år før jeg trenger å tenke på det.

Gammel 06-07-11, 18:20   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper at vi klarer å se an ungene. Jeg tok aldri alkohol hjemme, selv om alt stod lett tilgjengelig. Det var ikke lenger like tilgjengelig da broren min kom i den alderen.

Ungene får i hvert fall først bevise at de ikke er til å stole på før vi innfører tiltak.

Gammel 06-07-11, 20:32   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er jo evigheter til vår er i den alderen, men jeg tenker som Tjorven og flere andre: i utgangspunktet tillit, hvis det viser seg at de bryter den, må vi låse inn e.l.

Gammel 05-07-11, 14:28   #4
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg husker en kompis som hadde sneket i foreldrenes barskap. Han var livredd for å bli oppdaget så han hadde tatt bittelitt fra alle flaskene og blandet i en stor flaske.
Da han kom på festen drakk han blandingen sin som bestod av alt fra dansk kirsebærvin, pisang ambon, baileys, cognac og diverse annet.

Er du sikker på at dette ikke er meg? Eneste forskjellen er at jeg også hadde eggelikør og Tiquila Sunrise oppi i tillegg! På en halvliterflaske vel og merke. Oh så fulle vi ble alle 20...

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:38   #5
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi rydder ikke bort noe som helst. Det ligger vin i hylla, sprit (nå ja, mye er det ikke men..) i skapet i stua, og det er øl i kjøleskapet.

Det har vært en god del fester hjemme når vi har vært borte, og det har aldri vært tatt noe som helst av våre ting. Det har heller vært mer alkohol i kjøleskapet når vi har kommet hjem. De unge drikker noe søtt kliss som de blander med noe enda søtere kliss. Jeg regner med de blir kvalme og kaster opp lenge før de blir fulle.

Gammel 05-07-11, 15:06   #6
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis du er en mann, bilmekaniker på 36 år kan det være deg.

Ja, det må være meg...

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.