Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor finner dårlige mødre som ikke husker denslags barnas personnummer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-11, 18:07   #41
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner dårlige mødre som ikke husker denslags barnas personnummer?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Nå har jeg bestilt en gang til. Gjorde det for noen uker siden også, men har ikke sett noe til dem)

Det gjorde jeg også, jeg har heller ikke sett noe til dem.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 18:11   #42
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan faktisk personnummeret til både meg selv, mannen og barna, samt faren min, hva nå enn jeg skal med det ... Men nå er jeg den som husker bursdagene til de jeg gikk på barneskolen sammen med, gamle telefonnummer ++ også da. Gid hukommelsen hadde vært like god på andre områder!!

Gammel 06-07-11, 18:28   #43
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Og der henta jeg inn posten og så var de kommet gitt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 21:39   #44
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står i passene tror jeg, mener det var der jeg måtte sist.

Gammel 06-07-11, 22:04   #45
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Men hun poengterte jo at hun ikke var hjemme og kunne rote i papirer,d erfor funker ikke pass, helsekort, fødsels/dåpsattest etc med mindre man har for vane å ha med seg disse i veska? Derav "ring folkeregisteret" eller åpenbart "meld flytting"

Gammel 06-07-11, 23:38   #46
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forsøkte å ringe folkeregisteret en gang, og mens jeg sto i telefonkø begynte det å demre noen tall men helt sikker på rekkefølgen var jeg ikke da jeg fikk svar. Nei, de kunne ikke gi ut personnr på telefon. Selv ikke når jeg sa mitt personnr og faren sitt (se der, jeg husker også eksens ). Og så sa jeg at jeg står egentlig mellom to varianter her, er bare usikker på plasseringen av de to siste sifrene. - Hvilke to er det du har å velge i da? sa mannen fra folkeregisteret. Da jeg sa de to, så sa han bare "den første er ikke riktig".
Tusen takk du er en knupp! sa jeg, og han bare lo.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 08:57   #47
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg ringte folkeregisteret for å få vite personnr til yngstejenta fikk jeg også beskjed om at slikt ikke ble utlevert sånn uten videre pr. tlf. Jeg måtte svare på en rekke kontrollspørsmål, f. eks fars personnr, adresse, søsken osv før jeg fikk det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 09:10   #48
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ingen husker vel nummeret til en haug med unger, gjør de vel?

Ikke jeg hvertfall, jeg går i surr i alle fires. Jeg kan mitt og mannens på rams, da. Det viste seg forresten å være svært upraktisk å ikke kunne personnummeret når barnet skadet seg i fremmed by. Dama på akuttmottaket himlet med øynene og akket og uffet seg over den håpløse moren som ikke kunne huske det.

Gammel 07-07-11, 12:39   #49
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Det jeg minst forventer av mødre ere at de skal huske sine barns personnummer.
Er det vanlig?

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 12:49   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvor fort får de personnummer når de blir født, forresten?

Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 13:11   #51
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror det i gjennomsnitt tar 2-3 mnd ut fra erfaringer med sykehusjournaler. Før det har de hjelpenummer.

Gammel 07-07-11, 13:13   #52
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle våre har hatt fødselsnummer innen seks uker etter fødsel.

Gammel 07-07-11, 13:59   #53
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Før du får det, eller før det er registrert?

Det registreres ganske raskt, Knøtteliten sitt var klart i løpet av fjorten dager. Mannen bestilte nemlig nye helsekort til alle i familien, og deriblant var det et til Ru, Lille/pike.

Gammel 07-07-11, 14:00   #54
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Dama på akuttmottaket himlet med øynene og akket og uffet seg over den håpløse moren som ikke kunne huske det.

Pffft. Lett for henne å si, som har tilgang til folkeregisteret.

Om jeg noen gang får en jobb uten tilgang til enkle søk i folkeregisteret, er jeg ille ute. Jeg kan kun mitt eget, og slår opp alle andres.

Gammel 08-07-11, 09:13   #55
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde Knerten sitt 3 september, han er født 19. august. Vi hadde Mikro sitt 3. mars eller noe sånn, hun er født 22. februar. Så ja, vi fikk det altså i løpet av et par uker etter fødsel begge ganger.

Det står jo på det skjemaet med forespørsel om barnets navn. Skrive det av der før man returnerer dette til folkereigsteret, er ikke så dumt... Sånn visst man skulle ha behov for det før fødselsattesten kommer. Sånn som når man blir innlagt på sykehus etter et par uker.

Gammel 08-07-11, 09:32   #56
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

de får fødselsnummer med en gang føden har registrert at barna er født. Iallefall her.
På jobb får vi blodprøve av barna til Rhesus negative mødre rett etter fødsel, og der står det som vanlig personnummer.

Gammel 08-07-11, 09:41   #57
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der henta jeg inn posten og så var de kommet gitt.

Og der kom mine også, gitt.

Gammel 13-07-11, 17:47   #58
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen finner også på å ringe bankrådgiveren sin også

Jeg husker mitt, ungenes og eksens. (og mannen til min gamle sjef ) I tillegg til en drøss kontonumre på eksen, nær familie og kunder.. For ikke å nevne alle unødvendige telefonnumre jeg har lagret... Men jeg har nok tallhode, og det går helt sikkert på bekostning av mye annet nyttig jeg kunne lagret

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.