Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Terrassebeising for treiginger

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-12, 12:30   #41
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Terrassebeising for treiginger

Lukk øynene et par år, Malama. Det har vi gjort. Vi kjøpte huset i juli 2010, pusset opp hver helg og en god del kvelder i fire måneder før vi flyttet inn, er fortsatt ikke ferdige inne og begynner så vidt litt utendørs i år. Terrasseshining er for folk som har bodd seg inn.

Gammel 21-05-12, 12:36   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Tror nok det ja. At jeg lukker øynene i år.

Men, på et tidspunkt kommer tiden da "noe" må gjøres med denne. Olje, beise, male, hva-nå-enn som er gjort med den. (finner man ut det på noe annet vis enn å spørre forrige eier? De er velvilligheten selv, altså, så vi kan spørre... Om vi ikke finner restene sv et gammelt spann med noe bak i garasjen eller noe, da.) og jeg nekter å gjøre noe for å opprettholde den oransje fargen, altså!

Gammel 21-05-12, 12:36   #43
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vipper mellom to gråfarger. Shimmergrå:

Og terrassegrå:

Har hvitt hus med grå lister, så derfor vil jeg gjerne ha grått terrassegulv og hvitt rekkverk, med grå beis på den planka som går på toppen av rekkverket. Det tror jeg blir bra.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 12:42   #44
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Grått er en fremmed tanke for meg. Men det ser roligere og mer harmonisk ut enn oransje.

VI får tenke et år eller to, tenker jeg.

Gammel 21-05-12, 12:46   #45
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Når jeg ser det bildet, blir jeg enda mer sikker på at vi skal ha terrassegrå. (Huset er i dag lysegrått med oransje detaljer. Blæk. En gang skal det bli mørk grått med lysegråhvitt listverk, muligens Labrador/Frostrøyk, og terrassegrå verandagolv. En gang.)

Gammel 21-05-12, 12:53   #46
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er enda et bilde av shimmergrå, som ikke er så dekkende som det bildet over (det til høyre, fikk med to bilder da jeg kopierte bilde-url-en):

Gammel 21-05-12, 12:55   #47
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har pleid å bruke olje. Klar, for det synes jeg er finest. Ganske enkelt, vask, la tørke, og på med oljen. Gjerne et par strøk, jeg mener det sto det skulle vått-i-vått på den siste jeg brukte, så da tok jeg vel fem bord eller noe sånn, også tok jeg dem en gang til, og så de neste, og så de neste. Helt kurant jobb, synes jeg.

(men jeg kan trives med sånt. Bare jeg slipper pussing, støv og slitsomme greier)

Jeg kan også trives med sånt der man ser resultater med en gang. Takk for svar, jeg skal få handlet inn terrassevask og klar olje ganske kjapt!

Gammel 21-05-12, 13:19   #48
Malama

Malama sin avatar

Standard

Sånn skimmergrå så fint ut.

Vår oransje blir aldri sånn uten pussing, det innser jeg. Vi får tenke på saken. Prioritere andre ting denne sommeren. Og lukke øynene.

Gammel 21-05-12, 13:40   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter et par dårlige erfaringer med beis, nekter mannen å gjøre noe annet enn å olje. Må prøve å omvende ham.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 13:57   #50
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal beise! Det er bestemt, men nå har noboen beiset med fargen mahogny (tror jeg det var), riktig pent ble det hos de og nå sier mannen han vil vi skal ha det, men det passer ikke inn hos oss (han mener ikke det da). Vi har altså hvitt hus med grå (skifer heter fargen) lister og må også bestemme oss for farge på grunnmuren (underetasjen) som jeg vil ha i en litt lysere grå enn skifer fargen. Kikker på de samme fargene som deg Labanga. Men hvordan få overbevist mannen er greien og hvordan finne farger som passer sammen burde vel se på fargekodene kanskje.

Gammel 21-05-12, 14:02   #51
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Vise ham bilder kanskje Ole Brumm? Siden han ble påvirket av naboen, så blir han kanskje påvirket av fine bilder også?

Hvor lang tid tar det å beise forresten? Jeg har jo to terrasser, en på ca 10 kvm og en som er litt større, kanskje 15 kvm. Klarer jeg å beise en på en ettermiddag/kveld tro?
På den eldste har jeg også skrudd fast beina til paviljongen. Orker ikke demontere den (den har tross alt stått oppe hele vinteren), og er redd for at dersom jeg bare løsner den, så kan den blåse overende og bli ødelagt. Er det helt teit å beise rundt beina? (De er som fire store runde tallerkner).

Gammel 21-05-12, 14:19   #52
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vil tro beisingen går fort på såpass små områder. Vi har ca 50 kvm + 20 kvm + litt og en trapp. Tror selve beisingen burde vi få unna på en grei økt (men vi må sikkert ha to strøk), det er vaskingen og forarbeidet som tar tid.

Jeg ville skrudd av beina, men om du ikke gidder så går det vel sikkert greit om de blir stående, så får du evt. ta der når de en gang blir skrudd ned.

Gammel 21-05-12, 14:32   #53
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte pussemaskin og pusset ned terrassen vår for to år siden, og beiset med Svaberg.
Den er litt "grønn" i solen, men jeg er uansett fornøyd med den lyse fargen kontra den mørke brune som var.

Gammel 21-05-12, 23:40   #54
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Jeg beiset i dag, men er ikke fornøyd. Det ser så ujevnt ut, selv om jeg brukte lang tid og trodde jeg var veldig nøye vurderer å ta et strøk til, kan det gjøre det bedre?

Jeg malte i fargen naturgrå og er veldig fornøyd med denne, ser lik ut som den shimmergrå på bildet over her til høyre.

Gammel 22-05-12, 00:02   #55
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må (eller - mannen må) gjøre dette i sommer, så jeg henger litt her for å få litt inspirasjon og gode råd.

Gammel 22-05-12, 00:05   #56
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker Burma teak fargen.

Er det nødvendig å pusse ned da, er det ikke bare å la tidens tann gjøre jobben og velge ny farge om tre år?

Gammel 22-05-12, 06:25   #57
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg liker Burma teak fargen.

Er det nødvendig å pusse ned da, er det ikke bare å la tidens tann gjøre jobben og velge ny farge om tre år?

Det slites ikke nok. Hos oss er det helt klart på tide å gjøre noe nå, men oransje er det like fullt. På alt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.