Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Mobiltelefon og etikette

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-11, 13:45   #41
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Jeg kan ikke fordra fikling med tlf over alt.
Min mann hadde en jobb som forstyrret ham til alle døgnets timer, enda han ikke egentlig hadde "vakt". Det var bare en del av greia han ikke kom unna, og jeg hadde mange ganger lyst til å hive telefonen langt til havs når han "avspaserte" for å ha en fridag sammen med oss, men tilbragte 80% av den i telefonen allikevel.
Veldig glad for at han har byttet jobb, og nå går det jo faktisk flere dager mellom hver gang han blir ringt etter utenom arbeidstid.

En ting er at man har vakttelefon og unnskylder seg og i det minste ikke er til bry for andre tilstede i sosiale sammenhenger, det har vel de fleste forståelse for, men jeg kommer aldri til å forstå de som er så avhengige av telefonen at de må oppdatere fb og ellers uviktige saker når man har tatt seg bryet med å treffe andre folk.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 13:48   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Mav: Jeg synes det er ille hvis dere er så viktige og det er så important å ta den telefonen, at det ikke er mulig å være høflig, engang.


"Viktige" er det du som sier. Og som jeg har presisert, jeg tar hensyn, og jeg unnskylder meg, men noen ganger må jeg si sorry, gå, og bli borte ti minutter, og eventuelt komme tilbake, hente veska og løpe.

Men at folk reagerer på at telefonene ikke står på lydløs, eller at jeg unnskylder meg hvert femte minutt, det har jeg forståelse for, men kan ikke gjøre noe med. Enkelt og greit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 13:48   #43
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

... og nei, det er ikke facebook jeg oppdaterer, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 13:53   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Man tar vel ikke telefonen i et banka kjør med mindre det er viktig?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 13:56   #45
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Man tar vel ikke telefonen i et banka kjør med mindre det er viktig?

Telefonene er viktige. Det betyr ikke at jeg anser meg selv som spesielt viktig av den grunn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:02   #46
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Jeg tenker hvert fall det at hvis en person må svare mobilen som ringer hele tiden, (presisere: ikke bare én eller to ganger i løpet av en cafédate) og man er nødt til å være tilgjengelig og svare hele tiden, så må man være ganske viktig i forhold til en sak.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:03   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Ah, så det var en kompliment?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:04   #48
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette



Jeg hadde nok ikke avtalt cafe- eller lunsjtreff med noen hvis jeg visste at det ville komme mange telefoner, og jeg var nødt til å ta dem.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:05   #49
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette



Jeg får bare sitte på kontoret hele tiden, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:18   #50
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Som sagt, du må være en ViktigPerson så uunnværlig som du er 24/7.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:21   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Jeg er ikke uunnværlig 24/7, men den som har bakvakttelefonen må svare. Enkelt og greit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:23   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.541
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er ikke uunnværlig 24/7, men den som har bakvakttelefonen må svare. Enkelt og greit.

Men det er ikke alltid du som har den vel?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:28   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men det er ikke alltid du som har den vel?


Hmnei, det er det selvfølgelig ikke. Nå har jeg hatt den i nesten hele sommer, med noen dagers avbrekk her og der, siste perioden (jeg ga den fra meg i dag! ) var på en måned.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:29   #54
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.517
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Skremmern, forskjellen på din og Mavericks jobb, er at din er så livsviktig at du må sitte standby ved telefonen(e) hele tiden mens du er på jobb. Mav kan ta telefonen med seg og gå på kafé og fikse ting derfra.

Og for ordens skyld - det er ikke ment som kritikk av noen av dere.

Men tråden startet med vanlige skravletelefoner som man besvarer (og skravler!) mens man er sammen med andre folk.

Hva hvis dere ringer til en venn/muttern/søsken bare for å skravle, spør dere da hvor vedkommende er? Og hvis h*n svarer at er på besøk, på kafé eller lignende - avslutter dere da samtalen? Eller lar dere det være opp til mottakeren av samtalen å si at det eventuelt ikke passer nå?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:44   #55
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Tilbake til skravletelefonene:

Scenario (et vanlig et, sådan): Jeg har i 18-tiden fått besøk av noen jeg er glad i. Vi spiser, koser oss og har det fint, og jeg tenker at hun blir type hele kvelden.
Vedkommende sender og mottar flere tekstmeldinger i løpet av de neste to timene, før hun plutselig eller etter en telefonsamtale sier at hun må gå fordi "Jeanette" venter på KultUtested1 eller FancyCafé2.

Da blir jeg såret altså. Selv om det skjer gang på gang. Men så er det kanskje ikke mobiltelefonen som er problemet, men personens respekt for meg.
Før mobilen fikk sin plass i samfunnet hadde man mindre mulighet til å gjøre denne typen spontan-dobbelt-bookinger.

__________________
2012, 2007 og 2004

Sist redigert av Appelsin : 19-07-11 kl 18:25.
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:49   #56
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.517
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Ja, akkurat den er kjip, Appelsin.

En annen ting er jo hvis man har en løs avtale om å møte noen senere på kvelden, da kunne det være at jeg stakk innom deg imens, liksom. Men da ville jeg si det, at jeg kommer innom mens jeg venter på nærmere beskjed om hvor og når - eller jeg ville si at jeg skal noe annet etter klokka ti ikveld. For eksempel.
Men å sette seg ned og så dra videre bare fordi det dukket opp noe mer spennende, det er dårlig gjort.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:50   #57
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hmnei, det er det selvfølgelig ikke. Nå har jeg hatt den i nesten hele sommer, med noen dagers avbrekk her og der, siste perioden (jeg ga den fra meg i dag! ) var på en måned.

Det var det jeg mente. Jeg ville ikke avtalt noe lunsj de dagene jeg har bakvakt, ikke hvis det er snakk om et telefonkjør slik jeg beskrev.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:52   #58
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.541
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Tilbake til skravletelefonene:

Scenario (et vanlig et, sådan): Jeg har i 18-tiden fått besøk av noen jeg er glad i. Vi spiser, koser oss og har det fint, og jeg tenker at hun blir type hele kvelden.
Vedkommende sender og mottar flere tekstmeldinger i løpet av de neste to timene, før hun plutselig eller etter en telefonsamtale sier at hun må gå fordi "Jeanette" venter på Pingvinen eller Garage.

Da blir jeg såret altså. Selv om det skjer gang på gang. Men så er det kanskje ikke mobiltelefonen som er problemet, men personens respekt for meg.
Før mobilen fikk sin plass i samfunnet hadde man mindre mulighet til å gjøre denne typen spontan-dobbelt-bookinger.

Det kaller man en dårlig venninne, dersom tanken er å være der hele kvelden. Samtidig så kan jeg godt stikke innom noen på ettermiddagen og samtidig ha en annen avtale på kveldstid, men da ville jeg nok sagt i fra.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 14:52   #59
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Jeg syns det er ganske stor forskjell på noen som må ta telefonen på grunn av jobb, og noen som tar telefonen for å oppdatere tante Olga på de siste ukenes hendelser altså.

Må man ta jobbtelefonen, så må man det. Og jeg regner med at de som omgås f.eks. Maverick vet hvorfor det er sånn, så da trenger man jo ikke bli sur for det. (Jeg blir med på cafe jeg altså).

Appelsin sitt scenario er usannsynlig frekt spør du meg. En tekstmelding innimellom er greit. Også er jeg veldig glad for at jeg har en jobb der det sjelden er behov for å svare på telefonen hvis jeg er opptatt, svareren tar seg av sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 15:07   #60
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mobiltelefon og etikette

Sier som flere, det er stor forskjell på jobbtelefoner som må besvares pga bakvakt e.l. og privatsamtaler. Jeg sitter aldri og snakker lenge i telefonen hvis jeg har besøk, er på besøk eller på café e.l. Jeg unngår også å snakke i den på bussen og toget og sånt, av hensyn til omgivelsene. Når jeg først skal snakke i telefonen (som jeg ikke elsker i utgangspunktet) vil jeg ha ro rundt meg og vie tiden til den jeg snakker med. På samme måte vil jeg bruke tiden på de jeg er sammen med hvis jeg sitter i en samtale eller selskap, så da sier jeg fra at jeg er opptatt med mindre det er en telefon jeg må ta (lege, veldig sjeldne jobbsamtaler etc.), og da går jeg et annet sted så de jeg er med slipper å sitte stille og høre på.

Og ja, det eksemplet du nevner til slutt her er kjip oppførsel, Appelsin. Kjenner til typen, og det er nok mer enn telefonetikette som er greien deres. Noen må liksom bare dobbeltbooke og ha planer og muligheter i alle retninger. Det er ekstra kjipt hvis en tror de har tenkt å ta seg tid til å være litt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no