|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg har ikke målt 100. Men 90 har jeg målt - og jeg er slettes ikke den tøffeste langs veien. Til å være racersyklist er jeg ganske pysete av meg. :skal ikke juge på meg heller: |
|
|
|
#3 |
|
trøtt
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneSykkelhjelm, redningsvest og bilbelte - selvsagt!
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneVi har en sånn, og den brukes når man er alene. Men de skal sjekkes temmelig ofte for å være sikker på at patronene funker, altså. Jeg foretrekker vanlige når jeg først bedømmer risikoen som så høy at jeg vil ha vest.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg sikrer barna mine helt kompromissløst, ja. Der beregner jeg generelt risiki som høyere (og det er de jo vanligvis; de er mindre robuste, mindre svømmedyktige, dårligere til å beregne trafikken), og kostnaden for meg er jo minimal (sutring).
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg har tenkt på det samme, opptil fler ganger, og lurer på hvor vanskelig det kan være å se signaleffekten man som foreldre sender ut når man sjøl dropper sykkelhjelm, flytevest og liknende.
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneDet er greit, agenten.
|
|
|
#9 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneFor et par -tre år siden leste jeg en artikkel i en av de større avisene våre i landet hvor de hadde intervjuet noen som hadde holdt på å drukne på sjøen. Det var skremmende lesning. Det som kom frem der var ihvertfall nytt for meg, at det ikke er mange hundre meterne man klarer å svømme før man får så store kramper at man ikke greier lengre. Og at det beste man kunne gjøre var å ligge stille med hendene inntil kroppen, for ikke å miste varme. Og håpe på rask hjelp. Marginene er MYE mindre enn man tror på sjøen altså.
|
|
|
#10 |
|
Fortynnet
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg er temmelig sikker på at jeg løper en VELDIG mye mindre risiko når jeg sykler i sakte fart uten hjelm, enn de som sykler i 90 km i timen med hjelm. Å sykle så fort er en risiko jeg ikke hadde tatt. Men som sagt, jeg har begynt å bruke hjelm uansett. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg må innrømme at jeg er litt dårlig på hjelmfronten. Har ikke fått kjøpt meg en ennå, dårlig unnskyldning..vet
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneFili, det er trening for meg. Det reduserer andre helserisikoer dramatisk. |
|
![]() |
|
|