|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Altså, hvilken måte er enklest/best for å få solgt mest mulig? Jeg skal legge ut en del klær for salg og håper å få noen gode tips.
|
|
|
#2 |
|
Søt og rar
|
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Nystrøkne klær på bildene pleier å få meg i shoppemodus, men jeg vet ikke om jeg er den eneste.
|
|
|
#3 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?
Enig i dette.
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Den gang jeg hadde god tid til å surre med det å selge barneklærne så solgte jeg mye på Finn. Ikke ha for mange størrelser i samme annonse. Skriv størrelsen i overskriften. Ta f.eks. bilder av flere plagg sammen og sett en totalpris på bildet. Jeg satte stort sett ting sammen til komplette sett og tok bilde av det sammen og satte en pris på settet. Solgte masse, men det er en del jobb og tar en del tid siden det blir mange kjøpere og mange en må sende til. Jeg foretrakk å selge på forum isteden for finn, for da er det ikke noe problem med at folk vil forskuddsbetale. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Og etter å ha blitt brent av kjøpere som ikke henter ut pakken sin vil jeg anbefale deg å ikke sende i postoppkrav. Det blir fort veldig dyrt! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
![]() |
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Jeg er sikkelig lat av meg jeg :P
|
|
|
|
#8 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Tydelige bilder, nystrøkne klær, god info om hvert plagg, og det aller, aller viktigste; lav nok pris. Pent og helt barnetøy er nesten alltid mulig å få solgt, det er bare ofte priset feil. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Mye klær til salgs på Finn. Hva med en annonse i foreldre og barn? Få annonser som regel, ergo lettere å bli lagt merke til.
|
|
|
|
#10 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Jeg har akkurat sendt 3 sekker med flott tøy til Fretex så jeg har ikke dårlig samvittighet for å være gnien...
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Slå sammen en del. Jeg blir fort lei av annonnser med ørten bilder av helt ordinære, relativt like plagt.
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Du må være edruelig i forhold til hva du selger til hvilken pris også. Dyre, populære merker selges nok best enkeltvis og da er det viktig med gode bilder. Enklere "vanlige" kjedemerker kan fint selges i pakke, men det kan man ikke forvente å få igjen mye for uansett hvordan man legger opp løpet.
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Nystrøkne klær og fine bilder er viktig. Og pris. Det er ikke klokt hva folk forventer å få igjen for brukt tøy, har jeg sett på finn. (Hvorfor tror noen at de kan ta halv pris av nypris på vanlige klær, når jeg kan kjøpe det samme nytt på salg til en lavere pris?) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Av kjedetøy så har jeg story sett tatt 1/4 og 1/3 av nypris ettersom hvor pent det er. Og tøy en skal selge skal være pent. Ikke flekker, utvasket eller betydelig slitt. . |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Originala
|
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Problemet med pakkeløsninger, slik jeg ser det, er at min Lillemor er temmelig kresen på klesfronten. Hadde jeg visst at alt ville bli brukt, så kunne jeg kanskje vurdert en pakke, selv om det kom seg på en del. Det ville uansett bli et godt kjøp. Men når barnet mitt bare vil bruke 1/3 av klærne, så blir det plutselig like dyrt som å kjøpe nye klær. Da er litt av poenget borte. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Edruelige priser og gode bilder. Klær fra H&M/Lindex etc. bør ikke selges for mer enn 1/4. De har så ofte salg at man stort sett får kjøpt det meste nytt til halv pris og gjerne mindre også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Jeg liker at det står på bildet str og pris, for mange ganger må man se på bilder og så finne plagget igjen lenger nede i annonsen og se hva det står om det. Noe jeg ikke gidder altså. Og folk skal spare penger på annonser og har hundrevis av plagg i en annonse. Da blir det veldig uoversiktlig.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Jeg pleier å legge ut pakker med klær og kun en str. Også legger jeg ut flere annonser og ikke flere str i en annonse. Føler det er mer oversiktlig.
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?Jeg skjønner at det er vanskelig å få solgt på Finn. Jeg har sluttet selv etter flere bomkjøp, der jeg har kjøpt klær som har vært regelrett utslitte og der selger har sagt at klærne var pent brukte.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Tips for å få solgt barneklær på finn.no?
Kjedelig at noen skal ødelegge for andre. Finner jo masse fine klær der ute men skjønner godt noen blir skeptisk når man er blitt lurt før.
|
|
![]() |
|
|