Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Eww - ekkelt!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hva synes du om å drikke melk rett fra kartongen og sette den tilbake i kjøleskapet?
Det ville jeg aldri selv ha gjort! 65 40,12%
Det hender - men aldri når vi har gjester 25 15,43%
Det hender - selv når vi har gjester 1 0,62%
Det synes jeg er ekkelt at andre gjør! 27 16,67%
Jeg synes det er greit at andre gjør det - men ikke med gjester i huset 13 8,02%
Jeg synes det er greit at andre gjør det - selv når de har gjester i huset 0 0%
Melk er for kalver! 31 19,14%
Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-11, 13:10   #1
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eww - ekkelt!

Jeg svarte at det synes jeg er ekkelt at andre gjør, ble kanskje litt feil, for jeg ville aldri ha gjort det selv heller. Nå drikkes det knapt melk her i huset, så det er ikke noe problem.

Det hender seg at jeg drikker rett fra pepsi max flaska, men da er det siste slurken.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:13   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Melk er for kalver. (Du kan tro jeg fniste godt av ei jeg kjenner, da hun raste over noen som mente nordmenn drakk unaturlig mye melk - det var jo klart vi skulle drikke melk, hvorfor hadde Gud ellers skapt kuene? Jeg sa ikke at jeg var enig, jeg, men holdt klokelig kjeft.)

Men ellers er det ekkelt å drikke av kartongen og sette resten tilbake i kjøleskapet, ja, samme hvem som gjør det. Her i huset er det heldigvis bare Pjotten som drikker ren melk, men jeg kan aldri tenke meg mannen min ville forsynt seg på den måten, han heller.

Gammel 10-08-11, 13:14   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge kartongen ikke skal deles med andre, synes jeg ikke det er ekkelt. Jeg gjorde det av og til da jeg bodde alene.

Men nå gjør jeg det ikke, og ingen andre i familien heller.

Gammel 10-08-11, 13:17   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville gjerne ha stemt både på at jeg aldri ville gjort det, og at det er ekkelt at andre gjør det. For det er virkelig helt hårreisende å gjøre. I alle fall når det er flere som skal drikke av den. Det må jo bety at man fullstendig mangler innsikt? Evt at man gir fullstendig beng, jeg vet ikke hva som er verst.

Gammel 10-08-11, 13:30   #5
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Melk er for kalver.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:58   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er uaktuelt å gjøre det hvis noen andre skal drikke av melken (eller juicen) senere, såklart, og som Esme er inne på, er det ikke så lurt å gjøre det med melk som blir stående etterpå. Men hvis det er ens egne private kartong og/eller man skal drikke den siste slanten, ser jeg ikke noe problem i seg selv med det å drikke rett av en kartong. (Og kan virkelig ikke se noen likhet mellom dette og det å ikke vaske hendene etter dobesøk. ) Jeg gjør det ikke selv, for jeg er ikke noe glad i å drikke av papp, men det har jo hendt at jeg har drukket rett av sånne små halvliterskartonger med juice som man får kjøpt, når jeg har vært på tur eller lesesal eller jobb eller noe.

Gammel 10-08-11, 13:59   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker ikke melk, og ville ihvertfall aldri drukket rett fra kartongen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 14:11   #8
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke presisert i pollen, men som man kan lese i HI er det "sette tilbake i kjøleskapet igjen"- delen av det hele som volder bekymring. Å drikke den siste slanten for så å kaste, kan jeg selvfølgelig ikke se et eneste lite problem med.

Gammel 10-08-11, 14:20   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er ikke presisert i pollen, men som man kan lese i HI er det "sette tilbake i kjøleskapet igjen"- delen av det hele som volder bekymring. Å drikke den siste slanten for så å kaste, kan jeg selvfølgelig ikke se et eneste lite problem med.

Da tror jeg jeg presiserer litt i pollen - jeg var nemlig ikke sikker på dette, og det høres det ikke ut som om alle andre var heller.

Gammel 10-08-11, 14:22   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Da tror jeg jeg presiserer litt i pollen - jeg var nemlig ikke sikker på dette, og det høres det ikke ut som om alle andre var heller.

Takk!

Gammel 10-08-11, 14:22   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke som vane å drikke fra melkekartonger, men om det er bare en liten skvett igjen når jeg skal ta meg melk at jeg drikker fra kartongen før jeg kaster den.

Tanken på at jeg kanskje får melk fra en kartong andre har drukket av synes jeg er ganske kjip.

Gammel 10-08-11, 14:51   #12
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Hadde aldri skjedd her i huset. Hvem drikker rett fra noe som andre og bruker?

Gammel 10-08-11, 14:52   #13
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nei og nei. Hverken jeg eller andre. Fysj. Uansett om det er bare en skvett igjen. At sønnen her gjør det om det er en skvett igjen bryr meg ikke. Men det har noe med at jeg er moren hans, og synes det meste med ham ikke er ekkelt.

Gammel 10-08-11, 15:35   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 10-08-11, 16:37   #15
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har forresten heller aldri skjønt hvordan enkelte foreldre syns det er helt ok å dele drikke med ungene heller jeg altså, ubåter og alt det andre gjr meg kvalm. Selv mine egne barns ubåter.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:18   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg har forresten heller aldri skjønt hvordan enkelte foreldre syns det er helt ok å dele drikke med ungene heller jeg altså, ubåter og alt det andre gjr meg kvalm. Selv mine egne barns ubåter.

Jeg deler med ungene mine, men bare til dem, når de har drukket av mitt glass er jeg ferdig

Ellers så svarte jeg at melk er for kalver, men det er jo ekkelt da om folk drikker fra kartongen og setter den tilbake igjen.

Gammel 10-08-11, 17:42   #17
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker ikke så mye melk, men ingen her drikker rett av kartongen. Eller, det hender at mannen tar siste slurk.

Minner meg på en historie som en venninne fortalte en gang. Hun skulle ta seg et glass melk og ut kom det en stor tyggis. Lillebroren drakk visst fortsatt av melkekartongen, selvom han sa han hadde sluttet.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:53   #18
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Minner meg på en historie som en venninne fortalte en gang. Hun skulle ta seg et glass melk og ut kom det en stor tyggis. Lillebroren drakk visst fortsatt av melkekartongen, selvom han sa han hadde sluttet.

Gammel 10-08-11, 16:46   #19
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker ikke melk, men hadde ikke drukket rett fra kartongen selv. Synes ikke det er ekkelt at andre gjør det, bare uvanlig. Eller kanskje det ikke er så uvanlig?

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:06   #20
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes melk smaker ekstra godt rett fra kartongen. Her i huset er det kun jeg som drikker skummetmelk, og den inntar jeg stradig vekk rett fra kartong. :stårfrem:

Jeg gjør det ikke når vi har gjester, dels fordi jeg ikke vil bli fersket, dels fordi de kanskje kan finne på å forsyne seg av skummetmelk.

Synes på ingen måte det er ekkelt. Jeg leser hva dere skriver om bakterier, men har aldri blitt syk, og aldri kjent noen usmak på melken (er svært sensitiv for sur/dårlig melk).

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.