Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken stil har du i heimen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-11, 09:56   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken stil har du i heimen?

Jeg synes nordisk stil er knallfint, men hos oss lurer det seg alltid inn noe loppegreier, noe antikk, en gammal kommode, et teakmøbel eller en gustaviansk sjenk. Så det blir med tanken.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:10   #2
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Det blir vel nordisk stil her også. Lyse vegger, eikeparkett, hvite eller eikemøbler. Det jeg kanskje er mest glad i, er store, åpne vindusflater som slipper inn masse lys. Ikke minimalist, men heller ikke nipsete. Har kikket litt på Kokosbolles hus og det er veldig inspirerende og "riktig" for meg. Bare gøy med personlige vrier og fargeklatter. En helt rendyrket stil kan bli litt upersonlig.

Gammel 12-08-11, 10:15   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi driver ikke med sånt vi.

Vi kjøpte ferdig møblert hus som ikke akkurat var i vår stil (i den grad vi har en stil), så vi bytter langsomt ut. Men fokuset har vært på å bli kvitt furuhelvetet på veggene. Jeg liker grått har jeg funnet ut, og vil helst male alle rom med s1000n. Mannen liker ikke grått. Var vi gift hadde nok grått vært skilsmissegrunn.

Jeg er glad i IKEA.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 10:24   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjevo: Det er vel det jeg også har kommet frem til. Og mannen min er også interiørinteressert, det kan være en utfordring for å si det slik. Men, det er også bra for han holder meg i tøylene litt når jeg får de litt for sprø innfallene som jeg i ettertid nok ville angret på.

minibolle mai 2012
Gammel 13-08-11, 00:45   #5
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min stil: Alle-interiørarkitekters-verste-mareritt!

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 00:46   #6
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjenner jeg blir svett når folk snakker om sjabbi sjikk, retro osv.
Jeg har rett og slett null peiling.

Gammel 13-08-11, 00:50   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Kjenner jeg blir svett når folk snakker om sjabbi sjikk, retro osv.
Jeg har rett og slett null peiling.

Shabby chic er når noe ser ut som det er funnet på en gammel låve og malt hvitt, men så viser det seg at det kostet tusenvis av kroner. Trur eg.

:har heller ikke peiling:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 00:51   #8
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Shabby chic er når noe ser ut som det er funnet på en gammel låve og malt hvitt, men så viser det seg at det kostet tusenvis av kroner. Trur eg.

:har heller ikke peiling:

Gammel 12-08-11, 11:02   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stilen hjemme er litt sånn rustikk møter IKEA møter loppis-boheme-aktig. Med sterke innslag av Build-a-bear med en orientalsk lyslenke her og der.
I sommerhuset er det landstil; skandinavisk møter fransk møter New-England.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 12-08-11 kl 11:43.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:27   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke noe stil. Men det er i alle fall ikke less i more. En gang når vi får gjort om soverommet vårt oppe til spisestue og endel mer, da kommer jeg tilbake.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:42   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Men, Kokos. Jeg vil si at ditt hus har mye nordisk i seg, med innslag av farge, loppis og Ikea. Ikke så langt borte fra mitt. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:40   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Men, Kokos. Jeg vil si at ditt hus har mye nordisk i seg, med innslag av farge, loppis og Ikea. Ikke så langt borte fra mitt. Knis.

Joda, det kan nok stemme, jeg bare synes liksom ikke jeg har truffet helt enda. Mannen er litt lei tror jeg. Det byttes ut møbler over en lav sko. Men sofaen elsker jeg, den får bli.

Aller helst skulle jeg hatt et hus med STORE rom så møblene kunne stå fritt med mye luft rundt. Men dengang ei. Vi er eiere av et innholdsrikt hus med mange mange litt mindre rom. Det hjalp å få slått ut noen vegger da.

minibolle mai 2012
Gammel 12-08-11, 13:30   #13
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Vil vel si vi har vår egen stil... gamle ting, hjemmelagde ting, ikea ting og en hjemmekoselig stil

Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:47   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leken, tror jeg interiørdamen kalte den.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:49   #15
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette spørsmålet mener jeg har vært oppe en gang før, og da svarte jeg presangstilen, og det gjelder fremdeles. Det er venner og familie som bestemmer hva vi skal ha i stuen.

Gammel 12-08-11, 14:28   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Dette spørsmålet mener jeg har vært oppe en gang før, og da svarte jeg presangstilen, og det gjelder fremdeles. Det er venner og familie som bestemmer hva vi skal ha i stuen.

Føler du det er greit?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 15:32   #17
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Føler du det er greit?

Kjempegreit

Gammel 13-08-11, 09:28   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Hm, jeg visste ikke hva min stil het, men nå ser jeg at jeg også har presangstilen. Det aller meste av pynteting er presanger, det er uhyre sjelden jeg kjøper sånt selv. Møbler er noe arvet og noe nytt, men ingen spesiell stil eller farge. Ingen rene flater, men heller ikke fjorten nipsgjenstander i vinduskarmen.

Men jeg tør ikke la min mor kjøpe klær til meg, der går grensen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:09   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IKEA høres ganske treffende ut her også, nærmere bestemt enkle og rettlinjede ting i bjørk, koksgrått og mørkerødt. Hvite vegger og ikkeno stæsj.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 16:05   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyinnflyttet pappeskestil i OBOS-kataloghjem fra 50-tallet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.