|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?Jeg synes forresten det er et poeng å ikke bare lese klassikere fra egen barndom til ungene. Noen er jo udødelige, men barnebøker speiler ofte sin tid, så bra bøker av nyere dato kan være vel så aktuelle for ungene. Her i huset satser vi på fin blanding, noe nytt og noe gammelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?
Jepp, det er jeg veldig enig i. Og jeg tar gjerne mot tips om bøker fra alle tidsaldre, for å si det sånn.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?Skilpadda: Frendeløs er tidvis skrekkelig sørgelig, ja, så den kan sikkert være litt uggen å høytlese, hvis man er av sorten som får klump i halsen. Det er også mulig han er litt liten ennå. (Jeg har drn i hylla, men har ikke lest den for Frøkna ennå.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?Tusen takk for masse fine forslag, alle.
![]() |
#6 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?Sigbjørn Mostue fenger fjerdeklassingen og pappaen her i huset. Jeg har ikke lest det selv (for jeg får ikke nærme meg det rommet ved leggetid, for det er deres bøker nemlig!), men det er tydeligvis såpass spennende at jeg må inn og minne pappaen på at poden skal på skolen om morgenen og at det er på tide å slutte å lese når klokka nærmer seg 21.30.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?Konkyliebæreren av Chitra Banerjee Divakaruni, er en bok jeg har tenkt å ta fram snart. Det er fantacy, i indisk miljø. Har lest den tidligere og husker den godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|