Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beste vogn nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-11, 12:14   #41
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn nå?

Vognene veier så lite og er lette å vippe opp, så det er ikke noe problem. Selv jeg kan ta i og løfte hele vognen over noe. Men jeg synes helt klart MB er bedre å trille enn Bugaboo. Jeg har Bugabooen som bagvogn og vendbar sportsvogn, og så står MB'en klar til å ta over etterpå. Perfekt!

Gammel 31-08-11, 12:15   #42
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi har to små hjul foran og jeg synes det er helt greit. Vi har mye snø her. Klart, om det ikke er brøytet kan det være keitete, men det er det jo uansett.

Synes tre-hjulinger er for ustabile.

Gammel 31-08-11, 12:16   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser jo easywalker også har en sånn vogn med to mindre hjul foran. Emmaljunga sin katalog er også full av det. Og brio og teutonia. Så noe har det kanskje for seg? Jeg er skeptisk fordi jeg er vant til MB, men den er jo kul umulig å få inn i bilen uten at den tar hele bagasjerommet.

Gammel 31-08-11, 12:18   #44
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MB er lang, ja. Jeg har Quinny Zapp Xtra i bilen.

Gammel 31-08-11, 12:20   #45
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en babyjogger i bilen, men jeg går jo stadig vekk et eller annet sted og blir hentet med bil. Og mb er ganske upraktisk i så måte.

Gammel 31-08-11, 12:35   #46
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det lenge siden jeg var En Som Triller, men i følge de jeg kjenner som driver med babyproduksjon nå så er det TFK eller OTH/MB som er tingen og så ville jeg supplert med en Bugaboo Bee til bagasjeromsbruk. Ryggen kan legges helt ned, sånn at den kan brukes fra babyen er pitteliten (med egen cocoon), den kan vendes og blir veldig liten sammenlagt og er genialt for de turene der man trenger en lett og enkel vogn.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 13:03   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men tfk tar ikke så stor plass sammenlagt om man ikke har med bagen? Jeg har fester til bilsetet til vogna så jeg trenger ikke ta med bagen om jeg ikke vil.

Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 13:05   #48
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var meget fornøyd med valget om å beholde Simo dypvognen min etter Knotten. Det er den eneste vognen med stor nok bag.
Så kan man bytte til en lett og snerten sportsvogn eller trehjuling når ungen blir større.
Men klart, det duger dårlig i 5.etg. uten heis. Med mindre man kjøper den lille bagen og putter oppi dypvognen igjen. Da går det fint.

Buggis er rælete synes. OTH og EW er relativ like, den eneste forskjellen er vel kalesjen og hvordan ryggen justeres. Og det der fotbrettet.
Teutonia er jeg ikke oppdatert på lenger, men det var jo ut allerede i 2004.

Stokke?! Det er jo i hvert fall urbant!

Gammel 31-08-11, 13:11   #49
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Men TFK er ganske vinglete foran synes jeg, og sportsvogndelen er ganske grunn på tross av at den er stor. Og så er det de glidelåsene jeg er ganske skeptisk til. Men baggen er fin, det er den. Og den er den snilleste sammenlagt som også har bag med akseptabel størrelse.

Gammel 31-08-11, 13:55   #50
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TFK tar ikke så stor plass sammenlagt, men den kan ikke sammenlignes med Bee'en. Jeg hadde begge deler, nå trenger vi bare vogn en ytters sjelden gang (typisk når vi er i London eller tilsvarende), og da er Bee'en helt uten sidestykke.

Jeg syns ikke TFKen var verken vinglete, grunn eller at glidelåsene var vanskelig.

Gammel 31-08-11, 13:59   #51
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg aner ikke hva jeg skal velge. Var innom Barnas hus i forrige uke og tenkte jeg skulle prøvekjøre litt, men de hadde ingen EW inne, så da falt planen litt sammen, og blodtrykket røk også, så jeg utsatte det hele.

Jeg er skeptisk til Buggis, men ser jo stadig hvordan Niobe er begeistret. Jeg tok litt i vognen her i forrige uke og ble liksom ikke tatt av vinden. Jeg synes den virker stiv.
Jeg tok i TFK også og den var jo virkelig en drøm som bl.a. Isolde sier, men jeg liker jo ikke utseendet fremdeles og det er sikkert teit, men jaja.

I hvert fall er jeg ivrig på å prøve EW med det første og blir småskuffa om den nye versjonen ikke kommer før i desember, for da begynner det jo å haste litt med å bestemme seg.

Gammel 31-08-11, 14:27   #52
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Den er jo ingen fryd for øyet, og krever tilvenning. Jeg var uhyre skeptisk i utgangspunktet, men den var nærmest i å fylle alle krav. Stor bag, vendbar sportsvogndel, vendbart styre, svingbare hjul og lav vekt. Jeg ble positivt overrasket, for trillecomforten er slett ikke så verst. Nå forventet jeg noe i retning handlevogn, da, for det er jo slik den ser ut.

Jeg tippet at jeg ville bli ivrig på å bytte til MB'en, men slett ikke. Jeg ser at sportsvogndelen fungerer ypperlig til minsten, og foreløpig er jeg ikke villig til å ha han bare forovervendt i vognen. Vi liker øyekontakten. Vi triller i skog daglig, og jeg vipper styret over og får store hjul foran på de mest kuperte stiene.

Gammel 31-08-11, 14:30   #53
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det er buggis du snakker om, ikke sant Niobe? Utseende til buggis liker jeg veldig godt, men den ser jo litt snobbete/spjælete ut sammenlignet med mange andre.
Jeg må få prøvd den litt mer når jeg samtidig har mulighet til å prøvekjøre EW.

Gammel 31-08-11, 14:32   #54
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Buggis, ja. Jeg har aldri vendt meg til utseendet på den. Den ser fremdeles ut som en stylet handlevogn for meg.

Gammel 31-08-11, 15:14   #55
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville anbefalt MB også til baby, synes vognen er god med bag også, jeg. Også Bugaboo Bee i tillegg, med mykbag i starten, super ekstravogn med sittedel som kan vendes mot deg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 15:16   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må da kunne gå an å klare seg med én vogn til 8-9 laken?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 15:16   #57
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Katta: Har du prøvd simobutikken (Sentrum, Gullgruven, Askøy). De har det samme utvalget som barnas hus men mye bedre service.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 15:18   #58
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det må da kunne gå an å klare seg med én vogn til 8-9 laken?

Jeg akter å ha kun en, ja.

Men den var ikke så dyr, slapp unna med rundt seks.

Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 15:49   #59
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi har alltid bare hatt én vogn pr barn. Klart det så fint, så.

Gammel 01-09-11, 08:23   #60
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Man klarer seg helt fint med en TFK. Jeg skulle bare ha ønsket at vi hadde Bee'en første gang vi var i London med Mini, fem måneder gammel. Det er noe helt annet å bevege seg i en barnevognuvennlig storby med en liten lett trille, enn med det store "droget" man trenger for å trille komfortabelt i norske vintre. Hadde jeg måttet velge en av dem hadde jeg valgt TFken, altså.

Det kommer altså helt an på hva de har tenkt å bruke vognen til. Er det en familie som liker å være litt på reisefot, så vil jeg anbefale en ekstra trille til reisebruk. Og jeg skjønte poenget med å faktisk legge litt penger i en trille, da vi gjorde det. (Før det hadde vi diverse halvdyre saker, og jeg ble ikke skikkelig fornøyd før pappa kjøpte med seg en Bee fra USA.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.