Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-07, 00:14   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dilemma ang gravid jente på hyttetur i påsken

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg er sikker på det fins alle slags variasjoner når det gjelder fødsler. Om man har gått over tiden fem ganger kan det likevel skje at sjettemann kommer en måned før termin.

Ja, det er liksom det jeg ser for meg og .

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 09:50   #2
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg hadde holdt meg hjemme så tett opp til termin. Synes det er idiotisk av et voksent menneske å ta så lite ansvar for seg selv.

Gammel 17-03-07, 10:04   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo ikke sikkert hun får helikopter heller, vel? Tenk om de bare sender bort ei jordmor og hun må ligge og føde på hytta?

Jeg syns høygravide kan ta egne vurderinger og gjøre det som passer dem best, som regel. Men her er det jo faktorer som dyre helikopterambulanser å ta hensyn til, og ikke minst at hun faktisk skal ta seg fri fra jobb 3 uker før termin. Hun har jo ingenting der oppe å gjøre, er det ferie hun skal på?
At det i tillegg er såpass vanskelig å komme seg fort nok til sykehuset at det eneste alternativet blir å bruke luftambulanse, syns jeg er horribelt. At hun ikke skjems?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:12   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halvannen time til sykehuset er jo ingen sensasjon i Norge, det var avstanden der jeg bodde før.

Å bli med på hyttetur to uker før termin synes jeg allikevel er litt drøyt, men hva vet vel jeg om hvordan formen til "normale" høygravide er.

Uansett er det vel å trekke motivene litt vel mye i tvil å tro at det var tanken på en helikopterfødsel for å ha noe å "skryte" av, som fristet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:17   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Halvannen time til sykehuset er jo ingen sensasjon i Norge, det var avstanden der jeg bodde før.

Med bil er det ikke så ille, men her var det snakk om scooter eller ski. LITT vel "stress" når man er i fødsel.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 19:20   #6
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Med bil er det ikke så ille, men her var det snakk om scooter eller ski. LITT vel "stress" når man er i fødsel.

Hmmm, var vel halvannen time med bil til sykehus og en kunne gå fra parkeringsplassen til hytta.

Jeg synes ikke det høres ille ut. Men nå bor jeg selv to timer fra sykehus da. Og når det ikke var langt med scooter eller ski til hytta hadde jeg ikke brydd meg om hun ville vært med.

Og det skal mye til at en føder i helikopter, det er det som regel ikke plass til. Vi har to timer til sykehus og luftambulansebase her. Sjelden gravide blir kjørt med helikopter, da stopper de fødselen først.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.