|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Replika av kjente designmøblerOg noen av oss synes 30 år gamle biler er fine.
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Replika av kjente designmøblerDet sier du nå, ja.
|
|
|
#5 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Replika av kjente designmøbler
:forelska:
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Replika av kjente designmøblerMen altså: Jeg ser på charles & Eames RAR-stol. Den er jo laget i plast her, men orginalen er vel vitterlig formstøpt glassfiber? Eller kanskje det bare er jeg som er fjern?
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Replika av kjente designmøblerAkkurat denne stolen (som jeg ønsker meg og nok kommer til å kjøpe) koster i tillegg for lite til at den skal være grei å kopiere, tenker jeg. Det er jo ikke en ekslusiv greie.
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Replika av kjente designmøblerJeg kjøper ikke billige kopier. Da velger jeg heller noe som er inspirert av originaldesignet om lommeboka nekter. Jeg laster ikke ned ulovlig eller piratkopierer heller. Også bruker jeg minst mulig på bil, men mer enn på lenestol.
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Sv: Replika av kjente designmøblerKopier kan være et helt greit alternativ, men man ser jo tingene an før man kjøper. At det er en kopi trenger ikke nødvendigvis bety elendig kvalitet. Og det er det, samt prisen, som avgjør for min del. Man skal være forsiktig å hevde man kun kjøper originaler, for det meste i samfunnet er kopiert i en eller annen grad. De som sier sånt er etter min erfaring mest opptatt av statussymboler folk flest ikke ikke gidder bruke penger på. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Sv: Replika av kjente designmøblerMin erfaring er at folk som utelukkende eller primært ser på design som et uttrykk for status, ikke ville være i stand til å kjenne igjen god design om den så dunket dem i hodet mens den hoppet opp og ned og viftet med armene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Replika av kjente designmøblerJeg tror ikke noen ser på design BARE som status. Og jeg tror det er få som ser på design bare som design også. De fleste har en blanding, med en overvekt den ene eller den andre veien.
|
|
|
#16 |
|
Bedreviter
|
Jeg har aldri møtt noen som selv eier noe "design" som gir inntrykk av å ha anskaffet det av statusgrunner. Og særlig ikke utelukkende derfor. (At det ikke kan være status innblandet, skal jeg ikke hevde.) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Shake it out!
|
Sv: Replika av kjente designmøblerJepp, tyveri har kommet for å bli.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Replika av kjente designmøblerIkke blir man tatt, heller, så det er bare å peise på.
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Sv: Replika av kjente designmøblerAftenposten har for øvrig en godt timet artikkel i nettutgaven i dag, der det hevdes at EU skjerper inn reglene for kjøp av piratkopier. Nå risikerer man titusenvis av kroner i bot for å kjøpe falske LV-vesker og Rolex-klokker som man burde skjønt at var fake. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg regnet med at denne ville dukke opp i tråden her da jeg så den i dag, men er likevel litt skuffet. Dette har fint lite å gjøre med med det Designers Revolt og blant annet flere lignenede italienske møbelprodusenter gjør, selv om Cassina og andre som lisensproduserer designvarer sikkert gjerne ser at folk tror det. Falske Rolex-klokker og Louis Vuitton-vesker utgir seg typisk for å være ekte ved å kopiere varemerkene til Rolex og Louis Vuitton. Rettigheter til et varemerke er noe helt annet enn patent- design- og opphavsrettigheter; de varer evig så lenge innehaveren tar vare på dem, og å selge noe under andres varemerke er å svindle kjøperen og å utnytte innehaverens navn og rykte ulovlig. Designers Revolt later ikke som om noen av deres møbler kommer fra Cassina. Ikke gjør de noe ulovlig heller. |
|
|
|
![]() |
|
|