|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BLÆH ... BrødbakingVi setter timeren på 30-40 minutter (litt avhengig av størrelse på brødene) når vi skrur på varmen (litt under 200 grader). Når den piper ser jeg på hvor stekt brødene er, og banker på toppen av dem for å høre hvor "hule" de høres ut. Så snur jeg dem med bunnen opp, og steker i 5-15 minutter til, avhengig av hvor godt stekt jeg synes de virker når jeg sjekker. Viktig å ikke steke for lenge, da kan de også bli tørre og dermed ry lettere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: BLÆH ... BrødbakingJeg lager bare hellebrød med like deler vann og mel, de må steke mye lenger enn det. De bli ikke tørre.
![]() |
#43 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BLÆH ... BrødbakingJa det er naturlig at når det er mye vann i deigen må man steke lenger. Mente ikke egentlig at mine tider skulle være faciten, det er jo forskjell både på ovner, størrelsen på brødene og mengde væske. Dessuten trenger grovere brød lengre tid. Men prinsippet mitt kan brukes, følge med til de er nesten ferdige, snu og steke videre i ca 10 minutter til under (da slipper de formene lettere synes jeg). |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
![]() |
![]() Sv: BLÆH ... BrødbakingHvis du syntes det blir smuldrete med havregryn er et tips å ha havregryn og væske oppi først så den får svellet litt før du har i resten, må da evnt bruke litt ekstra væske.
![]() |
|
|