Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gift deg eller skriv samboeravtale

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-11, 18:42   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gift deg eller skriv samboeravtale

Se på det motsatt da: hvis min mann nektet å jobbe og bare ville være hjemme og spille gitar hele dagen, så hadde jeg vært fint lite interessert i å dele min formue med ham dersom vi valgte å gå fra hverandre en dag.

Hadde jeg ønsket å ha en hjemmeværende mann som skulle ta seg av hus og hjem til vårt felles beste, hadde jeg laget en avtale om det og satt opp en kontrakt om hvordan boet skulle fordeles ved et brudd. Men det kunne jo også hende at fyren jeg har et forhold til var en slubbert, som bare var lat og ikke gadd å bidra, og da synes jeg jammen at rettsvesenet kan gi meg en sjanse til å fristille meg økonomisk fra denne fyren og la oss få ha separat økonomi hvis vi vil. På hvilken måte er det rettferdig at jeg blir tvunget til å forsørgen denne fyren, enten jeg vil eller ikke?

Poenget er at det finnes så mange ulike former for samliv, at man ikke kan lage en mal som skal passe alle og beskytte alle. Forsørgeransvar MÅ være en frivillig sak, og eneste måten man kan organisere det på, på en måte som er i nærheten av rettferdig, er å ordne med en kontrakt som det er frivillig å gå inn på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 19:50   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sorry skrivefeilene.

Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 19:58   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mindy: hvis man skilles i Norge er det bare barna man skal forsørge, ikke en tidligere ektefelle. Bidraget fastsettes på grunnlag av begges inntekt, og av samværsprosent. Enkelt sagt.

Heldigvis. Jeg finner forsørgerbidrag til voksne damer direkte støtende.

Gammel 26-09-11, 20:12   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mindy: hvis man skilles i Norge er det bare barna man skal forsørge, ikke en tidligere ektefelle. Bidraget fastsettes på grunnlag av begges inntekt, og av samværsprosent. Enkelt sagt.

Heldigvis. Jeg finner forsørgerbidrag til voksne damer direkte støtende.

Takk, det er som jeg trodde og som jeg har argumentert ut fra. Og jeg er helt enig i ditt "heldigvis". Jeg får bare Google og se om jeg finner noe skriftlig - for jeg blir møtt med "det stemmer ikke!" når jeg sier det.

Forsørgerbidrag måtte være det mest nedverdigende å ende opp med. Jeg kjenner noen som får "husholdningspenger" av mannen her, og synes det er såååå greit, fordi da trenger de ikke å spørre mannen om å få bruke penger. Jeg hadde aldri gått med på livet som expatfrue om det ikke var underforstått at mine penger er dine penger og at jeg ikke trengte å stå til ansvar for hva jeg bruker penger på. Her er jeg økonomisjef i Familien AS, og mannen er arbeidsmauren.

Men fra spøk til alvor. Ønonomisk uavhengighet er viktig for meg, og det var ikke bare enkel å ikke tjene penger lengre, selv om vi alltid har hatt 100% felles økonomi. Men jeg hadde aldri, aldri gått med på å gå hjemme om det hadde vingeklippet meg økonomisk og jeg hadde følt at jeg brukte hans penger og at han måtte godkjenne hva jeg bruker penger på. Aldri!

Gammel 26-09-11, 19:59   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til alle som mener at rettsvesenet skal kunne komme i ettertid og fikse opp i ting som plutselig føltes urettferdig, har jeg lyst til å si - thatŽs life. Deal with it. Premissene er åpenbare, klare og vanskelig å misforstå. Det er ens eget valg om man tar prosessen med å sikre seg eller ei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:02   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror dere diskuterer to forskjellige ting, smilet. Jeg er enig med deg om at det er spinnvilt å ha en regel som sier at alt mitt er ditt om vi flytter sammen. Men jeg oppfatter Kie og Floksa som at de snakker om situasjoner der et par har blitt enige om han jobber og hun inne gjør det, og der han er så kjip at han ikke vil ha papirer for det. Gjerne under argumentet "du kan stole på meg, jeg kommer aldri til å gå fra deg" og hun er så dum at hun gjør det. Men selvfølgelig kan man ikke ha et lovverk som binder alle ut fra slike tilfeller - man må hindre slike tilfeller i å skje ved at kvinner lærer at man IKKE kan basere seg på det muntlige ordet til en fyr man deler seng med.

Jeg er forøvrig i et forhold hvor jeg bidrar med å være hjemme og styre hus og heim. Men vi er gift, og hæ vært gift siden lenge før mannen begynte å tjene penger. Ergo er jeg sikret økonomisk - halvparten av det som ikke bare er gjeld er mitt. Pluss at jeg både har utdannelse og yrkeserfaring. Min far døde da jeg var barn, og jeg har sett viktigheten av å ikke basere livet sitt på at man skal bli forsørget av andre.

Det er helt ok å velge utradisjonelt og la en være hjemmeværende. Man man skal vite hva man gjør, og man skal ikke basere seg på at rettsvesenet finner medynk i en.

Gammel 26-09-11, 20:04   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dumme kjerringer og troll til menn, som det heter i eventyret...
Jeg er ellers enig med Teofelia og en del andre her. Det er lov å tenke litt - man må nesten ha bodd på en egen planet for å ha unngått historier om kvinner som sitter igjen med skjegget i postkassa etter en skilsmisse. Jeg synes absolutt at mannen også har et ansvar for å sørge for et sikkerhetsnett til den som går hjemme, men sånn til syvende og sist er det jo damene som får lide, og dermed sørge for å sikre seg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:41   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dumme kjerringer og troll til menn, som det heter i eventyret...
Jeg er ellers enig med Teofelia og en del andre her. Det er lov å tenke litt - man må nesten ha bodd på en egen planet for å ha unngått historier om kvinner som sitter igjen med skjegget i postkassa etter en skilsmisse. Jeg synes absolutt at mannen også har et ansvar for å sørge for et sikkerhetsnett til den som går hjemme, men sånn til syvende og sist er det jo damene som får lide, og dermed sørge for å sikre seg.

Jeg sjokkeres stadig over at kvinner går (deltid) hjemme uten å ane hvilke økonomiske effekter det har på lang sikt, om det nå er på pensjonsopptjening, forsikringer man hadde gjennom jobb men ikke hadde når man går hjemme, eller sykepengerettigheter for den sakens skyld. Osv, osv. Et minimum av innsats for å sikre en økonmisk framtid er faktisk et must for ALLE, gift eller ei (hva hvis det viser seg at gubben tok feil f.eks) og har man ikke hodet for det selv går det faktisk an å betale seg ut av det vha økonomisk rådgivning og hjelp til kontraktsoppsett og sparing osv.

Og så tenker jeg som Hattifnatten og Katta. Er man samboere må man tenke at reglene er som om man bodde med ei venninne eller kompis eller han bekjente av fetteren som hadde et ledig rom man betaler leie for. Vil man ha noe mer enn det, må man sette opp en avtale.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er man gift, er det ingen tvil om den gjensidige forsørgelsesplikten og det er dommer på at ulønnet arbeid også telles med ved krav om skjevdeling.

Til en viss grad - og dette er et viktig poeng.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er man gift, er det ingen tvil om den gjensidige forsørgelsesplikten og det er dommer på at ulønnet arbeid også telles med ved krav om skjevdeling.

Til en viss grad - og dette er et viktig poeng Katta kommer med her. Til forskjell fra samboerskap, så er det sånn i ekteskap.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 22:21   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Er man samboere må man tenke at reglene er som om man bodde med ei venninne eller kompis eller han bekjente av fetteren som hadde et ledig rom man betaler leie for. Vil man ha noe mer enn det, må man sette opp en avtale.

Dette er veldig godt sagt. Om to kompiser deler leilighet og den ene driver og bygger opp et firma mens den andre jobber bare en liten jobb, men forsåvidt gjør mer husarbeid fordi han er mer hjemme, det er da ingen i hele verden som mener da at det skal deles likt om de flytter fra hverandre etterhvert.

Om man er samboer kun så har man gjort et valg (at man ikke har gjort det bevisst har ikke så mye med saken å gjøre) om at man ikke har noe gjensidig forsørgelsesplikt, eller at man har andre juridiske retter og plikter. Ønsker man det, så må man faktisk gifte seg.

Gammel 26-09-11, 20:06   #10
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke se at dette har med negative holdninger til hjemmearbeid å gjøre. Det er mange familier som velger at AS familien skal ha en skjevfordeling av oppgaver hvor en dyrker karriere og en tar seg av hus og hjem. Og det er også mange familier hvor man velger å ha en part hjemme mer som en luksusløsning. Begge deler er helt greit synes jeg. Det som er viktig her er at det blir satt lys på at det finnes to typer skap man kan bo i, ekteskap og samboerskap. Hvor det ene kan sammenlignes med å dele hybel med en studiekompis og det andre er en kontrakt om gjensidig forsørgelse. Det er veldig viktig at folk, og kanskje spesielt kvinner er klar over dette, for det er ikke rent sjelden at partnerne ser svært ulikt på hva som har foregått når det nærmer seg et brudd. Han kan se på det som at hun "går hjemme" mens han jobber og sliter og bygger opp. Og hun kan se på det som at hun bidrar til familieformuen ved å gi han fritt spillerom. Er man gift, er det ingen tvil om den gjensidige forsørgelsesplikten og det er dommer på at ulønnet arbeid også telles med ved krav om skjevdeling. For samboerskap er det stikk motsatt, og nå har slike saker blitt prøvd for høyesterett, og forskjellen på de to skapene er demonstrert med all mulig tydelighet.

Jeg vil ikke kvinner som ikke har valgt å ta ansvar for egen økonomi vondt, tvert imot. Derfor synes jeg det er kjempeviktig at dette opplyses om høyt og tydelig, gjerne i skolen sammen med annen viktig informasjon om personlig økonomi.

Gammel 26-09-11, 20:08   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mitt hode koker det ned til å stille krav for seg selv. Hvis du har en mann som verken vil gifte seg med deg eller skrive en samboeravtale, ja da går man ikke med på å jobbe gratis hjemme. Så enkelt er det.

Og som det ble nevnt lenger oppe: ingen MÅ gå hjemme i dag. Det er selvvalgt, og noe man bare bør gjøre dersom man faktisk har råd til det. Min personøige mening er den at dersom man får null økonomisk kompensasjon for å gjøre det, ja da har man ikke råd og hadde gjort lurere i å skaffe seg en jobb (eller en bedre ektefelle).

Gammel 26-09-11, 20:20   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg diskuterer det samme som alle andre jeg altså.

Neste år skal Drammen være hjemme et års tid i ulønnet permisjon. Grunnen er at vi begge ønsker lang tid hjemme med mikro. Jeg anser det som en selvfølge at far også har rett til å gå hjemme og kose seg med barn like lenge som mor. Ren likestilling. Jeg er villig til å bidra meget betydelig økonomisk for at dette skal la seg gjøre.

Men skal altså det at jeg sier ok til å dra alle utgifter alene pluss spare penger til litt økonomisk frihet til at Drammen skal få like lang permisjon han også brukes til å frata meg huset i et samlivsbrudd? I think not. Heldigvis er Drammen her i heimen helt enig.

Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:29   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Og jeg er enig, jeg også.

Og så lurer jeg litt på om Drammen synes det er helt ok å sitte uten å eie eiendom, det er liksom ikke en situasjon jeg ville satt meg selv i, selv om jeg forstår ditt argument for hvorfor du vil ha det sånn. Men det er fryktelig personlig spørsmål, så du trenger ikke å svare.

Og jeg mente du diskuterte noe annet fordi det virket som om du s anket om kvinner som ville være hjemme og menn som egentlig syntes de burde jobbe.

Gammel 26-09-11, 20:34   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Og jeg mente du diskuterte noe annet fordi det virket som om du s anket om kvinner som ville være hjemme og menn som egentlig syntes de burde jobbe.

Men det er jo en viktig del av den samme diskusjonen. Jfr. mitt innlegg om å måtte tvangsforsørge en slubbert lenger opp.

Gammel 26-09-11, 20:42   #15
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men det er jo en viktig del av den samme diskusjonen. Jfr. mitt innlegg om å måtte tvangsforsørge en slubbert lenger opp.

Joda. Men jeg er temmelig sikker på at også Floksa og Kie mener at staten ikke skal gripe inn overfor slike slubberter. Så da bli det litt rar diskusjon når noen sier "de som har blitt enige om å være hjemme bør få økonomisk kompensasjon" og motargumentet blir "jeg vil ikke ha forsørgeransvar for en som bare skal gå hjemme på stas" (fritt sitert).

:ikke helt sikker på om jeg får fram poenget, som ikke var stort uansett:

Forøvrig helt enig i at man bør være gift eller ha avtale for å sikre seg, og at det blir umulig med et lovverk som gjør at man risikerer å måtte betale bidrag til eller gi halvparten av det man eier noen bare fordi man har bodd sammen. Og vil partneren ikke signere noe slik er det et tegn på a) h*n mener man bør jobbe selv, eller b) h*n har tenkt å snyte deg om dere går fra hverandre. Hvis a) så finn deg en jobb, hvis b) så finn deg en jobb OG en ny partner.

Gammel 26-09-11, 20:49   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Joda. Men jeg er temmelig sikker på at også Floksa og Kie mener at staten ikke skal gripe inn overfor slike slubberter. Så da bli det litt rar diskusjon når noen sier "de som har blitt enige om å være hjemme bør få økonomisk kompensasjon" og motargumentet blir "jeg vil ikke ha forsørgeransvar for en som bare skal gå hjemme på stas" (fritt sitert).

:ikke helt sikker på om jeg får fram poenget, som ikke var stort uansett:

Mitt poeng er at når man skiller seg vil som regel den ene mene at den andre har levd et luksusliv på forsørgelsen og bare kost seg, mens den andre vil mene at alt de eier er i all hovedsak tuftet på dennes hjemmetilværelse.

Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:05   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mitt poeng er at når man skiller seg vil som regel den ene mene at den andre har levd et luksusliv på forsørgelsen og bare kost seg, mens den andre vil mene at alt de eier er i all hovedsak tuftet på dennes hjemmetilværelse.

Du taler til en frelst foesamling når det gjelder meg, jeg er fryktlig tilhenger av samboeravtaler og testamenter og alle ting som kan sikre at man slipper å krangle.

Gammel 26-09-11, 20:50   #18
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Det går litt i sirkel, synes jeg.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 21:08   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda. Men jeg er temmelig sikker på at også Floksa og Kie mener at staten ikke skal gripe inn overfor slike slubberter. .

Hvorfor tror du det?
Jeg skriver da vitterligen:

Sitat:

Nei, men jeg mener at det bør være rom for å se på enkeltsaker som opplagt er svært urettferdige. Og det kan fort gå begge veier. Partnere som forsørger latmarker og har felleseie feks.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:47   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og jeg er enig, jeg også.

Og så lurer jeg litt på om Drammen synes det er helt ok å sitte uten å eie eiendom, det er liksom ikke en situasjon jeg ville satt meg selv i, selv om jeg forstår ditt argument for hvorfor du vil ha det sånn. Men det er fryktelig personlig spørsmål, så du trenger ikke å svare.

Han har verdier han altså - han bare har dem ikke i boligen og bilen min. Han syns det er helt ok å ha verdiene sine andre steder enn i boligen vi bor i.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.