|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Høh, er du høflig spydig med meg eller???
|
|
|
#44 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Jeg kan fort få en litt spydig undertone dersom en gammel håndverker sier til meg "Detta trur jeg ikke du har greie på jenta mi, jeg tror jeg bør snakke med en av gutta på teknisk".
|
|
|
#45 |
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Da hadde jeg gitt ham mitt svar, og så sagt at hvis du tviler så selvfølgelig skal du få en annen som kan dobbelsjekke. Det er akkurat dette jeg mener. Ikke ta det personlig!
|
|
|
#46 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?
"Problemet" med disse er at når de da ringer for å snakke med "gutta på teknisk" så kommer de til meg - og det er for enkelte fryktelig å bli "belært" av ei ung hoppe som meg.
|
|
|
#47 |
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Joda, det skjønner jeg. Men jeg ville bare oppført meg saklig. De finner jo fort ut at du kan dine ting. Jeg var jobbklubbinstruktør i sin tid. Folk på 50+ synes ikke det var heilt ok å "bli belært" av meg som var 23. Men ikke bli spydig! Et smil går lang lang vei. Selv gjennom telefonen og mail. Om du bare kommer over den første kneika, eller den andre eller den tredje..
|
|
|
#48 |
|
|
Selvfølgelig. Samtidig bør man også evne å tilpasse seg bransjen man befinner seg i. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ja, man kan feks ha en røff humoristisk tone og samtidig unnlate å ha en spydig undertone.
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Aktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Nei, kunden har ikke alltid rett. Men som frisør biter jeg tennene litt mer sammen, smiler og lar de tro at de har rett. Å blander hårfargen, så det blir den fargen de ønsker seg.
|
|
|
|
#52 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Kunden har ikke alltid rett.
|
|
|
|
#53 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Kunden har alltid feil.
|
|
|
#54 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Det er viktig å jatte med kunden selv om han tar feil, slik at han om ikke føler at han har rett så ble han i allefall hørt og fikk hjelp.
|
|
|
|
#56 |
|
Crazy Cat Lady
|
Man setter på seg sitt mest forståelsesfulle ansikt mens man svarer at man skjønner at han er sint og frustrert, og hvis han bare tar det litt med ro, så skal man nok finne ut av problemet, men at du ikke finner deg i å bli bannet og skreket til. De fleste roer seg da :18åributikk: Også kan du full av sympati nikket og smilt og sagt at dersom han ønsket og bytte bank, så skulle du selvsagt hjelpe han med det også
|
|
|
|
#57 |
|
Einsam
|
Det var vel omtrent det min kollega sa, men hun fikk jo ikke engang lov til å forklare hvorfor kunden ikke fikk det som han ville. For "hvem i hælvete var hun til å sitte der å si at han ikke fikk det han ba om, han som hadde både lån og lønnskonto i banken?" |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Crazy Cat Lady
|
Heldigvis er det svært få kunder som bråker å den måten ja. Det jeg ikke skjønner, er at enkelte tror de skal få det som de vil bare de skriker høyt nok? Jeg var adskillig mer velvillig til å hjelpe en misfornøyd, men hyggelig kunde i butikken enn en som kjeftet og slengte ukvemsord rundt seg. Hadde jeg vært deg i en slik situasjon, ville jeg ringt etter vekter og fått mannen eskortert ut av banken og ønsket velkommen tilbake når han kunne oppføre seg som folk, ingen skal finne seg i å bli sjikanert på jobb.
|
|
|
|
#59 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Har kunden virkelig alltid rett?Jeg har på følelsen av at FP-foreldrene (som også på en måte er kunder i det som har vært min bransje), ofte mener de har rett ja.
|
|
|
#60 |
|
Einsam
|
|
|
|
|