|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff: Sorg og sykemelding
Ja, det finnes til og med dem som blir skjelt ut av arbeidsgiver om de skulle finne på å be om noe sånt.
|
|
|
#6 |
|
ctrl+z
|
Sv: Spinoff: Sorg og sykemeldingHensikten med egen sorgmelding er jo nettopp å forhindre misbruk av sykelønn. Sorg er en naturlig reaksjon på et tap, spesielt ille er det selvsagt at det kalles depressiv reaksjon. Riktignok med mulighet for å spesifisere med situasjonsbetinget, men likevel.
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Hvorfor det? Det er jo det det er?
|
|
|
|
#8 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kidding, right?
|
Det der er selvmotsigende. En sterk sorgreaksjon oppfyller alle objektive krav til depressiv reaksjon.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
can-jur
|
Sist redigert av Floksa : 05-10-11 kl 14:41. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Spinoff: Sorg og sykemeldingGreia er at ordet depressiv reaksjon/depresjon sier ingenting om HVORFOR man har slik. Den sier noe om hvilke symptomer man har fra en liste med reaksjoner, og som dermed gjør at man kategoriseres inn i den ene eller den andre av en liste diagnoser. Ordet depressiv reaksjon/depresjon sier heller ingenting om HVORDAN man tar det og lever med det, utover tidaspektet. Det sier altså ingenting utover hvilke reaksjoner kroppen har på "noe". Sist redigert av m^2 : 05-10-11 kl 14:47. Årsak: korrigerte litt |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Søt og rar
|
Sv: Spinoff: Sorg og sykemeldingJeg tenker at behovet for sykmelding når man er i sorg kan ha en del med jobben å gjøre (også).
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Ja, det tror jeg også. Jeg har aldri opplevd at noen har vært sykemeldt i mange uker etter dødsfall grunnet langtidssykdom eller alderdom. Jeg vil jo tro at de har vært i sorg selv om de har kommet jobb, de som har mistet.
|
|
|
#15 |
|
Shake it out!
|
Jeg husker at en av assistentene i barnehagen til eldstemann, en dame på 50 + som mistet moren på 80+ var sykemeldt i tre uker etter moren døde, og jeg husker da at jeg reagerte med at jeg syntes det var voldsomt. Men jeg aner jo ikke noe til historien ut over det.
|
|
|
#16 |
|
|
hvis man har reaksjonen i mer en to uker så, det er det du sier? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Spinoff: Sorg og sykemelding§ 12-10. Omsorg for og pleie av nære pårørende |
|
|
|
![]() |
|
|