|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Sv: Lesesirkel i oktober: Korrigeringer av Jonathan FranzenKommer man seg gjennom det første kapittelet (som er tungt, i alle fall på engelsk, så utrolig mange rare ord), så går de neste 100 sidene som en lek. Mye enklere både i språk og handling.
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Lesesirkel i oktober: Korrigeringer av Jonathan FranzenJeg er godt i gang, og syns ikke den er tung ennå etter 200 sider eller så, men jeg leser den på norsk da, så det er kanskje grunnen.
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Lesesirkel i oktober: Korrigeringer av Jonathan Franzen
Jeg synes altså at bare det første kapittelet, som omhandlet Enid og Alfred hjemme hos seg selv, var tungt. I alle fall på engelsk. Jeg bruker ikke å slite med engelsken, men det ble brukt en del rare ord. Jeg snek meg faktisk til å lese en side på norsk i en bokhandel, bare for å være sikker på at jeg hadde fått med meg handlingen. Men nå gjør de mye rart i det første kapittelet da.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lesesirkel i oktober: Korrigeringer av Jonathan FranzenJeg måtte levere inn igjen boken på biblioteket. Var venteliste. Ble ikke ferdig. Men selv om det gikk tregt så har jeg lyst å lese den ferdig. Jeg får se om de har den hos bokhandleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leser den også på engelsk, og får plutselig til fulle oppleve fordelen med å lese som e-bok. Vårt lesebrett har innebygget ordbok, så jeg klikker bare på de vanskelige ordene og får opp en forklaring. Genialt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Lesesirkel i oktober: Korrigeringer av Jonathan FranzenJeg leste den da den var ny, og en gang i fjor da det ble så mye snakk om den igjen. Trengte en bok der og da, og ville se om det var noe jeg ikke hadde fått med meg. Syns dessverre ikke den var noe spesielt hverken første gang eller andre gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lesesirkel i oktober: Korrigeringer av Jonathan FranzenJeg leser den på engelsk, og jeg merker at det tar litt tid å komme inn i språket. Det er ekstremt lange setninger, noe som egentlig er relativt vanlig i amerikansk litteratur (har jeg inntrykk av), men sammen med utvalget ord er det litt tungt.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lesesirkel i oktober: Korrigeringer av Jonathan FranzenJeg er godt over halvveis og skal på hyttetur i helga. Jeg har tro på at jeg skal klare å fullføre denne. Jeg vet ikke om jeg liker den, men det er en annen sak.
![]() |
![]() |
#12 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
Interessant. Jeg er litt over halvveis, og ELSKER den. Skal bli moro å diskutere.
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer. Jeg føler meg så treg i oppfattelsen, jeg detter av lasset, som om fortellingen ikke vil feste seg hos meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Lesesirkel i oktober: Korrigeringer av Jonathan FranzenJeg har ikke kommet videre på denne. Jeg har lest ca 30 sider tror jeg, og... jeg sliter med å finne leselysten her. Pratchett er så mye lettere å lese. Jeg blir ikke ferdig innen femtende i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lesesirkel i oktober: Korrigeringer av Jonathan FranzenJeg sliter også med leselysten. Har lest 13% (kindle) og jeg får ikke taket på den. Vurderer å droppe den, blir uansett ikke ferdig til den 15.
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: Lesesirkel i oktober: Korrigeringer av Jonathan FranzenJeg har lest den ut og syns den var veldig bra. Føler meg som en freak når jeg leser hva dere andre skriver.
![]() |
#19 |
One of These Days
|
Jeg likte den veldig godt, og jeg tror jeg leste den ut på to dager eller noe! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|