|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Eg kjøpe aldri acryl. Men er det i grunn berre billigkjedene som har acryl i kleda sine? Har aldri sett acryl i for eks Sand som har godt utvalg i genserar/cardigans.
![]() |
![]() |
#2 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Acryl er noe jeg styrer unna, men har et plagg i 100% acryl. (som nupper veldig)
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Kjøper syntetisk kun når jeg skal ha treningsklær og ytterklær, ellers holder jeg meg unna.
![]() |
#4 |
trøtt
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Niks akryl.
![]() |
#5 |
Retromum
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?
Helt enig! Jeg syns det er et utrolig dårlig utvalg av ullplagg uavhengig av butikk/merke. Akryl er pyton men har enkelte plagg hvor akryl inngår (liten prosent).
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg vil ikke akkurat påstå at det er en skuffelse at de fleste HM-strikkeplagg er av akryl. Det er jo det jeg forventer av billig-kjeder, fordi akryl er billig. Enkelt og greit. Og jeg forstår også godt de som gjerne kjøper akrylgensere enten fordi de ikke har så god råd, eller fordi de lar seg friste av billige moteklær og er mer opptatt av hvordan det ser ut enn plaggets funksjonalitet.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg var mindre nøye før, men har blitt som dere andre her etter hvert. Men plagget kan godt ha en del kunststoff for å bedre elastisitet og hold.
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Ikke nøye i det hele tatt. Jeg kjøper det jeg syns er fint.
![]() |
#10 |
audio, video, disco
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg leser alltid på lappen hva plagget består av. Litt acryl til meg kan gå, men jeg kjøper ikke acrylgensere lengre.
![]() |
#11 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg må sjekke når jeg kjøper overdeler. Spesielt om de går tett opp under armene. Av en eller annen grunn så blir alt jeg har av kunststoffer under armene, illeluktende etter kort tid. Ikke svettelukt, men ille. Så her går det i bomull ja.
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg bryr meg fint lite. Annet enn at jeg er skeptisk til lin, for jeg takler ikke at plagg blir skrukkete bare jeg ser på dem. Jeg er bare opptatt av at klærne skal se ok ut på meg, og etter å ha vært overvektig i nesten alle de år, og hatt store problemer med å finne klær som passet, så har jeg ikke kunne unne meg den "luksusen" å gå etter materialet. Jeg måtte sjekke genseren jeg kjøpte på H&M forrige uke, og den viser seg å være 100 % akryl. Og jeg kjenner at det plager meg egentlig fint lite.
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Det betyr mye. Det kan alltids være et par prosent med akryl eller lignende i en genser, men det skal være mest mulig naturmateriale.
![]() |
#15 |
Enda en som trener
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg sjekker alltid og kjøper ikke klær med akryl. Prøver igrunnen å unngå det helt, da jeg synes det er 'ekkelt' rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?Jeg sjekker alltid, nøye. Jeg lukter død hest i visse stoffer, så har et plagg jeg kommer til å svette det aller minste i for mye av disse så er det et stort NEI.
![]() |
|
|