Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-11, 23:19   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye betyr materialet når du kjøper klær?

Eg kjøpe aldri acryl. Men er det i grunn berre billigkjedene som har acryl i kleda sine? Har aldri sett acryl i for eks Sand som har godt utvalg i genserar/cardigans.

Gammel 09-10-11, 23:21   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Acryl er noe jeg styrer unna, men har et plagg i 100% acryl. (som nupper veldig)
Blanding med litt acryl er ok til meg, da strikkagenserne holder fasongen litt bedre en om de bare er ull synes jeg. (har ikke mange av de plaggene for ull kløøøøøør.
Ungene har ikke noe i acryl, ikke med noen få prosent heller.

Gammel 09-10-11, 23:37   #3
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøper syntetisk kun når jeg skal ha treningsklær og ytterklær, ellers holder jeg meg unna.

Akrylgensere kommer ikke inn i mitt hus...

Gammel 09-10-11, 23:47   #4
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Niks akryl. Det er en skuffelse å gå rundt på h&m og kjenne på strikkejakkene - 98 % av dem er jo laget i akryl!

Jeg liker best ull, bomull, viskose, silke og noen slags lin.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 10:27   #5
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Niks akryl. Det er en skuffelse å gå rundt på h&m og kjenne på strikkejakkene - 98 % av dem er jo laget i akryl!

Helt enig! Jeg syns det er et utrolig dårlig utvalg av ullplagg uavhengig av butikk/merke. Akryl er pyton men har enkelte plagg hvor akryl inngår (liten prosent).

Gammel 10-10-11, 11:06   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil ikke akkurat påstå at det er en skuffelse at de fleste HM-strikkeplagg er av akryl. Det er jo det jeg forventer av billig-kjeder, fordi akryl er billig. Enkelt og greit. Og jeg forstår også godt de som gjerne kjøper akrylgensere enten fordi de ikke har så god råd, eller fordi de lar seg friste av billige moteklær og er mer opptatt av hvordan det ser ut enn plaggets funksjonalitet. Og datteren min ser ut til å like akryl bedre enn ull, fordi det ikke klør. Hun har en cardigan som hun brukte en del til pynte-anledninger, ikke egentlig til hverdags. Selv foretrekker jeg ull, eller ull/akryl-blandinger med minst 60% ull. Det duger faktisk det også, både for å holde meg varm, og å holde på kvaliteten. jeg har en HM-cardigan i ull-blanding som er nesten 10 år og like fin.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 00:48   #7
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sjekker alltid materialet, og kjøper ikke akryl. Ekkel konsistens som ikke puster. Jæk. Jeg går for naturmaterialer.

Gammel 10-10-11, 11:11   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var mindre nøye før, men har blitt som dere andre her etter hvert. Men plagget kan godt ha en del kunststoff for å bedre elastisitet og hold.

Men de rene akrylplaggene er etter hvert faset ut av skapet.

dog syns jeg ull nupper minst like mye.

Gammel 10-10-11, 11:19   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke nøye i det hele tatt. Jeg kjøper det jeg syns er fint.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 15:13   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser alltid på lappen hva plagget består av. Litt acryl til meg kan gå, men jeg kjøper ikke acrylgensere lengre.

Prisen på de ullklærne fra Birna, synes jeg ikke var avskrekkende, det var jo ikke verre enn en CN-kjole og det vil jeg jo ikke ha. *lager meg unnskyldninger*

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 15:20   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg må sjekke når jeg kjøper overdeler. Spesielt om de går tett opp under armene. Av en eller annen grunn så blir alt jeg har av kunststoffer under armene, illeluktende etter kort tid. Ikke svettelukt, men ille. Så her går det i bomull ja.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 15:40   #12
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg fint lite. Annet enn at jeg er skeptisk til lin, for jeg takler ikke at plagg blir skrukkete bare jeg ser på dem. Jeg er bare opptatt av at klærne skal se ok ut på meg, og etter å ha vært overvektig i nesten alle de år, og hatt store problemer med å finne klær som passet, så har jeg ikke kunne unne meg den "luksusen" å gå etter materialet. Jeg måtte sjekke genseren jeg kjøpte på H&M forrige uke, og den viser seg å være 100 % akryl. Og jeg kjenner at det plager meg egentlig fint lite.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:49   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg sjekker og prøver å ha tøy med mest mulig naturmaterialer i.

Gammel 09-10-11, 15:52   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det betyr mye. Det kan alltids være et par prosent med akryl eller lignende i en genser, men det skal være mest mulig naturmateriale.

Ellers er jeg veldig enig med Cuyahoga; det er noen materialer som gjør kroppen min så rar som det går an. Jeg blir et vandrende freakshow. Andre stoffer har motsatt effekt og jeg føler meg SÅ vel.

Filifjonka: På Twisted i Bergen fører de Birna. Der synes i hvertfall jeg at de har den perfekte røde ullgenseren. De hadde også en med høy hals som jeg ikke har funnet bilde av.

Gammel 09-10-11, 15:56   #15
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg sjekker alltid og kjøper ikke klær med akryl. Prøver igrunnen å unngå det helt, da jeg synes det er 'ekkelt' rett og slett.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 17:53   #16
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sjekker alltid, nøye. Jeg lukter død hest i visse stoffer, så har et plagg jeg kommer til å svette det aller minste i for mye av disse så er det et stort NEI.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Sånn vil jeg ha! Nå! Med en eneste gang!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.