|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Einsam
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøy
Det blir noe helt annet. Jeg ga også bort en del klær da jeg gikk ned veldig mange kilo, og spurte pent ei venninne om hun ville se over om noe av det var passe. Det var jo mye pene klær, mye lite brukt, og hun ble overlykkelig over ny garderobe. Hun er ufør, og har ikke så veldig god råd til tider, og det var det jeg tenkte mest på, ikke at hun var større enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg blir glad uansett jeg. Det som er stygt/flekkete kaster jeg, den som vi ikke kan/vil bruke går i en conteiner av ett eller annet slag, og resten brukes. Vi tar imot med stor glede! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vaklende
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyNoen kan bli fornærmet i de aller fleste tilfeller, men som majoriteten her er jeg overbevist om at det er sjeldent over sånne spørsmål. Jeg hadde blitt så glad, uansett om de så trodde jenhg ikke hadde så god råd. (Det har jeg ikke akkurat nå, så jeg hadde faktisk satt ekstremt stor pris på det.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyGod råd eller ikke god råd - jeg synes det er morsommere ting å bruke penger på enn joggebukser fra Lindex. Enten spenstigere barnetøy, eller noe heeelt annet.
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg ville synes det var veldig rart å bli fornærmet. De fleste synes at det er hyggelig å arve, og om man ikke synes det så kan man jo bare takke nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyArvetøy er flott, både økonomisk og miljøvennlig. Og så ser jeg ungene trives med å ha klær som kule storevenner har hatt før dem. Jeg har inntrykk av at de fleste jeg kjenner med barn både arver og kjøper brukt. Og det har ingenting med dårlig råd å gjøre. Det var ikke fullt så kult med arveklær da jeg var liten, og gikk med bukser arvet etter min 10 år eldre kusine. Tror nok synet på arveklær har endret seg mye hos de fleste, og kan ikke tenke meg at det er grunn til å bli fornermet over en arveforespørsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg er sjeleglad for alle tilbud om arvetøy og ungene mine har svært få plagg som er kjøt nye av oss. Tror at 99% av tøyet til Ruska vår kommer fra Elisabet her på fp.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde blitt kjempeglad, jeg syns arving er supert. Både av økonomiske og miljømessige hensyn. Men etter noen år på forum har jeg skjønt at noen tar slike forespørsler som fornærmelser ja.
![]() |
#9 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyEt annet argument for arving av klær er at den som mottar arvetøy slipper å bruke masse tid på å dra i butikken. Jeg synes det er en stor lettelse. I tillegg til at det er flott å spare penger og fint å sørge for gjenbruk.
![]() |
#10 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg tror det er veldig kulturelt betinget. Her jeg bor er det veldig "kultur for" å handle på loppemarked og å gi hverandre brukt tøy. Folk er kvalitetsbevisste men benytter gjerne brukte ting. Jeg får masse fantastisk fint tøy fra bl.a Nøstebarn, Polarn & Pyret og Okker gokker fra tre venninner til minstemann, og hun ene får arvetøy fra meg til sin datter (Bl.a Noa Noa, Tulip og Tatamo og egenprodusert) Vi er alle superhappy. Vi liker kvalitet men vi arver mer enn gjerne. Ingen av oss har dårlig råd, men vi liker tanken på at ting blir gjenbrukt (og å få kvalitetsklær gratis/billig selvsagt
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde også tatt meg nær av det om en venninne kom til meg med sine nå for store klær og nærmest proklamerte at "nå som jeg har blitt tynn og du har blitt tjukk, så kan du få disse!", altså. Sånn til akkurat den historien. Hjelpes, det var ikke verdens mest taktfulle venninne!
![]() |
#12 |
Truth is in the x-files
|
Eller "Siden jeg er høygravid, så kan jeg kanskje få låne bunaden din?"
![]() |
#13 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg blir selv veldig takknemlig over å få arve noe til mine; de er gutt/jente og for like i størrelse til at de kan arve noe særlig av hverandre. Kan faktisk ikke skjønne at man kan bli fornærma over å bli spurt, tenker det er bare hyggelig og veldig fint.
![]() |
#14 |
En Som Trener
|
Er du i slekt med kusina mi? Hun spurte nemlig om å få låne et skjørt av meg når hun var høygravid for hun hadde ikke noe som passet lenger selv.
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg fikk arve masse tøy av en venninne av meg som gikk ned masse i vekt. Vi hadde tidligere veid omtrentlige det samme. Hun kom med tilbudet på en veldig ålreit måte, så det ble ikke kleint overhodet.
![]() |
![]() |
#16 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg har også gitt klær videre etter at jeg gikk ned i vekt. Jeg har vært veldig obs på at det kanskje er sårt for mottakeren, men vi har "Snakket om Det", så det går greit.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, og jeg ser jo at tanken er fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJa, jeg skjønner deg godt, jeg, altså, Sundae. Jeg hadde blitt helt satt ut av det, kjenner jeg meg selv rett.
![]() |
#19 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde iallefall blitt kjempeglad. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|