|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Eg kjenner eg er veldig enig med m^2. Det å vera fastlåst i Noreg er ikkje soning i mine auge, det er å ha eit normalt liv. Javel, så kan ho ikkje reisa ut av landet, men ho er likevel eit fritt menneske. Ho kan studera, få seg jobb, leva saman med sønnen, delta i livet som andre nordmenn. Slik eg kjenner saka klarer eg ikkje heilt å sjå at desse jentene er uskuldige, men med denne rømninga auker faktisk sympatien min overfor dei to andre jentene, dei soner i alle fall straffa si (med forbehold om fleire rømningar).
|
|
|
#2 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Jeg lurer på hvem som har betalt kausjonen på kr 350.000,- og rømningen på kr 2.000.000,-? Har det kommet frem noe sted?
|
|
|
#3 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?
Fra Dagbladet i dag: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Ett sett regler for nordmnenn, et annet sett regler for andre. Det er ikke akseptabelt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?S BH ble jo også gravid i fengselet, og sønnen skal visstnok være oppkalt etter ene journalisten i alfa, som er det mannebladet som har laget reportasje om flukten. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Kausjonen sto det at moren hadde betalt, men det sto ikke hvoran hun fikk pengene, bortsett fra at hun sa de hadde hatt innsamling i familien. Flukten har det vel blitt hintet om at det muligens var det bladet (Alfa?) som betalte, men jeg tror ikke det er bekreftet noe sted. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
~~~~~~~
|
Jeg vet søren ikke om jeg syntes det er ok av ett ukeblad heller å sponse en straffedømt til å flykte, det bør jo være straffbart det også. (men det er nå min sære mening)
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Det er vel mange år siden?
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Men man trenger jo ikke vise pass for å komme inn i Norge hvis man faktisk er norsk. (Er det forbudt å lage et falskt pass hvis man ikke bruker det?) Det er sikkert forbudt å reise inn i noen av de mellomliggende landene på falske papirer, altså, men hvis man ikke ble tatt der, så er vel ikke det en straffesak i Norge, vil jeg anta.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Ja, det mener jeg det er. Dersom man blir tatt med et falskt pass på seg(eller i kofferten/vesken) selv om man ikke har brukt det, så mener jeg at det resulterer i bot. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
~~~~~~~
|
Er det ikke inntil 2 års fengsel for dokumentforfalskning? Og falske pass/reisebevis/reisepapirer er vel dokumentforfalskning?
|
|
|
#15 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg mener jeg leste en kommentar et sted fra noen Bolivianske myndigheter som lurte på hvorfor hun styrte sånn for å rømme. Hvis Norge hadde spurt, så hadde det vært helt greit for dem at hun sonte hos oss.
|
|
|
#16 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Det er noen år siden han var der ja, men det var den 19. jan i år at det stod på trykk at han ville reise tilbake. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Ah, den. Men han stiller jo helt umulige betingelser, så det blir vel ikke så aktuelt. Og det er jo en logikk der: Så lenge han står på de terrorlistene så er han fritt vilt og egentlig Dead Man Walking.
|
|
|
#18 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Greien er vel at hun ikke kan dømmes for samme greie flere ganger OG at vi ikke annerkjenner den dømmende domstolen i Bolivia. Jeg mener at prinsippene her burde være ekskluderende: Enten annerkjenner vi domstolen, og måker dem inn i fengsel sporenstreks, ELLER så annerkjenner vi det ikke, og kjører ny rettsak. Vi har jo flere ankemuligheter i Norge, så hvorfor ikke kjøre dette som en ankerunde?
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Nei, da har du misforstått. Det er antatt at det var 11 kg kokain. Siden Boliviske myndigheter ikke hadde veid det skikkelig eller dokumentert det, og i tillegg destruert pulveret.
|
![]() |
|
|