|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Små dyr, jeg får kulaSer ikke ut som larver når jeg fikk tatt bilde og forstørret de.
Propellen januar 2005 ![]() Sist redigert av Camomilla : 05-11-11 kl 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Små dyr, jeg får kulaJoda, det er pelsbiller. Støvsug masse i ukene fremover, spesielt lister, kanter og sprekker. Billene flyr jo og kommer til å komme tilbake gjennom åpne vinduer, men du kan få begrenset det.
![]() |
#44 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Små dyr, jeg får kulaTakk for råd.
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Små dyr, jeg får kula
heh... vel... vi hadde veldig med fluer her nå i det siste... så fant jeg en eple som minstemor hadde lagt innerst under en reol på storesøsters rom et par-tre uker i forveien....
![]() |
#46 |
Wooohhoooooo
Dårlig odds for sånt her, har en son døøør bare vi ber han smake.
![]() |
#47 |
Har fått viljen sin
|
Fluer er en ting. Biller noe helt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Sviiisj!!
|
Som sagt: jeg ville vært forsiktig med vaskingen. Billene og eggene gjemmer seg på steder hvor du uansett ikke får vasket, og du bidrar dermed bare med å tilføre kjærkommen fuktighet. Bedre å helst bare støvsuge, og heller bruke en fuktig klut akkurat der hvor det er synlig skittent.
![]() |
#49 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Små dyr, jeg får kulaStøvsuge, ja. Og enten skifte støvsugerpose (og øyeblikkelig kaste den gamle) eller legge støvsugerposen i fryseren. Det er virkelig ingen grunn til å vaske. Billene må fjernes fysisk, og det gjør man ved å støvsuge. Vasking gjør vondt verre.
![]() |
#51 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Små dyr, jeg får kulaBare støvsuging og kasting av posen etterpå, det er notert!
![]() |
#52 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Små dyr, jeg får kulaJeg samtykker med de andre - du har brun pelsbille, og det må støvsuges! Et godt tips er å ikke legge brukt ulltøy tilbake i skapet, der trives billene godt. Og så bør du ta ut den nederste kjøkkenskuffen og støvsuge i bunnen av skuffeseksjonen, særlig hvis du har skjærefjøl øverst i skuffeseksjonen...
![]() |
#53 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Små dyr, jeg får kulaOppdatering en uke etter rundvask og hyppig støvsuging.
![]() |
#54 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Små dyr, jeg får kulaJeg støtter Kaprifol. Du må sjekke litt utilgjengelige steder. Plasser jeg har funnet ut at de har hatt "bol" i tidligere boliger er; mellom planker i soveromsgulv, under innsats i bestikkskuff (under skjærefjøl), under sokkelen på kjøkkenskap, i en veske med matsmuler som hang i gangen og nederst i en kasse bøker hvor det også var mye støv. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|