Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Knertens julaftenfest 2011

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-11, 16:01   #41
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knertens julaftenfest 2011

Ja, også ønskeliste ja.
Vi gjør det enkelt i år og ønsker oss felles gave.
En bil, minst 6 seter, 4hjulstrekk og helst helt ny.

Ungene vil sikkert ha litt annet småplukk så de ikke blir missunelige på de andre barna.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 16:35   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom ikke i fjor, men sa ikke i fra at jeg ikke kom. Det kan jeg ikke gjøre i år heller, så jeg regner med at du syns det er greit å orge alt for meg, selv om jeg kanskje ikke kommer?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 16:47   #43
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Vi er nye i år,og takker for invitasjonen og gleder oss! Vi er bare 5,6 eller 7,kanskje 8 som kommer,enten med katt og hund eller uten hund. Hunden veier bare 50 kg og spiser ikke noe særlig mer enn 1kg mat om dagen,regner med du ordner den dyreste og beste hundematen? Når det gjelder antall personer,så har jeg 4 barn,hvorav 2 har flyttet hjemmefra,men jeg regner med de 2 eldste ikke kan motstå invitasjonen,så de blir nok med de også. Isåfall må min eldste datter få ha med seg samboeren sin,og hun er i tillegg gravid,så de vil nok gjerne ha egen etasje,for hun er selvfølgelig veldig hormonell og det er ikke hver natt hun orker å ha han i sengen. Jeg har 4 døtre,så de trenger selvfølgelig egne rom med tilhørende bad,det regner jeg med er i orden? Og så var det maten,eldstedatteren min er fornøyd med bare brun saus og litt svor,men hun foretrekker en saftig burger,så da vil hun nok gjerne ha det. Alle vi andre spiser helt vanlig julemat,ribbe,surkål,poteter,pinnekjøtt,riskrem med mandel og rød saus. Julebrusen MÅ være fra Hamar,ellers drikker vi den ikke,og du vil vel aller helst ha fornøyde gjester. Soveplass til meg,og kanskje eksen og hunden,og gjerne hans veldig allergiske mor,regner jeg med går i orden. Vi trenger egentlig bare et par,tre ekstra rom. Når det gjelder gaver,er vi overhodet ikke kravstore. Barna ønsker seg iPad og flatskjerm til rommene sine,mens jeg bare trenger en kenwood Major Chef,den koster tross alt bare 10.000 på tilbud nå.
Vi gleder oss masse!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 16:48   #44
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tenkt at vi skulle holde oss i hippieland, men ungene savner jo norsk vinter og snø, så kanskje vi skal feire jul hos Knerten i stedet? Men da må du kunne garantere snø og fint føre, altså! Mens jeg hater snø, så det må være brøytet perfekt og måket snø ned til bakkenivå alle steder jeg skal bevege meg.

Men nå har jeg lovet Storesøster spareribs til middag, så da må du fikse det. Og så må det være "rød saus", det er litt uklart hva denne inneholder, men det finner du sikkert ut hvis du googler forskjellige grillsauser og prøvelager dem og ser på fargen. Plutten vil bare ha ostepizza, men det må være mye av den og med riktige typer ost. Ulvefar og jeg vil ha ribbe med alt tilbehør. Til dessert vil vi ha fruktsalat, men den kan ikke være hermetisk. Den må være full av frisk, økologisk, kortreist tropisk frukt, så jeg håper drivhuset ditt er på plass. Og så må vi ha krumkaker! Plutten vil ikke ha frukt som har vært borti annen frukt, så han må få små skåler med hver frukttype hver for seg. Og is.

Vi tar med svigerforeldrene mine, de vil ha alt som det pleier og har vært i førti år, samtidig så kan det ikke være likt de siste førti år for da blir det så trist å tenke på at noen aldrende familiemedlemmer har gått bort i løpet av de siste førti åra og ikke kan være med på festen. Dette er litt vanskelig å kombinere, men du får det nok til!

Gammel 10-11-11, 17:43   #45
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer selvsagt!

I år kommer jeg med mann, to unger, svigers, mine foreldre, min søster med familie og Teomannens bror. Vi er ikke kravstore, altså: pinnekjøtt til min familie og svigerfamilien, ribbe til min søsters familie og mine foreldre.

Jeg er allergisk mot pelsdyr, så i stedet for å bygge på huset, foreslår jeg at dere bygger et separat hus, så kan vi ha et selskap med og ett uten dyr.

Teomannen og jeg foretrekker eget rom med dobbeltseng. Vi liker best dundyner og foretrekker tre puter hver. Ungene deler gjerne rom med kusinene sine, så hvis du stiller med et rom til de minste og et til de største, så løser de seg greit. Foreldrene mine, svigers og søster med mann trenger selvsagt hvert sitt rom. Teomannen og jeg tar kaffen på sengen etter kl. 10. Mine foreldre står opp tidligere, så de kan få kaffen sin i sekstiden.

Vi glede oss veldig! Tuddelu!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 17:56   #46
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi var der i fjor, og kommer selvsagt i år også.

Gammel 10-11-11, 18:04   #47
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kommer også, alle fire. I år har vi fått to hunder fra omplassering for dyr, de er noen villstyringer og ikke så glad i katter,
kaniner og marsvin da. Håper det går greit likevel,
det blir liksom ikke jul uten at bikkjene er med!
Tassen og Rex:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 18:12   #48
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Hei Knerten!

Siden vi har litt snaut med fritid før jul i år, så hadde vi satt veldig pris på å få feire jul hos deg.

Vi er en hyggelig familie på seks, mannen min er veldig kjekk, ungene veldig entusiastiske og jeg er vanligvis ganske høflig.

Sånn meny-messig, så liker jeg overhodet ikke julemat, men setter veldig pris på tapas. Tre av ungene mine skal ikke ha egg, melk eller soya, men allergivennlige alternativer regner jeg at du allerede har planlagt.

Jeg rekker egentlig ikke handle juleklær til oss i år, så om du kunne hatt noen fine antrekk liggende til vi kommer så hadde det vært ypperlig. Aller best hadde det vært om du sørget for fargekoordinerte antrekk til ungene. (PS. Jeg kler overhodet ikke gult.)

Både mannen og jeg vil gjerne få trent mens vi er på besøk og har deg til å passe barna våre, og siden jeg ikke eier stedsans, så hadde det vært fint om du på forhånd kunne merke opp en passe kupert, godt belyst 10 km løype. Jeg regner selvfølgelig med at du bor i et pent nabolag.

En forutsetning for meg er at du sirkulerer bilder og beskrivelser av særpregene til de eneggede tvillingguttene mine til alle som kommer på besøk, slik at alle klarer skille de fra hverandre under julefeiringen. Det er helt uakseptabelt at de flotte sønnene mine ikke blir sett som de individene de er.

Håper på positivt svar, hilsen Cuyahoga.

PS. Jeg håper du har tid til å korrekturlese og redigere avhandlingen min i romjula. Det hadde så vært fint og sluppet sånne trivialiteter selv.

Sist redigert av Cuyahoga : 10-11-11 kl 18:26.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 18:25   #49
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Agående gaver: vi har ingen spesifikke ønsker, vi har jo det meste vi trenger, men noe personlig gitt med omtanke ønsker vi jo. Regner med at du har tid til å gå i butikker? Serviset vårt trenger påfyll, du husker vel hva vi har.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 18:43   #50
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så generøst! Vi kommer gjerne.
Det blir min mann og jeg, to barn, en katt, min far med kone, min mor og jeg tror jaggu jeg skal be med mine besteforeldre også. Min mor har ikke snakket med
dem på 30 år, men bare vertskapet sørger for god stemning, så går det nok fint.
Ikke tenk på gave til meg, men sørg gjerne for noe fint til barna mine.
Til mat bestiller vi ribbe og lutefisk.
Mannen og jeg tar gjerne eget soverom, barna deler, min mor tar eget, besteforeldre tar eget, et til svigers og et til pappa og kona. Min mor er svært sensitiv for støy, så det beste er egentlig om dere bygger en hyggelig liten hytte der hun kan sove.

Mannen og jeg er ganske slitne for tiden. Er det for mye å be om
at vertskapet sørger for at noen tar barna våre om morgenen?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 18:51   #51
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så hyggelig, vi kommer selvsagt i år også. Jeg regner med at du har tatt notater under fjorårets selskap så du har god kontroll på antall og hva vi ønsker av mat og annen tilrettelegging.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 19:01   #52
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi takker for invitasjonen og kommer gjerne i år også.

Svigermor klagde over spa-et i fjor, så jeg er usikker på om jeg får overtalt henne til å bo der i år. Hvis ikke så er hun typen som gjerne ordner i hus og heim så hvis du ikke liker at folk rydder i klesskapet ditt så får du sørge for lås på soveromsdøra før vi kommer.

Matmessig er vi ikke så kresne, og hvis Divines nabo skal tusle rundt der så tror jeg uansett at matlysten blir litt såsomså.

Vi liker å gå på ski i jula så det er fint om du kan fikse nysnø og fint opptrådde løyper hver morgen. Tursekken bør helst stå ferdigpakket med varm kakao og appelsiner når vi står opp, og du smører vel skiene også? Vi har ikke skistativ på bilen så kanskje du like gjerne kunne kjøpt ski som vi kan ha stående siden julefeiring hos deg begynner å bli en tradisjon.

Jeg lurer dessuten på å ta med det gamle naboparet så de slipper å sitte alene i jula. De vil nok sette pris på så mye selskap. De er veldig hyggelige og vil neppe by på store utfordringer, men de er tilnærmet døve så det kan være greit å ha et lydisolert rom hvor de kan ha på TVen uten å forstyrre andre.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 21:09   #53
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg noterer meg det vesentligste ved hver og en av dere fortløpende her og listen blir lagt ut plutselig.

I tillegg kan jeg informere om at det blir obligatorisk pynting utendørs av huset nede i gata her mens eierne er på juleferie! Hun er en av mine beste venninner og av typen som kun pynter med fancy greier i ensfarget sølv og det ser ut som hele huset er tatt rett ut fra en eller annen fancy interiørkatalog. Det skal det bli slutt på i jul ja. Jeg har planer om å overraske dem og pynte litt før de kommer hjem. Her skal det kjøres på med plastnisser langs husveggene, reinsdyr med slede på taket og ikke minst et svært juletre midt på gårdsplassen med juletrelys i alle farger!

Dere er med på den hva?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 21:17   #54
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Mine foreldre er ganske selvgående, men ønsker at det er pinnekjøtt med kålrabistappe og poteter, samt riskrem. Det må også være juletre som går helt i taket, ellers blir det ikke jul. For ikke å snakke om at man MÅ spise fra sølvbestikk, ellers er det ikke jul må vite.

)

Her så jeg for meg Busys mamma og tenker at selvsagt spiser hun med sølvbestikk.

Forøvrig er jeg usikker på om vi kommer i år. Vi gir beskjed lille julaften. Regner med at det er greit. Elleve stykker og en manne ond kanin fra eller til utgjør neppe noe heft.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 21:41   #55
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har vært med hvert år, må jeg søke da? Men tror jeg kommer alene.Mann får plages med ungene, i fjor til jul ble jeg kjempe syk av alt stresset,å huske på ungene,pakkene og alt sånt . leddenee mine tålte ikke jula.
Så tenkte å ta ferie hos deg å bli oppvartet
jeg kan hjelpe til på kjøkkenet men er ikke noe god kokk. Men jeg er flink å prøvesmalke juelvin :nemmelig:
Og så er jeg flink til å lage kvalme med å si det jeg mener

For dropper jeg ungene slipper du å bake alt bær-fruktose-sukker-fritt Så blir litt enklere for deg og :meg snill i år :

Bare si hva jeg skal ta med.

Gammel 10-11-11, 22:05   #56
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Åååh, trodde aldri invitasjonen skulle komme! Vi er ditchet av de vi pleier å feire jul med i år, så det blir bare oss 5, men siden ingen vil feire med oss, kan du jo kanskje tenke deg at vi ikke er så lystig lag da!? Vi liker ikke spa, men koser oss i basseng av ymse slag, så om du kan bygge på og fikse det på forhånd så innvier vi det gjerne! Da foretrekker vi å tasse resten av kvelden rundt i badekåpe og flip-flops, gjerne uten en tråd under, så det satser jeg på at ingen føler seg støtt av. Ungene dropper antageligvis badekåpe også, men om dere er heldige så kan det hende de i det minste tar på seg boxer eller truse. Og nachos med kylling er favoritten her! Takk for invitasjon!

Gammel 10-11-11, 22:35   #57
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er enkle i år, svigermor reiser et annet sted. Uten pepper dessverre, men dog. Katten er parkert hos mine foreldre. Så utfordringa med oss i år er hovedsaklig at du må ha beredskap for hjemmefødsel.

Og jeg takler hverken lukt eller smak av fisk for tiden, så jeg må skjermes fra lutefiskgjestene. Noe sier meg at pinnekjøtt kan ha noe av samme effekten. Jeg håper mao du har en avdeling for vegetarisk julemat. Kalkun kan til nød aksepteres. Plutten takler ikke at andre synger, men han vil gjerne synge selv så høyt som bare det. Og så kan vi vel bidra med eldstemann som synger. Han synger faktisk rent i motsetning til de andre ungene mine. Mannen må ha plass nær døra slik at han kan løpe ut og inn, han har et jobbprosjekt gående som aldri tar slutt og som krever muligheten til å delta når som helst og hvor som helst. Så egen pult med nettilgang for han er påkrevd. Ellers kan det bli krisestemning.

Jeg elsker knertens julefestinnbydelser, da blir det virkelig julestemning i stua.

Gammel 10-11-11, 23:00   #58
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så deilig med invitasjon til juleselskap!
Vi kommer mer enn gjerne, for i fjor stresset jeg så mye til jul at jeg nesten døde litt av det. Det gidder jeg ikke igjen.
Vi har ikke vært hos deg før, men det er ikke noe problem.
Jeg er litt varm for tiden, så vi kan gjerne bo i lavvo bare det finnes gode reinsdyrfeller og tørr førsteklasses bjørkeved der. Vi setter også pris på god julebelysning på lavvoen, vi liker ikke mørket.
Vi er to voksne og to barn som kommer. I tillegg tar vi med kattene våre, hunden vår og 4 hester. Hestene liker seg best ute men må ha en tørr og stor innhegning med sikkert gjerde, et stort leskur med tykt halmlag å ligge på og selvsagt temperert vann til alle døgnets tider. De vil helt sikkert også sette pris på å få en kombinert gulrotutdeler og klømaskin til jul, en sånn som man bare kan gå inn i når man selv vil.
Hunden og kattene vil ikke være til bry, de blir i lavvoen under selskapet.
Angående mat så er vi ikke spesielt vanskelige. Jeg skal ha kalkun som er pent skjært opp og må serveres på et vakkert servise. Det er viktig for å få den rette julestemningen og for at man skal føle seg hjemme. Bestikket må være Hardangerbestikket Kristin og glasset jeg blir servert julebrus i må være Kongle glass.
Det er ikke så nøye hvilket merke julebrusen er bare den er rød.
Jeg er ikke riktig sikker på hvilket tilbehør jeg liker best til kalkunen, så jeg vil sette pris på rikelig med valgmuligheter samt 3 forskjellige sauser. Det er jo synd hvis saus nr 1 og 2 ikke faller i smak.
Gubben må få en kombinert juletallerken og juleøl så er han fornøyd.
Barna må få pinnekjøtt, ikke røkt. Det må være skjerpet i ovnen etter kokingen for å få den rette smaken.
Jeg glemte å si fra om at jeg tar noen jeg kjenner med meg. De er gamle, og setter pris på å komme til ferdigdekket bord. Konen er søt og snill, men kan ikke hjelpe til med noe da hun er opptatt med mannen sin hele tiden. Han sitter i rullestol så dere må ordne med rullestolrampe og handicapparkering rett ved døren. Han liker og være ufin og må få noen ved siden av seg som liker å krangle og argumentere. Det er kun slik han føler seg ordentlig velkommen.
Han må også få en stor øse slik at han kan spa kakestykkene over fra kakefatene til asjetten sin. Han har forøvrig en stor liktorn og neglerotsbetennelse så han vil sette pris på at du gir han fotpleie når du har anledning. Neglene er helt gulgrønne og tykke, ikke så ulikt den muglete osten han pleier å ha på vaflene sine.
Juleantrekk tar vi med oss selv, et skulle da virkelig bare mangle. Når du er så gjestfri skal vi ikke være til bry på noen måte. Det kan du stole på.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 23:08   #59
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi vil gjerne komme.

Vi ønsker å gå rundt juletreet. Alle må synge og vi skal synge masse sanger og tulle og tøyse. Ingen av oss kan teksten skikkelig, den som synger høyest bestemmer hvordan verset går.

Svoren må være skikkelig sprø. Jeg regner med du allerede øver på å få den perfekt.

Gammel 10-11-11, 23:47   #60
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Legger inn en søknad om å få komme på julaftenfesten din i år. Det ser ikke ut til at listene og foringene på den nye stua vil være på plass innen julen ringes inn, så da er det like greit å flytte selskapet til noen som er litt mer effektive og organiserte.

Selv er vi en hyggelig familie på fire, med noen vedheng. Min mann er enebarn, så svigers må selvfølgelig få være med, noe annet ville vært uhørt. Og siden du virker å være så gjestmild har jeg slått på stortromma og invitert hele min nærmeste familie også. Så tilsammen blir vi ca 16 stykker som kommer.

Jeg vil ha kalkun med ekte amerikansk tilbehør, mannen vil ha pinnekjøtt. Storesøster er grei og spiser det hun får servert. Vi ber om at middagen blir servert enten før fire, eller etter sju, slik at det passer med lillebror sin leggetid. Kan eventuelt amme han i søvn ved matbordet, om det skulle passe dere bedre.

Svigers kan ikke spise mel, melk, egg, sukker, rødt kjøtt, nøtter, fisk og skalldyr og det meste annet. Med mindre det er noe som er innmari godt da, da tar de nok en bit eller fem allikevel. Regner med at du lager egen meny til dem.

Min mor hjelper deg sikkert med oppvasken, for jeg regner med at du har tenkt å være ferdig med den og all annen opprydding før vi kan begynne med pakkene?!

Ellers har jeg to gravide søstre. De må få hver sin sofa å ligge på. Den ene sliter med hodepine og vegring mot medisiner. Hun burde derfor få oppholde seg i et rolig, ganske stille rom.

Ja, også glemte jeg at mannen er allergisk mot diverse husdyr. Jeg synes derfor det høres ut som en super idé med en fest med husdyr og en uten! Tar meg friheten å gå i mellom festene da, da det er en av årets få muligheter til å være med dyr, siden jeg ikke har mulighet hjemme. Dessuten vil min søster være på festen med husdyr, hun har nemlig med seg minst en hest. Håper du ikke inviterer noen som er hyperallergiske, jeg har nemlig bare en julekjole, og ikke noe mulighet for å bytte når jeg går fra en fest til en annen.

Forventer at søknaden blir innvilget, vi gleder oss allerede!

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.