Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ferielektyre

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-12, 19:09   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferielektyre

Hva irriterte deg?

Mulig vi har ganske forskjellig smak, i og med at jeg elsker Twilight-serien, men fikk aldri helt taket på The Host.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 19:12   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Språket! Jeg syns hun skriver dårlig, rett og slett. Og jeg har rett og slett ikke sansen for Sookie. Twilightserien syns jeg rett og slett blir litt for "dum". Og jeg syns Bella er endimensjonal. The Host har mer dybde, selv om den også er ganske lettlest.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 20:09   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også dessverre at Sookie-serien er skikkelig pulp. Det har ikke hindret meg i å lese alle, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 21:08   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pulp er ikke nødvendigvis feil, altså. Men jeg gidder ikke lese bøker hvor jeg irriterer vettet av meg over hovedpersonen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 20:01   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg også lastet ned alle disse Modern Witch-bøkene. Jeg er litt skeptisk, men så mange bra folk kan ikke ta feil, tenker jeg.

- No. 4 -
Gammel 08-07-12, 20:45   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

bai, husker du å ta med deg 1Q84 i morgen?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 20:51   #7
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Eg skal sjå om eg finn ho. Eg veit kor bind 3 er, men bind 1-2 trur eg kanskje er litt utilgjengelig akkurat nå.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 23:35   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg fann boka.

Gammel 08-07-12, 20:52   #9
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ok, får kanskje komme hjem til deg for å alfabetisere bøker!

Gammel 08-07-12, 20:56   #10
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Ok, får kanskje komme hjem til deg for å alfabetisere bøker!

Eg fekk god hjelp av mor mi til å bære fram mesteparten av eskene, så eg er på god veg. Men mykje av det nyaste er nå innesperra av pappesker. Men du må gjerne hjelpe meg å rydde det rommet som er fullt av bøker og garn.

Gammel 08-07-12, 21:32   #11
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min ferielektyre har vært "Unnskyldningen" av Hanne -Vibeke Holst og "Syersken fra Madrid" av Maria Dueñas. Begge kan anbefales på det varmeste!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 21:33   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Takk for tips, iben!

Jeg skal en tur på biblioteket på tirsdag og hente litt mer ferielektyre så flott med tips her inne. Tror jeg må skrive meg en liten liste med diverse titler.

Gammel 08-07-12, 21:38   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Murakami ligger klar hos meg også.

- No. 4 -
Gammel 08-07-12, 22:11   #14
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg har så lyst til å laste ned noen bøker på iPad'en men det finnes vel ikke særlig med bøker på norsk og få tak i?
Engelsken min er så rusten så jeg blir så opphengt i om jeg leser riktig i steden for å konsentrere meg om handlingen.
Det blir bedre etter hvert, ja?

Jeg var virkelig god i engelsk, men det er noe sånt som 100 år siden.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-12, 22:19   #15
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Jeg har så lyst til å laste ned noen bøker på iPad'en men det finnes vel ikke særlig med bøker på norsk og få tak i?
Engelsken min er så rusten så jeg blir så opphengt i om jeg leser riktig i steden for å konsentrere meg om handlingen.
Det blir bedre etter hvert, ja?

Jeg var virkelig god i engelsk, men det er noe sånt som 100 år siden.

Det fine med ebøker, når du er litt svak i eit språk, er at du kan trykke på ord du ikkje skjønner å få ordforklaring.

Ark har ein god app med norske ebøker, til iPad.

Gammel 08-07-12, 22:23   #16
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Det fine med ebøker, når du er litt svak i eit språk, er at du kan trykke på ord du ikkje skjønner å få ordforklaring.

Ja, det fant jeg ut av i stad da jeg lastet ned noen prøvesider av en bok.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-12, 13:43   #17
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Bok 3 i modern witches er slukt. De er kjempedeilig feriebøker...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.