|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Sender du ut julekort? | |||
| Ja, selvfølgelig! Med personlig hilsen på hvert kort |
|
33 | 20,63% |
| Ja, selvfølgelig! Ferdigtrykte kort |
|
83 | 51,88% |
| Sender ut noen få |
|
14 | 8,75% |
| Sender til de jeg får fra |
|
3 | 1,88% |
| Nei, sjelden |
|
12 | 7,50% |
| Aldri |
|
15 | 9,38% |
| Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Sv: Sender du ut julekort?Det første. Hjemmesnekra julebrev med julelimericks og bilder pluss noen håndskrevne linjer. Jeg sender vel ut omkring 40 kort, tipper jeg.
|
|
|
|
#2 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sender du ut julekort?Ja, ferdigtrykte til de fleste, i tillegg skriver jeg kort til noen få. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sender du ut julekort?Jeg kaster dem. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Sender du ut julekort?Jeg tar vare på julekort med bilder, men jeg eier jo ikke orden, så noen ligger i skuffer og skap rundt omkring og andre i kasser med julepynt. Jeg må innrømme at jeg fant et i en kasse her om dagen der jeg ikke ante hvem ungene var. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Sender du ut julekort?Jeg har en skoeske med julekort. Tar vare på de med bilder, men ikke de med Kirkens SOS-tegninger på hvor det kun står "god jul, hilsen tante". Jeg får ikke så mange at skoesken er full etter de siste 6-7 åra.
|
|
|
#6 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Sender du ut julekort?Vi sender ferdigtrykte julekort til all familie i inn -og utland og til masse venner både her i byen og ellers i Norge. De vi omgås til daglig får bare kort m bilde av hele familien og kort julehilsen mens de som vi ikke ser så ofte får et masseprodusert julebrev med oppdatering vedlagt. Sender ut ca 50 kort og får tilbake av de fleste.
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Sender du ut julekort?Ja, vi sender julekort og ja, de fleste får med personlige hilsener påskrevet. Noen av de nærmeste, altså dem jeg snakker med jevnlig, får bare kortene med den trykte hilsenen, for da har jeg jo ikke noe nytt å fortelle.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sender du ut julekort?Vi sender ut julekort, et helt eksklusivt kort fra Optimalprint. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Sender du ut julekort?Noe av det morsomste ungene mine vet er å ta frem alle de gamle julekortene fra 70- og 80-tallet når vi er hos moren og faren min. Da er de opptatt i timesvis. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sender du ut julekort?Sender ca 40 stk. Både jeg og mannen har famile fra Svolvær i nord til Belgia i sør, så det blir en del kort med lange personlige hilsener. Til de rundt oss blir det bare god jul.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Sender du ut julekort?Jeg har hatt intensjoner om å gjøre det, men gjør det i realiteten aldri. |
|
|
|
#12 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Sender du ut julekort?
Smiler tynt? Jøss.
Hvorfor det? Håper du på et bredere flir?
|
|
|
#13 |
|
Fola Blakken
|
Jeg har kasse med julekort fra lengre tilbake enn 1998.
|
|
|
|
#14 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Sender du ut julekort?Vi trykker julekort med bilde av ungene - som sendes til kreti og pleti. Også skriver jeg årsrapport med passe dose skryt og realisme som sendes til slekt og nære venner.
|
|
|
#16 |
|
|
Det er da fornærmende? Mente du det på en annen måte?
|
|
|
#17 |
|
Kakemonster
|
Sv: Sender du ut julekort?Vi begynte i 2009. Kortene har vært ferdigtrykte, og vi har brukt egne bilder, fotografbilder og i år har vi kjøpt julekortpakke hos fotograf. Jeg har pleid å bestille 40 kort, men da har jeg "loddet ut" de siste 2-3 kortene på Facebook.
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Sender du ut julekort?Jeg kjenner jeg er litt overrasket over meg selv over mine julekortfølelser. Nå er det analysert.
|
|
|
#19 |
|
Fola Blakken
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, sånn har jeg også tenkt. Det er mange jeg nesten ikke har kontakt med lenger, men jeg har hatt det, og jeg regner dem fremdeles som bekjente. Det er hyggelig å få kort av dem og da må jeg jo også sende et selv. |
|
|
|
![]() |
|
|