|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?
Da endrer vi regelen, pleier en kollega å si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
maler
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Jeg håper de varsler foreldrene da hvis eleven plutselig blir stående uten telefon. Jeg synes det er helt greit at den inndras, men ikke greit at dette varer flere dager og ikke greit hvis foreldrene ikke varsles. Mobil hos oss er sikkerhetsnettet vi har når vi sender eldstemann med kollektivtrafikk ned i byen, og det oppleves nok som verre sett fra vår side enn sett fra hans side om den ble inndratt i 2-3 dager tror jeg.
![]() |
#43 |
Passiv
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Her leverer alle telefonen påmorgenen og får de tilbake når skolen er ferdig hver dag. Veldig greit. |
![]() |
![]() |
#44 |
Glamorøs
|
Hos oss tar AKS de telefonene så lenge de går der. Det er ikke lov å ha med telefon på skolen før fjerde klasse, tror jeg. Jeg har ikke satt meg inn i det, siden det er en foreløpig ikke eksisterende problemstilling.
![]() |
#45 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Hos oss blir telefonene inndratt hvis du brukes på skolen og foreldrene blir kontaktet og må hente telefonen selv, så vidt jeg vet. Det synes jeg er greit.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Mobiltelefoner blir oppbevart til dagen er slutt. Andre eiendeler om lighter, fyrstikker, kniv, sprettert ol blir ikke utlevert igjen. Slik er reglene på min skole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Passiv
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Før eller senere vil en eller annen filme de andre i garderoben. :erfaren: |
![]() |
![]() |
#48 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?På tenåringenes skole var det en grov episode noen år tilbake. Da ble det totalforbud. Nå hr de visst glemt det og det virker som om det ikke er så hytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Altså, hvor gammelt er barnet? Er det en ungdomskolelev synes jeg det er greit nok.
![]() |
#50 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Her har begge mine hatt med telefon etter at de sluttet på SFO. Dette fordi at vi oppdaget at de ringte hjem med venners telefoner, etter skoletid, for å spørre om de kunne enten bli med noen hjem, eller ta med noen hit.
![]() |
#51 |
Introvert textrovert
|
Ja, vi er kanskje heldige som har alle vennene helt i nærheten av der vi bor. Det er ikke ekstra pes å legge sekken i gangen og hente telefionen før han går hjem til noen andre.
![]() |
#52 |
maler
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Poden trenger å ha telefon i sekken fordi han tar bussen rett etter skolen og ned i byen og går alene til fritidsaktivitet som begynner rett etter skolen. Det er viktig at han kan alarmere oss hvis noe ikke går på skinner. Han trenger ikke å bruke den i skoletiden selvfølgelig, men den må være med i sekken. Jeg tror det er ganske mange som trenger telefon av tilsvarende grunner.
![]() |
#53 |
frakoblet
|
Helt klart.
![]() |
#54 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Telefoner inndras, og foreldrene må komme å hente den selv.
![]() |
#55 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Syns det er helt feil at telefonen inndras for flere dager i strekk. Mange har behov for telefon hver dag.
![]() |
#56 |
frakoblet
|
Henvender du deg til noen i denne tråden nå?
Ved å ikke støtte skolen på hva? At mobilen kan inndras for flere dager?
![]() |
#57 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Det er jo det folk gjør "jeg kan ikke miste lappen fordi jeg har kjørt for fort, for jeg er lastebilsjåfør" |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Er frisk!
|
Jeg kom nok med et generelt hjertesukk om foreldre som klager på absolutt alt skolen gjør for å prøve å opprettholde en viss orden og arbeidsro i timene.
![]() |
#59 |
passer i nissedrakt
|
Helt enig, men det er vel ingen som har gjort det her heller? Hovedinnlegget var et ganske åpent spørsmål uten kritikk, eller har jeg misforstått Malou?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Står på egne ben
![]() Sv: Konfiskering av mobiltelefon på skolen?Jeg vet faktiskt ikke hvilke regler som gjelder for mobiltelefon på vår skole. Jeg vet at de må ha den avslått i sekken hele skoledagen, men vet ikke hva som skjer om læreren skulle konfiskere den. Har ikke hørt noe om at den blir inndratt for flere dager, så regner med at de får den igjen ved skoledagens slutt. Ikke hørt noen regel om at det er foreldrene som må hente den i tilfelle. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|