|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeJeg synes det er greit å si at noen har asiatisk utseende. Men jeg har en i familien som sier pakkis og neger og da kjenner jeg at jeg blir både flau og litt lei meg.
![]() |
#42 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneske
Utrolig godt sagt. Den skal jeg legge meg på harddisken.
![]() |
![]() |
#43 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeJeg har også lagret "det nytter bare ikke forvente mer av folk enn de kan gi". |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Du fremstår som sterk og klok, og later til å ha kommet deg gjennom dette helskinnet og med en innsikt som ikke er alle forunt. Dessverre kjenner jeg til flere historier som likner på din. Alle er barn adoptert på 70-tallet. Man kan jo bare håpe på at adoptivforeldre i dag blir oppfordret til å reflektere litt nærmere over saker og ting - og at de som ikke evner dette ikke blir godkjent som adoptivforeldre.
![]() |
#46 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Om det å bruke rase for å beskrive et annet menneskeJeg lærte leksa mi i 2003 når jeg sammen flere fra barselsgruppen på NM skulle på babymassasje. De fleste klarte vi kjapt å identifisere men den ene jenta som vi viste hvor kom fra, og hadde jente født i samme måned, snakket veldig trøndersk osv gjennkjente vi ikke. Trodde til og med hun kunne ha løyet om kjønnet på barnet. Jenta var jo av asiatisk opprinnelse, adoptert som barn, men det slo meg aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Personlig pessimist
|
Takk!
![]() |
![]() |
#48 |
Dårlig husmor