|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bøker lest i 2012Januar
|
|
|
#2 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bøker lest i 2012Januar
|
|
|
#3 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bøker lest i 20121) Linn Ullmann: Det dyrebare |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bøker lest i 2012Jeg hadde ikke noe mål for lesingen i fjor. Jeg var usikker på om jeg klarte å lese noe særlig, men det ser ut som om lesing går greiere enn å se på tv. Det ble derfor 110 bøker i fjor. Det var en grei variasjon i hva slags bøker jeg leste og jeg prøvde meg på krim, noe jeg trodde jeg ikke likte. Jeg ble positivt overrasket over de bøkene jeg leste og tror nok jeg kommer til å lese noen krimbøker i år og.
|
|
|
#5 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bøker lest i 2012Skal prøve å lese flere bøker i 2012 enn jeg fikk gjort i 2011. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Bøker lest i 2012Jeg har ikke noe tallmål på hvor mange bøker jeg skal lese - det er jo så stor forskjell på hvor lange og tunge bøker er, så det kan fort bli meningsløst. Men jeg har et helt klart ønske om å bruke mer tid på å lese i 2012 enn i 2011, så da antar jeg det blir flere titler på listen etter hvert.
|
|
|
#7 |
|
Tøff
|
Sv: Bøker lest i 2012Dette blir nok et dårlig år lesemessig sett, baby ankommer i april og jeg er sløv og trøtt som det er. Skal alikevel prøve siden det gir så mye.
|
|
|
#8 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Bøker lest i 2012Etter lesetørke i årevis, fant jeg meg selv plutselig med nesa i ei bok opptil flere ganger i 2011. Så nå håper jeg lesetida er tilbake, og hiver meg med for 2012.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Bøker lest i 2012Leste 81 bøker i fjor av ulik sjanger og tematikk. Fører boklisten inni 5års dagboken min, burde kanskje gått over til excel og utvidet listen til å inkludere forfatter og litt andre detaljer også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Sv: Bøker lest i 2012Jeg fatter ikke hvordan dere klarer å lese så mye. Jeg leser hver dag, men stort sett i transportetapper (når jeg ikke kan sove) og litt på senga. Men jeg klarer likevel maks. noen og tjue bøker i året.
|
|
|
#11 |
|
One of These Days
|
Sv: Bøker lest i 2012
Jeg har aldri kommet meg igjennom den! Jeg stoppet opp på s.798, og jeg har et eksemplar der alle tre er samlet i en. Sukk ... Holdt på i omtrent ti år før jeg fant ut at det var greit å ikke lese ferdig alle bøkene man har startet på. Gruelig kjedelig! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lord of the Rings er jo fantastisk. Den ble enda bedre etter jeg hørte BBCs radiodramatisering (fra 80 tallet). Før det ble det for lett å skippe de lange diktene. Å lese den på norsk er jo kul umulig. Det er jo Tolkinesk engelsk som er halve opplevelsen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Bøker lest i 2012Ellers har jeg knapt lest en bok på flere år. Men har tenkt å følge med litt i år. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Åh, likte du? Det er en av mine favorittbøker. Fikk lyst til å lese den om igjen.
|
|
|
#15 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bøker lest i 2012Jeg fortsetter for tredje året på rad å skrive ned bøker som jeg leser gjennom ett år: Sist redigert av astrid_d : 09-04-12 kl 00:13. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Bøker lest i 2012Skal prøve å lese flere bøker i 2012 enn jeg fikk gjort i 2011. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
intro
|
Det kommer jo litt an på hva man leser også, da. Noen skriver jo også opp barnebøker som leses for barna, mens du jo har vært igjennom noen enormt lange bøker de siste åra, så vidt jeg husker. Jeg er feig og orker ikke slike seigpininger (med mindre forfatteren heter Karl Ove, selvsagt.
|
|
|
|
#18 |
|
Lille tyrann
Sv: Bøker lest i 20121. Siri Østli: Det søte liv. Norsk "feelgood"-roman. Ikke bra. Leste den forrige av henne, og likte den forsåvidt. Denne var ikke bra. Men fullførte likevel.
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 03-01-12 kl 08:07. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lille tyrann
Sv: Bøker lest i 20121. Siri Østli: Det søte liv. Norsk "feelgood"-roman. Ikke bra. Leste den forrige av henne, og likte den forsåvidt. Denne var ikke bra. Men fullførte likevel.
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 06-01-12 kl 21:49. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Bøker lest i 2012Januar |
|
|