|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!
Ja, den var kostelig!
![]() |
#42 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!Åh, nå ble jeg helt fredagsrørt her. Steven Moffat (mannen bak Sherlock) twitret nettopp
og diktet (som er fra 1942) er som følger: – Vincent Starrett
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002) Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it. Sist redigert av Skilpadda : 06-01-12 kl 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
kamerat
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!Ooo, gåsehud! Det er fint med sonetter! «Who never lived and so can never die»!
![]() |
#44 |
flisespikker
|
Ja, og så ble det ekstra rørende når jeg nå ser (jeg har lest diktet før, uten å vite det) at det ble skrevet under 2. verdenskrig. Om et England som ikke fantes mer da, og om en bit av dette England som aldri kan ødelegges helt, siden det egentlig bare eksisterte i fantasien i utgangspunktet.
![]() |
#45 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!Dette høres ut som en serie jeg bør prøve å få sett :-D |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!Å, sesong 2 episode 1 var jo bare helt fantastisk!!! Replikkene, dynamikken, oppbyggingen, hvem er på hvilken side .. Helt, helt fantastisk!
![]() |
#47 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!s01e03 var veldig bra! Mye bedre enn s01e02.
![]() |
#48 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!Bare jeg som var skuffet over s2e2, The Hound of the Baskervilles?
![]() |
#49 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!Jeg var ikke akkurat skuffet, men jeg synes nok ikke den var fullt så bra som Scandal. Men det var mye kult i den likevel! Jeg fniser fortsatt ved tanken på oh-for-god's-sake-eyerollen til Mycroft da han omsider ble varslet om bruken av ID-kortet hans, og over Sherlock som beskyldte Lestrade for å "kalle seg" Greg når han faktisk heter det.
![]() |
#50 |
kamerat
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!Jeg ble distrahert av å holde originalplottet i synk med serieplottet. Særlig var det forvirrende at helt uskyldige personer hadde skurkenavn.
![]() |
#51 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, den ble litt nedtur etter førsteepisoden, men herlighet, jeg koste meg.
![]() |
#52 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!Episode 3 var ganske så nervepirrende. Meg og mannen så den her for få dager siden.
![]() |
#53 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!Jepp, Mex, jeg er veldig enig i den andre delen av det du sier. (Og har sett fallet om igjen flere ganger uten å kunne se hvordan han kan ha faket det til - det må da være Sherlock som faller?!) Den første også, forsåvidt, men der har jeg flere mulige grunner i hodet. For det første er Moriarty veldig gal i tillegg til helt skruppelløs og veldig ensom, og ved å presse Sherlock så langt som han har gjort, har han bevist både at han selv kan gjøre hva han vil, og at Sherlock er sånn som han selv er. Nå har han på en måte kommet så langt han kan komme, det er ikke mer å hente, så da kan han dø lykkelig, med vissheten om at han har tatt helt knekken på Sherlock. Den andre grunnen tenker jeg er rent dramatisk; det er vanskelig å fortsette serien med en nær allmektig skurk, så nå må de kvitte seg med ham for å få inn en litt ny dynamikk. Og den tredje grunnen er at de på mange vis følger kanon, og i kanon dør Moriarty, og Sherlock Holmes er årsaken til det, men må selv "dø" for at det skal fungere.
![]() |
#54 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Sherlock sesong 2 har startet!Jeg har ikke lest noe Sherlock før, så jeg har ikke det sammenligningsgrunnlaget. Men det gir jo mening sånn i forhold til serien ja.
![]() |
|
|