|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Jeg fikk solkremen min indratt i Paris. Min skyld - men dusteregel likevel. Fint at det blir slutt på den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Og så PLUTSELIG er de alt for store, og man får slett ikke ta med mat til dem. Å, så fint det var å sitte på Haugesund flyplass med laaaang forsinkelse og sulten 2-åring, og med yoghurten som skulle være nødproviant inndratt.
![]() |
#43 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!
Flesland-land
![]() |
#44 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Fra Oslo lufthavn sine sider... her står det "en pose", og i mitt tilfelle var det snakk om bokstavlig talt ein pose.
![]() |
#45 |
Textrovert
|
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!På Stansted (og i Dublin også, mon tro), så får man ikke utdelt poser. Man må kjøpe dem fra automat, og ha riktig type mynt.
![]() |
#46 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Forøvrig, kremkake er problematisk, i følge lista. For den som vurderer å ha med kremkake i håndbagasjen altså. Blir nok bra på rullebåndet den...
![]() |
#48 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Greit å vite, om man skulle finne på å ville ta med seg smørbare eksplosiver: Bare å maskere dem som kokosboller.
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Mannen har fortalt om da han en gang i tidlig studietid kjøpte en pakke kokosboller, fjernet kjekset under, spiste skummet, fylte opp med barberskum (eller var det hårskum?) satte på plass kjeksen, plasserte dem tilbake i pakken som han lot stå "ubevoktet" i kollektivet han da bodde i. (Eller, forresten, blandet jeg, at det var på leirskole, og at han serverte dem til sien venner? eller har han gjort begge deler? Søren om jeg husker)
![]() |
#50 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Dette har ikke plaget meg veldig. Jeg pakker etter forholdene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Baggasjen som sendes blir også GRUNNDIG gjennomgått altså.
![]() |
#52 |
maler
|
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Jeg synes det er litt kjedelig at man må kjøpe ting til narvesenpriser på innsiden fordi man ikke kan ta med seg noe. Men noe stort problem er det dog ikke. Jeg har imidlertid sjekket inn bagasje oftere enn før fordi jeg ikke orker å lage meg småpakker av alt. Så skal jeg på tur med overnatting, sjekker jeg stort sett inn bagasjen selv om det ikke er så mye av den. Om det er en fordel eller ulempe kan sikkert diskuteres. Det blir uansett greit hvis det ikke blir nødvendig lenger.
![]() |
#53 |
Protonterapeut
|
Regelen har _alltid_ vært 1 liter til sammen, dvs. så mye du får i en pose.
![]() |
#54 |
Med tommestokk i veska
Jo, eg innsåg jo det... Har alltid hatt to posar tidlegare utan problem, men dei fleste er vel kanskje meir slepphendte enn han eg møtte på. Ting som ikkje var flytande hadde eg utanom.
![]() |
#55 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Da bidrar eg med bilde
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 05-01-12 kl 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Det går forresten an å jukse med posene. IKEA har noen zip-lock-poser på 1.2 liter. Går helt fint gjennom.
![]() |
#57 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Ja, har sånne posar, aldri prøvd dei på flytur da...
![]() |
#58 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Jeg har blitt fratatt tom vannflaske på gardermoen 4 ganger. Så det er stor forskjell på håndhevingen av loven. Jeg pleier ikke å dra på mye, men denne regelen er dustete!
![]() |
#59 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Jeg gleder meg! Kanskje jeg skal vurdere å begynne å ta fly igjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bare ett år til med pakking i små beholdere på flyreisen!Det er en tullete regel. Og som de fleste andre tullete regler så skaper det bare problemer for vanlige, uskyldige folk. De som vil ha med seg flytende eksplosiver på flyet greier nok finne en god løsning på det, tenker jeg. Jfr barberskum i kokosboller og slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|