|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?
Dette stusset jeg på også. Ser du blid ut eller er du blid? Later du som om du er happy, men ikke er det? Du skriver:
Om du ikke er glad inni deg, hvorfor spiller du da blid og glad? Det er det jeg kaller falskhet. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Er det ikke nokså normalt å sette opp en noenlunde blid utside samme hvordan innsiden ser ut? Medmindre man er fortrolig og anledningen passer til å ta litt mer ærlig status? |
|
|
|
#43 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg tror det er der folk ofte får piggene ut: når folk som har det kjipt "på innsiden" setter opp et tappert fjes og poster og formidler happy-scnappy statuser eller ytringer, så oppfatter folk disharmonien i det. Det oppfattes ikke som positivitet, men uærlighet.
|
|
|
#44 |
|
© All rights reserved
|
Tja. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?I don't do vanlig. |
|
|
|
#46 |
|
~~~~~~~
|
Men jeg har ofte lurt på - MÅ man dele ALT på Facebook hele tiden?
|
|
|
#47 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kjenner jeg meg igjen litt i. Jeg er typen som setter alle kluter til når ting er vanskeligst og blir positiv-tenkning-Polyanna i de verste situasjoner, men som kan falle sammen som en klut fordi jeg ikke hadde juice til frokost på en hverdag. Ingen av delen får dog uttrykk på FB-statusen.
|
|
|
#48 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg vet faktisk ikke helt om jeg forstår problemstillingen, men si at en venninne jeg vet er midt i en vanskelig skilsmisse skriver "strålende dag, ut på tur, aldri sur!" på FB: Min umiddelbare reaksjon er jo da "så bra at hun har fine dager også" ikke "din falske kjerring" |
|
|
|
|
|
#49 |
|
By the Sea
|
Jeg er et sammensatt menneske,Hattifnatten. Og jeg er ikke parodisk blid eller påtatt blid. Jeg har lett for å le og jeg har lett for så se humor i tilværelsen og jeg har lett for å engasjere meg - selv i perioder jeg har det mer enn bare litt vanskelig. Det er ingenting fakst ved det. Og jeg kan godt gråte også sammen med andre, om det er nære venner. Og jeg kan godt være stille og la være å smile en hel dag om jeg har det veldig lite ok. Jeg setter ikek på meg en maske, om det er det du beskriver her. For alt jeg vet er det ikke en eneste person som synes jeg er overflatisk og dum selv om jeg er blid - det er ingen som har sagt det. Men jeg kan tenke det - og det er basert på at så mange ser ut til å mistenkeliggjøre/latterliggjøre eller irritere seg over andres positivitet.
|
|
|
#51 |
|
By the Sea
|
Jeg er aldri påtatt verken det ene eller det andre. Jeg er sånn sammensatt at jeg kan le hjertelig eller legge merke til noe usannsynlig morsomt selv på en mørk dag. Og jeg har aldri kjent behov for å snappe eller være sur mot andre når jeg ikke har det bra selv. Og der vet jeg at folk er forskjellig skrudd sammen. Det har ingenting med påtatthet å gjøre - det har med personlighet å gjøre (og sikkert flere ting også, som kulturen man er vokst opp i og lignende).
|
|
|
#52 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sånn er jeg også. Dvs. Jeg er en underlig blanding av en person som ler lett og fort ser humor i ting, men som samtidig (vel ikke akkurat samtidig, da...) kan være veldig kynisk. Jeg snapper heller ikke til andre om jeg har en kjip dag, bortsett fra til mannen... |
|
|
|
|
|
#53 |
|
By the Sea
|
Interessant, Toffskij. Her er det nok hunden ligger begravet for min del - jeg lar meg lett begeistre. Og da gir jeg gjerne utilslørt utrykk for det. Da kan jeg av og til merke (eller er det bare paranoia?
|
|
|
#54 |
|
© All rights reserved
|
Jeg har lett og lett etter den rette beskrivelsen og endelig! Endelig fant jeg den: Skinnhellig krampepositiv. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Men altså. Når jeg smiler og hilser på en virkelig idiot av en fyr som jeg må forholde meg til fordi vi har barn på samme alder - som forøvrig ikke hilser i retur - så er jo smilet rimelig påtatt. Men alternativet blir jo da å vise hva jeg egentlig føler for gjøken og bite hodet av ham hver gang jeg ser ham isteden. Det er jo liksom ikke helt greit det heller? Verden forventer jo at jeg smiler og sier hei, enda han er en dust? |
|
|
|
#56 |
|
By the Sea
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg hadde i grunnen ikke tenkt at en så stor del av denne tråden skulle handle om min væremåte blant andre.
|
|
|
#57 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg blir litt oppgitt og himler med øynene over krampelykkelige statusoppdateringer når jeg VET så inderlig godt at vedkommende er så sliten og matt at den statusoppdateringa var det siste hun maktet å gjøre før selvbedraget tok slutt for den dagen. Jeg liker at folk gir uttrykk for ekte glede, men jeg kan styre min begeistring for gledesutbrudd som rett og slett ikke går hjem hos meg fordi jeg kjenner personen for godt.
|
|
|
|
#58 |
|
By the Sea
|
Å være blid er vel ikke det samme som å være intetsigende i møte med andre? Jeg er gjerne blid (men ikke hersketeknikk-blid) selv i situasjoner hvor jeg uttrykker uenighet med andre. Det å bringe en letthet/uhøytydelighet i situasjonen, gjør samarbeidsklimaet bedre. Men det at jeg sier at jeg som regel er blid, betyr på ingen måte at jeg aldri er sur. eller alvorlig, eller irritert eller direkte sint. jeg har vært alt dette på jobben også - om jeg blir provosert, så smiler jeg selvfølgelig ikke. Jeg synes ikke det er farlig å vise ekte, negative følelser og av og til er det helt på sin plass.
|
|
|
#59 |
|
flisespikker
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg er stort sett alltid blid, i grunnen. Og jeg skriver så å si bare positive ting i FB-statusen min. Og jeg har aldri hørt noe negativt om det, heller ikke om at andre folk skriver overveiende positive ting der.
|
|
|
#60 |
|
By the Sea
|
Sv: Liker du at folk gir uttrykk for glede?Jeg tror ikke jeg skriver at jeg opplever "utstrakt" irritasjon? Ihvertfall så er det ikke det jeg tenker. Sånn sett var ikke dette ment å være en Stor og Viktig tråd - heller en mer low key meningsutveklsing om tendensen jeg har notert meg når det gjelder mumling i skjegget om alle som "forstiller seg".
|
![]() |
|
|