Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er likestilling - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-12, 18:35   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er likestilling - igjen

Jeg synes i teorien at det er en god ide å ta utgangspunkt i at man skal gjøre den delen man liker mest/misliker minst, men har store problemer med å forstå at bil/snekring/hagearbeid noen gang kan veie opp å ha hovedansvaret for husarbeidet inne, som må gjøres hver dag og året rundt.

Når det er sagt, vi klarer ikke å være likestilte. Jeg gjør definitivt mest husarbeid i tillegg til at jeg gjør mest hagearbeid (men det definerer jeg som en ren lystaktivitet, så det plager meg ikke). Mannen gjør en del han også og om jeg gjør mer er det mest min egen feil, så jeg klager egentlig ikke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 21:09   #2
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

For meg er det spesielt viktig at det som har med barnet å gjøre er likt fordelt, og at vi begge to jevnlig gjør alle hverdagstingene i forhold til stell av barn. Dette har både å gjøre med at vi da står fritt i forhold til at en kan være borte en uke eller to med jobb uten at det blir kaos, og samtidig at vi får like mye tid og dermed at begge får et tett forhold til henne. Jeg har tro på at man både er bedre forbilder og får en bedre hverdag dersom man er likeverdige omsorgspersoner for sine barn. Også er jeg så lat at det ikke kunne falle meg inn å la han slippe unna med mindre enn sin part.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 11:56   #3
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rent praktisk er det en fordel at man kan veksle mellom arbeidsoppgaver. Hos oss er vi for dårlige på det, det er noe jeg bare har akseptert fordi at så snart vi får problemer med tid så går det raskere å bare dele oppgavene heller enn å veksle mellom hvem som gjør hva. Jeg synes ikke det er heldig, jeg liker å kunne gjøre ting selv, og synes også det er greit at ungene ser at både jeg og faren kan det (unntak: Jeg driver ikke med noe som helst av HW ting hjemme. Ungene tror jeg er helt idiot - og jeg liker det. ).

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror ikke det er mulig å ha en tradisjonell deling av husarbeid som faller likt ut i arbeidsmengde med mindre man bor på gård eller driver utstrakt oppussing.

Jeg er helt sikker på at man kan få opp arbeidsmengden med oppussing. (Men ikke permanent, helt enig med deg der)

Gammel 11-01-12, 11:59   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Rent praktisk er det en fordel at man kan veksle mellom arbeidsoppgaver. Hos oss er vi for dårlige på det, det er noe jeg bare har akseptert fordi at så snart vi får problemer med tid så går det raskere å bare dele oppgavene heller enn å veksle mellom hvem som gjør hva. Jeg synes ikke det er heldig, jeg liker å kunne gjøre ting selv, og synes også det er greit at ungene ser at både jeg og faren kan det (unntak: Jeg driver ikke med noe som helst av HW ting hjemme. Ungene tror jeg er helt idiot - og jeg liker det. ).
Jeg er helt sikker på at man kan få opp arbeidsmengden med oppussing. (Men ikke permanent, helt enig med deg der)

HW? Halo Wars? Hot Wheels?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.