|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva er likestilling - igjenJeg synes i teorien at det er en god ide å ta utgangspunkt i at man skal gjøre den delen man liker mest/misliker minst, men har store problemer med å forstå at bil/snekring/hagearbeid noen gang kan veie opp å ha hovedansvaret for husarbeidet inne, som må gjøres hver dag og året rundt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er likestilling - igjenFor meg er det spesielt viktig at det som har med barnet å gjøre er likt fordelt, og at vi begge to jevnlig gjør alle hverdagstingene i forhold til stell av barn. Dette har både å gjøre med at vi da står fritt i forhold til at en kan være borte en uke eller to med jobb uten at det blir kaos, og samtidig at vi får like mye tid og dermed at begge får et tett forhold til henne. Jeg har tro på at man både er bedre forbilder og får en bedre hverdag dersom man er likeverdige omsorgspersoner for sine barn. Også er jeg så lat at det ikke kunne falle meg inn å la han slippe unna med mindre enn sin part. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Hva er likestilling - igjenRent praktisk er det en fordel at man kan veksle mellom arbeidsoppgaver. Hos oss er vi for dårlige på det, det er noe jeg bare har akseptert fordi at så snart vi får problemer med tid så går det raskere å bare dele oppgavene heller enn å veksle mellom hvem som gjør hva. Jeg synes ikke det er heldig, jeg liker å kunne gjøre ting selv, og synes også det er greit at ungene ser at både jeg og faren kan det (unntak: Jeg driver ikke med noe som helst av HW ting hjemme. Ungene tror jeg er helt idiot - og jeg liker det.
Jeg er helt sikker på at man kan få opp arbeidsmengden med oppussing.
|
|
|
#4 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er likestilling - igjen
HW? Halo Wars? Hot Wheels?
|
![]() |