|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"
Jeg er enig. Det er en mye bedre løsning for alle at idrettslag kan få inntekter for vedlikehold, kommunen kan spare, og de som faktisk bruker bil betaler for det. Det er ikke så veldig rettferdig at jeg som kjører buss (og betaler mer enn disse 25 kronene) i tillegg skal betale for at andre skal parkere gratis.
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"
Jeg er enig når det kommer til parkering i tettbygd strøk, byer og på privat eiendom, men ikke når det kommer til utmark. Jeg syns det er ekstremt viktig at det legges til rette for friluftsliv og syns det kan settes av midler til vedlikehold og tilrettelegging av denslags på kommunens budsjett.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Marka-entuasiast opprørt over p-avgift"Jeg kan tenke meg mange avgifter som plager meg mere. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"
Så lenge det er flere parkeringsplasser der du slipper å betale enn der du må betale, så synes jeg faktisk denne fyren kan ta seg en bolle. :saklig:
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Tilsvarende for Trondheim. Jeg bruker tilbudet deres såpass mye både sommer og vinter at jeg synes jeg godt kan støtte dem med 400 kr eller hva det nå enn er i året. Når jeg tenker meg om tjener jeg det vel inn igjen på rabatt på barneskikursene, men dog.
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Men Katta, du betaler jo mer enn 200 kroner for parkering under barneskikursene, om du da ikke kjører kollektivt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Koster det penger å parkere i marka til vanlig? Jeg tror aldri jeg har betalt for å parkere noen av de stedene vi pleier å parkere bortsett fra når det er arrangementer? (Og på marerittopplegget i mars aka barnas skidag er det jo gratis buss, jeg skjønner ikke de som frivillig tar med seg bilen opp).
|
|
|
#9 |
|
Glad
|
Ja i helgene gjør det iallefall det.
|
|
|
#10 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"Her hvor jeg bor, må man betale kr 40,- for å passere bommen opp til skianlegget.
|
|
|
#11 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"Ingen sympti herfra heller. De gangene (ok, det er ikke mange) - vi drar familien inn i marka for å gå på ski, betaler vi først 20 kroner i bomavgift for å kjøre inn til ei seter, hvor det er parkeringsplass. Der betaler vi 10 kroner for å stå parkert - alt i alt 30 kroner pr gang.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"Slik er det - Trondheim (og forklaringa på hvorfor jeg ikke betaler parkering i marka er at de parkeringsplassene vi bruker stort sett står på lista over de som ikke er avgiftsbelagt):
|
|
|
#15 |
|
Glad
|
Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"Ser ut til å være en rimelig kjedelig jobb å kreve inn pengene iallefall.
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sikkert.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"Hvis han ønsker å støtte mer frivillig, men mener 1300 per år er for dyrt, så er det en kraftig antydning av at han ikke ønsker å støtte tilsvarende frivillig likevel. |
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"Dette er sutring og jeg synes ikke det skal være en prioritert kommunal oppgave å lage gratis parkeringsplasser ute ved løypene. Det er da jammen nok annet å bruke kommunale penger på.
|
|
|
#19 |
|
can-jur
|
Sv: "Marka-entusiast opprørt over p-avgift"Artig tråd.
|
|
![]() |
|
|