Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pene klær når man skal ut

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 12:42   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pene klær når man skal ut

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

*Ser for meg Lille B med vannkjemmet hår og mørkeblå blazer med gullknapper*

Det blir vel hans ungdomsopprør det. Blazer, slips og unge høyre. :grøss:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:09   #42
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Her hjemme går snuppa ofte i joggebukse o.l. Hvis vi skal ut på cafe eller bare en tur til byen tar jeg på henne noe litt penere men uten å pynte henne nevneverdig.

Gammel 24-03-07, 13:20   #43
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kjenner flere som har gjort den slags ungdomsopprør, det er bare å grue seg.

Vi pynter IKKE ungene når vi skal ut og reise. Spesielt ikke lange flystrekk. Da må de ha noe behagelig, pluss at det gjerne blir en del søl. Jeg pynter meg heller ikke. Når vi skal på litt høytidelige byturer, og gå på kino eller teater eller noe, oppgraderer vi antrekkene litt fra barnehagestandard (som for øvrig er ganske pen og ikke spesielt shabby), men ikke noe voldsomt. Til kafébesøk har vi vanlige hverdagsklær, som regel.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 13:49   #44
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pynter han nok ikke, men sørger for at han har på seg noe av det nyeste som er rent og helt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:44   #45
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes det er traurig med unger som kommer i olabukser i bursdagsselskaper eller til 17. mai.

Helt enig. Og jeg er jo til og med så sær at jeg synes at man skal ha bunad 17. mai. Skikkelig bunad, altså. *sær*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:48   #46
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teater, 17. mai, bursdag etc er pynting, ikke akkurat dress på toåringen, men pen genser/skjorte/cordbukse, litt ettersom. Han har fått pensko i år, men penere utesko og pen utejakke har han ikke ennå, jeg synes det er altfor få anledninger.
Reise er ikke pynting for meg, da er det avslappede, behagelige klær på hele gjengen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 14:50   #47
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes det er traurig med unger som kommer i olabukser i bursdagsselskaper eller til 17. mai.

Signerer absolutt denne .

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 15:23   #48
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Vi pynter IKKE ungene når vi skal ut og reise. Spesielt ikke lange flystrekk. Da må de ha noe behagelig, pluss at det gjerne blir en del søl. Jeg pynter meg heller ikke. Når vi skal på litt høytidelige byturer, og gå på kino eller teater eller noe, oppgraderer vi antrekkene litt fra barnehagestandard (som for øvrig er ganske pen og ikke spesielt shabby), men ikke noe voldsomt. Til kafébesøk har vi vanlige hverdagsklær, som regel.

Sånn er det her også.
(Eneste forskjellen er vel at her i byen er det oftere bruk for regntøy og gummistøvler, selv om vi skal i teater. Bortsett fra nå da! :fint vær: )

Gammel 24-03-07, 15:29   #49
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Her er jeg helt enig med HI, jeg er vokst opp med at man pynter seg skikkelig på julaften, 17 mai, familieselskap og bursdager. Teaterbesøk, kirken etc tar man også på seg pene klær. Hvor pyntet det er avhenger jo litt. Skal vi ut å reise tar jeg på komfortable klær, men det er pent og matcher i fargene.
Mannen min synes jeg er litt småborgelig, og mener at jeg er veldig preget av arbeiderklasse-familien min, som omtrent pynter seg for å gå til legen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 15:43   #50
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jo. Jeg markerer "anderledesdagene" ved å kle på barna noe litt finere tøy enn til hverdags. De som nå velger klær selv her i huset, faller dette naturlig, etter at jeg alltid har gjort det når jeg valgte for dem.

Jeg synes det er fint å markere at noe litt spesielt skjer på denne måten og opplever at det betyr noe for barna også.

Gammel 24-03-07, 16:15   #51
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Helt enig. Og jeg er jo til og med så sær at jeg synes at man skal ha bunad 17. mai. Skikkelig bunad, altså. *sær*

Definér skikkelig bunad.

Gammel 24-03-07, 16:19   #52
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Han kan gjerne gå i samme antrekk både to og tre dager i barnehagen.

wow! Det hadde vært drømmen! Jentene er stort sett møkkete fra topp til tå når dagen er over, nesten alt må på vask

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-07, 16:20   #53
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Definér skikkelig bunad.

De som er godkjent at bunadsnemda som bunad. F.eks Hardangerdrakt, Vossabunaden, Rogalandsbunad etc. Ikke slike kjipe etterlikninger som man får på Obs og andre steder.

Gammel 24-03-07, 16:26   #54
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi pynter oss hvis vi går på konsert eller teater, men jeg ser at det er mange unger som kommer i klær som de åpenbart har hatt på seg i barnehagen/på skolen hele dagen. Stivpynter ikke, men litt finere enn til hverdags er vi, både ungene og jeg.

Gammel 24-03-07, 16:26   #55
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det må da være skrekken!!

Gammel 24-03-07, 16:28   #56
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

De som er godkjent at bunadsnemda som bunad. F.eks Hardangerdrakt, Vossabunaden, Rogalandsbunad etc. Ikke slike kjipe etterlikninger som man får på Obs og andre steder.

Det er en ganske snobbete holdning.

Gammel 24-03-07, 16:29   #57
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Jentene er glad i å "pynte" seg, og går ofte i kjole/skjørt til vanlig. Skal vi i selskap ol pynter de seg litt ekstra, men stiv-pynting er vi ikke gode på (heldigvis).

Gammel 24-03-07, 16:31   #58
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er en ganske snobbete holdning.

Hvorfor det? At man foretrekker ekte varer har ingenting med snobbethet å gjøre.

Gammel 24-03-07, 16:32   #59
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg ser på det som en snobbete holdning.

Gammel 24-03-07, 16:33   #60
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:nynner: "...når ateisten sønn, til og med ber aftenbønn."

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.