|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brus?Takk for linken Stikka. Har prøvd noen av de kvalmende søte vanntypene i nøden. Prøvde den med ingefær og pære mens jeg spydde meg grønn i siste svangerskap. Den hjalp ikke og var altfor søt. Har aldri tatt meg bryet med å lese på innholdfortegnelsene, men skjønner at det må jeg begynne med.
|
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Brus?Kullsyre, kunstig søtning og aroma etser også på tennene. Derfor drikker barna og jeg sjelden akkurat det, mens helten dynger nedpå med cola light. Barna får brus til fest og i i helgene.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Brus?De liker ikke kullsyre, så det begrenser seg selv. Men jeg har aldri tilbudt det heller. De har fått det i en og annen bursdag (og hvis det ikke er saft der også så får jeg litt styr med å bytte ut brusen med vann - DET syns de er kjempegodt).
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Brus?Vi har av og til brus på lørdag, f.eks. hvis vi lager pizza. Da får både barn og voksne. Det er ikke noe vi kjøper hver uke, vi drikker vann til maten vanligvis. Men jeg syns iskald Solo kan være veldig godt en gang iblant. Lightbrus har vi aldri. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Sv: Brus?Storebror har fått smake på det, og liker det også, men han er enkel og foretrekker vann eller melk. Det er stort sett til bursdager og slikt at vi har servert brus.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Brus?Sambo drikker endel brus, Lille B på 2 år og jeg aldri. Til daglig drikker vi vann, til frokost biola og innimellom jus blandet med vann.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Brus?Vann med frosne bær eller fruktbiter oppi er snadder. Bærene og frukten tiner langsomt og avgir naturlig smak til vannet uten at det blir kvalmende søtt, og vannet holder seg iskaldt lenge. Jeg bruker som regel jordbær og bringebær, men også frosne skiver av appelsin og sitron. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Brus?Jeg savner cola. Iskald, med masse isbiter oppi. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Brus?Vi drikker i grunn brus ganske ofte. Men prøver å begrense oss til bare helgene.
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Brus?Ungene mine får brus i bursdager, punktum. Har kanskje skjedd at de har fått i andre anledninger en eller to ganger, men som oftest blir de vel fornøyde hvis de får jus. Jeg drikker heller ikke brus.
|
|
|
#12 |
|
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brus?Pandaen har fått smake brus, men han har aldri fått sitt eget glass brus. Jeg har ikke sett vitsen. Han blir mer enn glad nok om han får eplejuice/eplemost. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
kamerat
|
Sv: Brus?Jeg drikker periodevis en del lettbrus, mannen drikker litt sukker-cola iblant, men vi gjør det som regel i smug og utenfor hjemmet og slikt. Begge ungene elsker brus, men får det sjelden. Vi har det noen ganger til fest, og de får det noen ganger på besøk hos andre. Et par ganger i måneden kanskje. Det synes jeg er helt i orden. Lettbrus får de ikke.
|
|
|
#14 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brus?Ja lillen drikker brus. Favoritten er cola, kanskje fordi det er den eneste brusen jeg kjøper....Men ho får det ikke så ofte så det gjør noe. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
re:designer
Sv: Brus?Våre barn er faktisk veldig glad i vann. Det er helt supert. Brus har vi bare i hus når det er bursdag. Av og til kjøper vi Farris. Har ikke så mye saft heller.. og ikke så ofte juice. Vi drikker vann, og melk. UTEN O-boy.
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Brus?
Vi er i tilfelle enda kjipere. Våre unger elsker vann og vi drikker kun vann og melk. O'boy har vi aldri hatt og saft har vi en gang i året, maks. Brus kun til bursdag. Juice av og til, men ikke så ofte. Hvis vi har juice har vi ofte en med masse antioksidanter :sær: |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Brus?De får brus til lørdagsmiddag hver uke. Litt i bunnen av glasset til minsten, og resten av halvlitersflasken deles på de to andre. Ellers får de til fest, og av og til hos mormor og morfar.
|
|
|
|
#19 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Brus?Vi har sjelden brus fordi vi ikke er så hekta på det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nattrangler
Sv: Brus?Barna drikker ikke mye brus, men jeg drikker for hele familien, er avhengig av tab x-tra, jeg bare må ha det.
|
![]() |
|
|