Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Brus?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-07, 23:51   #1
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brus?

Takk for linken Stikka. Har prøvd noen av de kvalmende søte vanntypene i nøden. Prøvde den med ingefær og pære mens jeg spydde meg grønn i siste svangerskap. Den hjalp ikke og var altfor søt. Har aldri tatt meg bryet med å lese på innholdfortegnelsene, men skjønner at det må jeg begynne med.

Jeg liker best de som er bittelitt syrlige. Quelle er et merke de selger på LIDL, jeg drikker det fordi det har mindre kullsyre. Dessuten er det rasende billig på kampanje. Vi drikker MYE av dette og mannen min spøkte idag med at han fikk ta tilhengeren til LIDL og kjøpe boblevann til oss. Av de norske liker jeg Bonagua best. Farris drikker jeg bare ute når de ikke selger andre merker.

Gammel 25-03-07, 00:27   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kullsyre, kunstig søtning og aroma etser også på tennene. Derfor drikker barna og jeg sjelden akkurat det, mens helten dynger nedpå med cola light. Barna får brus til fest og i i helgene.

Gammel 25-03-07, 00:36   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De liker ikke kullsyre, så det begrenser seg selv. Men jeg har aldri tilbudt det heller. De har fått det i en og annen bursdag (og hvis det ikke er saft der også så får jeg litt styr med å bytte ut brusen med vann - DET syns de er kjempegodt).

Jeg syns uansett brus er greit å begrense inntaket av, både pga. syre og pga.sukkerinnholdet (evnt. kunstg søtning som ikke er det fnugg bedre). Jeg tror brus er den viktigste enkeltstående årsaken til overvekt blant ungdom. Absolutt SINNSVAKE mengder tomme kalorier på en gang. Og fæle effekter på bodsukkeret.

Vi drikker stort sett vann, og melk til brødmåltider. Saft til lørdagsgrøten og vafler og sånt.

Gammel 25-03-07, 00:47   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har av og til brus på lørdag, f.eks. hvis vi lager pizza. Da får både barn og voksne. Det er ikke noe vi kjøper hver uke, vi drikker vann til maten vanligvis. Men jeg syns iskald Solo kan være veldig godt en gang iblant. Lightbrus har vi aldri.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 13:17   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har fått smake på det, og liker det også, men han er enkel og foretrekker vann eller melk. Det er stort sett til bursdager og slikt at vi har servert brus.

Gammel 25-03-07, 13:42   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper bare brus når vi skal ha selskap og det er kun 13åringen som liker brus.

Gammel 25-03-07, 13:54   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sambo drikker endel brus, Lille B på 2 år og jeg aldri. Til daglig drikker vi vann, til frokost biola og innimellom jus blandet med vann.

Lille B er veldig glad i boble som han kaller det, så det hender han får farris. Den er uten noen form for søtstoff eller kunstig aroma så jeg ser ikke noe problem med det.

Jeg syns ikke det er krise om han skulle få servert brus borte, men det virker som det blir mer og mer vanlig med jus til spesielle anledninger i vår omgangskrets.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 16:10   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vann med frosne bær eller fruktbiter oppi er snadder. Bærene og frukten tiner langsomt og avgir naturlig smak til vannet uten at det blir kvalmende søtt, og vannet holder seg iskaldt lenge. Jeg bruker som regel jordbær og bringebær, men også frosne skiver av appelsin og sitron.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-07, 19:19   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg savner cola. Iskald, med masse isbiter oppi.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 11:39   #10
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi drikker i grunn brus ganske ofte. Men prøver å begrense oss til bare helgene.
Etter lillesøster kom har jeg ikke vært like glad i det.

Storesøster får ikke brus, hun er bare 16 mnd. Men hender når hun ser at jeg drikker at hun også vil ha. Da får hun en liten skvett i et glass, snakk om noen dråper ellers heller hun det over hele seg. Om hun får det så slikker hun glasset helt tomt for dråpene, så tror vi kan si at hun liker det godt.
Men dette er veldig sjeldent da! Er leeenge til hun får brus til drikke.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 12:55   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene mine får brus i bursdager, punktum. Har kanskje skjedd at de har fått i andre anledninger en eller to ganger, men som oftest blir de vel fornøyde hvis de får jus. Jeg drikker heller ikke brus.

Gammel 27-03-07, 13:09   #12
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pandaen har fått smake brus, men han har aldri fått sitt eget glass brus. Jeg har ikke sett vitsen. Han blir mer enn glad nok om han får eplejuice/eplemost.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 13:31   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker periodevis en del lettbrus, mannen drikker litt sukker-cola iblant, men vi gjør det som regel i smug og utenfor hjemmet og slikt. Begge ungene elsker brus, men får det sjelden. Vi har det noen ganger til fest, og de får det noen ganger på besøk hos andre. Et par ganger i måneden kanskje. Det synes jeg er helt i orden. Lettbrus får de ikke.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:19   #14
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja lillen drikker brus. Favoritten er cola, kanskje fordi det er den eneste brusen jeg kjøper....Men ho får det ikke så ofte så det gjør noe.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 13:35   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Storesøster drikker av og til farris eller annet kullsyreholdig mineralvann. Det har hendt hun har drukket cola. Her i huset ligger flaskene så lenge i kjøleskapet at "de går ut på dato" ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:37   #16
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Våre barn er faktisk veldig glad i vann. Det er helt supert. Brus har vi bare i hus når det er bursdag. Av og til kjøper vi Farris. Har ikke så mye saft heller.. og ikke så ofte juice. Vi drikker vann, og melk. UTEN O-boy.

Herregud å kjiipe foreldre vi er.. Hihi

Gammel 28-03-07, 22:53   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Våre barn er faktisk veldig glad i vann. Det er helt supert. Brus har vi bare i hus når det er bursdag. Av og til kjøper vi Farris. Har ikke så mye saft heller.. og ikke så ofte juice. Vi drikker vann, og melk. UTEN O-boy.

Herregud å kjiipe foreldre vi er.. Hihi

Vi er i tilfelle enda kjipere. Våre unger elsker vann og vi drikker kun vann og melk. O'boy har vi aldri hatt og saft har vi en gang i året, maks. Brus kun til bursdag. Juice av og til, men ikke så ofte. Hvis vi har juice har vi ofte en med masse antioksidanter :sær:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 22:55   #18
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De får brus til lørdagsmiddag hver uke. Litt i bunnen av glasset til minsten, og resten av halvlitersflasken deles på de to andre. Ellers får de til fest, og av og til hos mormor og morfar.

Jeg drikker sjelden brus, og mannen drikker cola på varme sommerdager.

Gammel 28-03-07, 23:09   #19
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Vi har sjelden brus fordi vi ikke er så hekta på det.
Ungene har fått det innimellom, men de maser ikke så mye om det.
De drikker mye eplejus, og det er heller ikke bra for tenna selv om den er sukkerfri.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 23:15   #20
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Barna drikker ikke mye brus, men jeg drikker for hele familien, er avhengig av tab x-tra, jeg bare må ha det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.