Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Garnslanketråden 2012

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-12, 09:43   #41
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garnslanketråden 2012

Hvordan går det med denne tråden nå som høsten er her?

Jeg er straks ferdig med å bruke opp ca 450g lagergarn. Problemet er bare St jeg kjøpte 400g til...

Gammel 20-09-12, 10:53   #42
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har brukt opp masse, men har en god del igjen..
Vurderer å begynne på et sikksakkhekleteppe, men problemet for tiden er at jeg ikke har sjans til å rekke å sitte ned i sofaen...

Men trenger fortsatt tips til hva jeg kan bruke restegarn på- jeg har strikket mange siklesmekker i ullgarn, men har ingen som trenger det selv, og ingen jeg kjenner trenger det heller. Og har heller ikke produsert såpass at jeg kan ha stand på julemesse, for å si det mildt, spørs om jeg kan legge ut noe her inne i stedenfor... :

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 10:58   #43
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg har endelig begynt å bruke av garnlageret igjen. Jeg har brukt ca 1250 gram Eskimo, på et heklet teppe.
Er nettopp ferdig med en vest til lillemor, der gikk det med ca 250 gram.
Har også strikket pulsvarmere, pannebånd og et sjal, og der gikk det med ca 350 gram.

Problemet er bare at jeg ikke slutter å kjøpe garn. Men jeg er blitt mye flinkere til å begrense meg, og prøver å kjøpe bare sånn som jeg trenger.

Nå sist kjøpte jeg noen nøster kitten mohair, til lillemors skappelgenser som jeg holder på med. Silkealpakkaen hadde jeg fra før.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 11:00   #44
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg har brukt opp masse, men har en god del igjen..
Vurderer å begynne på et sikksakkhekleteppe, men problemet for tiden er at jeg ikke har sjans til å rekke å sitte ned i sofaen...

Men trenger fortsatt tips til hva jeg kan bruke restegarn på- jeg har strikket mange siklesmekker i ullgarn, men har ingen som trenger det selv, og ingen jeg kjenner trenger det heller. Og har heller ikke produsert såpass at jeg kan ha stand på julemesse, for å si det mildt, spørs om jeg kan legge ut noe her inne i stedenfor... :

Du kan kanskje strikke leggvarmere til jenta di? (Du har ei jente ikke sant? Eller husker jeg feil nå?)

Gammel 20-09-12, 11:12   #45
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikksakkhekleteppe går veldig raskt, Maxine.

Jeg har mye Eskimo etter flere prosjekter, jeg må bli kvitt. Kan det toves, mon tro?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-12, 11:35   #46
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Sikksakkhekleteppe går veldig raskt, Maxine.

Jeg har mye Eskimo etter flere prosjekter, jeg må bli kvitt. Kan det toves, mon tro?

Jeg håper det, for jeg har strikket et sitteunderlag av det. Det glemte jeg å nevne i sted, så jeg har brukt ca 200 gram der også.
Men altså, det er jo ubehandlet garn, så jeg regner med at det kan toves da.

Gammel 20-09-12, 12:03   #47
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har så mye ymse restegarn at jeg blir mest kvalm. Må bare få funnet noe fornuftig å bruke det til. Bomullsgarnet kan kanskje bli heklete eller strikkete grytelapper?

Gammel 20-09-12, 12:08   #48
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

Jeg har strikket endel kluter av bomullsgarn. Det er de beste kjøkkenklutene jeg har. Det går fort også.

Gammel 20-09-12, 12:09   #49
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg synes Eskimo nesten funker bedre tovet siden det er entråds.

Bomull:

Gammel 20-09-12, 12:25   #50
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Snakk om å føle seg som en steingammal bestemor da, når man setter seg ned og strikker grytelapper og kluter liksom ...

Gammel 20-09-12, 12:29   #51
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fine greier, da blir jeg nok å strikke noen sitteunderlag av de. Hvor mange masker med hvilke pinner, hvilken størrelse før toving og sånt, Hannah?

minibolle mai 2012
Gammel 20-09-12, 13:15   #52
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Fine greier, da blir jeg nok å strikke noen sitteunderlag av de. Hvor mange masker med hvilke pinner, hvilken størrelse før toving og sånt, Hannah?

Jeg la opp 60 masker, på pinne 7. Strikket av 4 nøster (ble 41 riller). Litt usikker på om 60 masker ble litt lite, iallefall til voksen. Tror jeg kommer til å legge opp 70 masker til voksen neste gang.

Har ikke tovet det enda, så vet ikke hvor stort det blir til slutt.

Gammel 20-09-12, 13:26   #53
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Og har heller ikke produsert såpass at jeg kan ha stand på julemesse, for å si det mildt, spørs om jeg kan legge ut noe her inne i stedenfor... :

Jeg er interessert! :vinke:

Gammel 23-01-13, 08:31   #54
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Slanke litt på garnbeholdningen i 2013 også? Jeg har strikket trekk til tennbrikettbokser og så har jeg strikket trekk til klokka mi fra IKEA (15 kroners klokka) og heklet en blomst som jeg hang på. Det ble stilig! Ellers så går det i sokker.. Tenker å begynne på noen sitteunderlag ganske snart. :-)

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 08:45   #55
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilder, Fnissa?

Jeg har en diger kiste full av garn fra hele mitt voksne liv(og litt fra mamma), og strikke og hekler småting, luer, votter, vesker osv. Har ikke helse til å strikke de store tingene lenger.

Men nå skal jeg rydde i kista!

Gammel 24-01-13, 18:20   #56
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Jeg får ikke til å laste opp bilder..

Fnissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 18:40   #57
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg har organisert garnet mitt i dag. Sortert etter tykkelse og farge, sånn ca. Vil hvertfall bli mye enklere å finne ting her.

Det er ikke fullt før lokket spriker.

Har garn til 2-3 prosjekter i prosjektkurven min i stua også.

minibolle mai 2012
Gammel 24-01-13, 21:00   #58
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kista ble ryddet i går, og to av evighetsprosjektene får bli med videre. Ellers er alt sortert etter type garn, og noe(fordi det er så mye) også sortert i farger.
En Odessalue ferdig strikket.
Nå er det en ribbestrikket lue til W på pinnene.

Gammel 26-01-13, 22:03   #59
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Her er noe av garnlageret mitt. Vekta stoppet på 40,986 kg i år.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 22:04   #60
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Er godt i gang med slankinga allerede og har strikket opp 1,427 kg hittil i år og ikke kjøpt garn enda.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.