|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere …Jeg vet ikke, men det er ikke mye. Kjøper sjeldent klær, men kjøper ofte noen plagg når jeg først kjøper. Jeg trenger absolutt en fornyelse, så i vår blir det nok endel for jeg trenger stort sett alt fra topp til tå. Jeg bruker klærne til de er utslitt og kjøper omtrent aldri noe fordi jeg har lyst på.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Hvor mye bruker dere …Jeg gjorde opp regnskap over klær til familien en gang, jeg var frustrert over at jeg aldri greide å holde budsjettet. Men det ga seg på et vis selv da jeg ganget opp goretexsko x 6 per år og vinterdress + regnklær + ytterjakker til ungene. Da var allerede budsjettet oppbrukt. Så kom alt av innertøy, ulltøy og voksenklær utenom.
|
|
|
#3 |
|
Einsam
|
Sv: Hvor mye bruker dere …
Her deles alle utgifter til klær, sko og utstyr til ungene med eksen. Jeg har tidvis måttet dobbeltsjekke om tallene virkelig har vært riktige. Jeg kjøper litt brukt og arver noe, men selv om man også passer på salg osv, går jammen pengene fort.. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Hvor mye bruker dere …Jeg bruker lite på klær, i hvert fall under en tusenlapp i måneden på meg og to barn. Eneste som drar opp er når jeg må kjøpe dobbelt/trippelt/kvadrippelt av vintergreier til ungene fordi, eh, det ikke kommer hjem igjen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hvor mye bruker dere …Varierer veldig. For tiden veldig mye. Både fordi jeg har gått ned 16 kg og trenger nye klær, men også fordi jeg har lyst på nye klær og fordi jeg fortjener det.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere …Jeg er iallefall ikke den som går og titter i butikkene og kjøper meg litt nå og da. Men jeg må kjøpe når jeg finner noe, ellers så får jeg aldri kjøpt noe nytt, men jeg kjøper alltid til minst halv pris...hittil i år har jeg kjøpt en bh til 99kr og et par olabukser til 650kr (bursdagspenger....). Sist jeg kjøpte ny olabukse var i 2005... |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor mye bruker dere …Så lite som mulig. Jeg hater shopping og er ikke så opptatt av mote. Det meste jeg kjøper, kjøper jeg her på FP. Jeg kjøper egentlig bare klær når jeg føler at jeg virkelig mangler noe.
|
|
|
#9 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hvor mye bruker dere …Alt for mye. Jeg har derfor innført innkjøpsstopp fram til ferien i juni. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mye bruker dere …Jeg tenkte først null, men når jeg tenker meg om så er det kanskje en hundrings?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere …Jeg har måttet kjøpe meg nye klær i det siste, og i snitt har jeg brukt 3750 pr. måned
|
|
|
|
#12 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Hvor mye bruker dere …Pr. måned?! Jeg kjøper da ikke klær hver måned? Selv ikke jeg som dreper treningsbukser over en lav sko.
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg svarte som gjennomsnitt. :kjøper heller ikke klær hver måned: |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg kjøper klær et par-tre ganger i året, og oppga gjennomsnittsutgift.
|
|
|
#15 |
|
Leser
|
Sv: Hvor mye bruker dere …Veldig usikker? Jeg har hatt noen år hvor jeg har kjøpt veldig lite klær til meg selv, og nå har jeg planer om å bruke masse, masse penger på klær!
Tenger man ny ytterjakke og nye vintersko så er man kanskje opp i 6000,- og da er jo halve året gått (budsjettmessig)
Både IKEA og H&M har mye dårlig kvalitet. Klart, er man flink med stoffer etc så får man greit kjøpt mye bra der også. Vi kjøpte feks speil til ynste der, jeg er helt sikker på at det blir å vare like lenge som et designspeil for å si det slik.
|
|
|
#16 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye bruker dere …Gjennomsnittshusholdningen brukte 5 % på klær og sko i 2009.
|
|
|
#17 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Hvor mye bruker dere …Til nå i år har jeg brukt 800 på klær til meg selv. Pluss en tilgodelapp på 750, men de pengene brukte jeg jo egentlig i fjor
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere …I fjor brukte jeg ca. 3000 kr totalt på klær og sko til meg selv, så 250 kr i måneden, da.
|
|
|
#19 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor mye bruker dere …Jeg aner ikke. Jeg kjøper ikke så ofte, men det blir jo gjerne en god slump penger når jeg først handler. Vinterklær og sommerklær og treningsklær ... Urk, det går sikkert en del. 3000 kr i måneden kanskje? Jeg har lagt på meg ti kilo det siste året - det har vært ganske dyrt.
Det er vel heller snakk om gjennomsnitt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere …Til meg selv? Et par tusen. |