|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassHva med å fly billig til Milano, leiebil derfra til en søt, liten Provencelandsby og leie leilighet, evnt forflytte dere i området til diverse overnattingsteder både langs kysten og innover. Eller nedover kysten i Italia derfra.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassSynes ikke det er så veldig rart mannen din vil hjem når han først er på de trakter, da. Hva om det hadde vært omvendt? Dere bodde i Italia, reiste på ferie til Norge og han kun ville til Oslo og Lillehammer?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassJeg hadde nok fulgt mannens ønske om å besøke familie, ja, sånt bør man gjøre synes jeg.
|
|
|
#4 |
|
blid
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassHva med et kompromiss? Noen færre dager i Roma, en uke i leid leilighet et eller annet sted lang kysten sør for Roma og noen dager hos mannens familie? Jeg synes at ei uke i Roma høres litt slitsomt ut midt på sommeren. Selv om du vil ha det varmest mulig, så der jeg for meg at varme bygater og små barn er en litt slitsom kombinasjon
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplass
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassVi kikket litt på denne. Ser det er all inclusive, noe vi i utgangspunktet ikke hadde så lyst til, men det er jo på mange måter praktisk også (spesielt for mann og barn). Synes det så fint ut, og familierommet har køyseng, oppsettet der så fullt levelig ut og vel så det. Men vi skal se mer på det i morgen, jeg fant flere alternativer. Tyrkia var i utgangspunktet ikke på ja-lista, men jeg hører jo endel folk skryte av landet, så.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassHar ingen erfaring fra Tyrkia, men kunne tenkt meg å reise til Georgiopoulis på Kreta. Mulig dette lille, enkle leilighetshotellet blir litt lite for dere, men ser veldig koselig ut synes jeg:
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Takk, men der var det ingenting ledig i det tidsrommet vi reiser (tidligst 13 juli ettermiddag, lørdag 14 juli eller søndag 15 juli). Ellers hørtes det veldig idyllisk ut.
|
|
|
#9 |
|
blid
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassHvor i Spania ligger leiligheten du har sett på? Det går jo mange fly til Alicante og Malaga, men dere reiser vel en av de helgene med absolutt størst trafikk så jeg hadde ikke tatt sjansen på å bestille leilighet før jeg hadde sjekket flybilletter. Leiebil i Spania er veldig kurant! Flybilletter til Barcelona pleier å være ganske dyre. Det er forresten ca 6-7 timers kjøretur fra Barcelona til Alicante. Det gir en pekepinn på avstandene.
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassJeg hadde blitt veldig forvirret av å gjøre det sånn. Titting rundt om forvirrer bare enda mer og gjør fristelsene enda strørre.. det er alltid et finere sted..
|
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassJeg blir forvirret av alt unntatt pakkereiser, jeg er helt talentløs på sånt. Får helt panikk bare av tanken. Så det får mannen min hjelpe meg med, jeg krisemaksimerer og får skjelven. Pakketurer/charter er enklere for da er alt ordnet - av noen andre, og skulle noe gå skeis, er det liksom "deres" feil og det kan ordnes lettere opp i.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassVi kikket forresten på flypriser til Roma i går. Norwegian og SAS var oppe i 20.000, men KLM kostet bare rundt 10.000 for samme reise! Og vi har funnet endel rimelige boliger nær eller i Roma, så det kan jo hende vi går for den varianten også.
|
|
|
#13 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassHva med Amalfikysten ? Der er det fantastisk nydelig. Så kan dere ta tog/buss til Ferrandina ? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassFlyreise for 10.000 i juli er jo kjempepris. Det ville jeg slått til på altså.
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassHotel Degli Ulivi lå vi på sist, det er de hardeste, vondeste sengene jeg har ligget i i hele mitt liv så det vil jeg helst unngå igjen. Men jeg kan godt takle et par netter altså. Men jeg vet at mannen helst vil bo gratis i svigerfars leilighet (vi bor alene der altså), i stedet for hotell, og det kommer jeg nok til å si ja til i og med at det faktisk er helt gratis og leiligheten er ok om jeg ser litt gjennom fingrene på et par ting, som feks renhold osv. Jeg vet vi må vaske som gale når vi kommer, ingen har bodd der på flere måneder så det kryr vel av diverse.
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassHar du vurdert Frankrike? Vi leide et hus et lite stykke fra kysten (Ventenac-en Minervois), mellom Provence og Spania og hadde det som base og reiste litt rundt omkring, kunne godt vært litt nærmere kysten. Carcassonne var en stor hit blant ungene her - ekte eventyrslott. Og det var jo fint der for oss voksne også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassHar funnet masse fine hoteller i Roma nå. Billig!
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassJa, jeg vurderte Frankrike og har lyst å reise dit og. Jeg vil reise overalt.
|
|
|
#19 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes det høres fint ut, jeg. Du får besøke Roma som du har lyst til og mannen besøke slekten, som han har lyst til. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Trenger tips til ferie i varmere strøk, men ikke typisk turistplassJeg er jo bare dum som vegrer meg for å besøke slekta, jeg vet det. Jeg får bare angst av språkbarrierer, blir klam og svett og vil bare synke ned i gulvet. Hadde de enda snakket engelsk, men de kan ikke ett kløyva ord, med unntak av søskenbarna til mannen, som kan si "fakk yo" og et par uttrykk til i samme gate.
|
![]() |
|
|