Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Dixie pusser opp (med bilder)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-12, 18:37   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dixie pusser opp (med bilder)

Åh. Men vasker du opp? Jeg bruker stort sett kun oppvaskmaskinen og har ikke hatt behov for mer enn én vask. Ser ikke helt hva jeg skulle brukt to vasker til, egentlig. Men vi har jo ulike behov.

Gammel 22-04-12, 18:41   #42
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åh. Men vasker du opp? Jeg bruker stort sett kun oppvaskmaskinen og har ikke hatt behov for mer enn én vask. Ser ikke helt hva jeg skulle brukt to vasker til, egentlig. Men vi har jo ulike behov.

Jeg har selvsagt oppvaskmaskin, men noe vasker jeg opp (svindyre vinglass, samt noen fancye middagstallerkener som er for stor for oppvaskmaskinen. Og knivene - kokkeknivene går aldri i oppvaskmaskinen). I tillegg er det noe med når jeg/Mannen lager mat, så blir ting lagt i vasken underveis (stekepanne o.l.) og da er det greit å ha en "ren" vask til å vaske grønnsaker, fingre o.l.

Men jeg har ikke sånn stålplate som du har på siden, så plassmessig er det nok likt.

Gammel 22-04-12, 18:43   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah sånn ja, ja jeg ser jo at det kan være praktisk med to vasker sånn sett.
Men det går greit med én, egentlig.

Gammel 22-04-12, 19:17   #44
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har bare en vask og er igrunn fornøyd med det.

Gammel 22-04-12, 19:53   #45
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har også bare en vask, men den er i gjengjeld stor 70cm tror jeg at den er.

Dette blir bra DD! Blir spennende å høre om dere blir fornøyde med heltre plate, vi vuderte det når vi laget vårt kjøkken, men endte opp med granit og er meget fornøyd med det.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-12, 19:58   #46
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt en vask pluss en liten på siden i flere år. Mer enn nok. Den lille setter jeg kartonger og blikkbokser som tørker, så vi har egentlig stort sett bare en tilgjengelig .

Blir fint dette da! Og for en forskjell med det nye gulvet!

Gammel 23-04-12, 19:48   #47
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Vi har hatt en vask pluss en liten på siden i flere år. Mer enn nok. Den lille setter jeg kartonger og blikkbokser som tørker, så vi har egentlig stort sett bare en tilgjengelig .

Tørking av melkekartonger er det eneste den lille vasken blir brukt til her også.

Gammel 23-04-12, 19:55   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå er alle benkeplatene oppe, sinnsyk forskjell! Og så fantastisk deilig å kunne lage matpakker og lignende på kjøkkenet nå, i stedet for i stua (på gulvet osv)!

Mannen fant ikke verktøyet han trengte til å sette på plass induksjonstoppen i dag, og nå måtte han på fotballtrening, men den kommer på plass i morgen. Omrisset er tegnet opp, så det er bare å sage og legge den på. I morgen (eller onsdag) kan vi lage vårt første ikke-stekeovns-måltid på over én måned!

Gammel 25-04-12, 19:51   #49
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Så flott det nye gulvet er! Vi har nylig kjøpt hus og der er det et liknende gulv som deres gamle, har fryktelig lyst å fjerne det, kan ikke fordra mørke gulv.

Spennende å følge med!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 23:52   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg la vel ikke ut før-bilder av stua, litt synd. Men den er jo også kraftig fornyet. Nymalt, nytt gulv, nye møbler. Jeg har ingen førbilder uten mennesker på, så det nærmeste jeg fant var et av meg og guttungen fra eldste sin bursdag. Her er altså en del av stua før:

Etter (rotete enda, og dørene er ikke på plass men det blir fikset nå til uka):

Det nye (men gamle) spisebordet fra Finn, tror det er fra førti- eller femtitallet. ELSK!

Og litt av kjøkkenet, det er nesten ferdig men endel gjenstår. Det er kommet dør på frysedelen i kjøleskapet, men kjøleskapsdelen mangler dør enda, da den vi kjøpte ikke passet. Det blir fikset til uka nå, og det kommer selvsagt deksel foran hullene over og under ovn/mikro, og vifte over induksjonstoppen.

Gammel 21-05-12, 00:06   #51
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefint!

Gammel 21-05-12, 07:54   #52
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

lekkert!
Hva slags parkett har dere?
vi har også grå stue, bare litt lysere og kunne tenke meg det gulvet.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 08:17   #53
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken gråfarge har dere på stua? Den var fin.

Gammel 21-05-12, 08:52   #54
Pesten

Pesten sin avatar

Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Knallfint. Hva skal dere ha på veggen bak steikesonen?

Gammel 21-05-12, 09:17   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

lekkert!
Hva slags parkett har dere?
vi har også grå stue, bare litt lysere og kunne tenke meg det gulvet.

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Hvilken gråfarge har dere på stua? Den var fin.

Jeg husker ikke navnet på verken parketten eller gråfarge, men skal høre med mannen når han kommer hjem. Parketten er virkelig nydelig, det fineste gulvet jeg har sett noensinne. Tror det var ganske dyrt, men mannen var heldig og kom over det på tilbud til et par hundre kr per kvm, tror jeg. Vi skal ha samme gråfarge i gangen også (og da altså alle etasjene siden trappedelen er åpen både opp mot 2. etasje og kjelleren.

Snart må vi begynne på trappa også, gruer meg litt, men det blir fint til slutt. Skal ha den hvit, med parkett eller sisal i trinnene.

Sisal, det er ikke sånn som tiltrekker seg støv og dritt?

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Knallfint. Hva skal dere ha på veggen bak steikesonen?

Det kommer en fin ventilator der, over koketoppen (med kullfilter, siden forrige eiere har vært teite og flyttet på kokesonen slik at det ikke er utlufting der). Vi er på jakt etter en fin som ikke koster en halv månedslønn, det er ikke så lett. Hadde jo egentlig tenkt meg en ordinær hvit ventilator fra IKEA, men vil heller ha en penere. Vi skal se denne uken. Mannen har sterke motforestillinger mot å ha noe særlig mer på veggene, knapt bilder, han liker det "rent". Men jeg vil nok ha opp et par bilder et eller annet sted, feks. noen gamle italienske pastabilder eller sånne koselige. Får se hva jeg finner.

Gammel 21-05-12, 09:18   #56
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Så fint det ble!

Gammel 21-05-12, 14:37   #57
konsulenten
Passiv

Standard

Så lyst og fint det ble i stua, bytte av gulv gjorde stor forskjell!

Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 15:15   #58
Pesten

Pesten sin avatar

Standard

Tenkte ikke på ventilatoren. Tenkte vell heller på skvettsonen.
Du og du så fint det ble. Stuefargen minner om den jeg har. Hvit lin.
Og kjøkkenfargen var skikkelig fresh.

Gammel 21-05-12, 15:21   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Takk.
Åja, hehe. Vi har ikke tenkt så langt, men mannen nevnte noe plexiglass eller noe. Bare en sånn firkantet gjennomsiktig plate akkurat over koketoppen.

Gammel 22-05-12, 22:02   #60
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så flott det ble!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.