Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Essie-neglelakker!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-12, 10:17   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Essie-neglelakker!

Hadde tenkt å dra på Essiejakt. Men så travelt det er med underlakk, mellomlakk og på toppen av det overlakk. Hadde tankt å kjøpe, men tror jeg holder meg til de som jeg ikke trenger å styre slik med.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 12:56   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Hadde tenkt å dra på Essiejakt. Men så travelt det er med underlakk, mellomlakk og på toppen av det overlakk. Hadde tankt å kjøpe, men tror jeg holder meg til de som jeg ikke trenger å styre slik med.

Alle neglelakker bør legges på det viset; det er ikke noe spesielt med Essie slik sett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 12:59   #3
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg tar meg tid til å bruke både under- og overlakk og også to strøk med Essie neglelakk og har flotte negler mye lenger enn jeg har opplevd med noen annen lakk.

Dette med over- og underlakk er noe man bør bruke uansett hvilken type neglelakk man ellers vil bruke. Dette for å beskytte neglene.

Gammel 18-03-12, 14:01   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Jeg tar meg tid til å bruke både under- og overlakk og også to strøk med Essie neglelakk og har flotte negler mye lenger enn jeg har opplevd med noen annen lakk.

Dette med over- og underlakk er noe man bør bruke uansett hvilken type neglelakk man ellers vil bruke. Dette for å beskytte neglene.

Jeg har både over- og underlakk fra Essie, den begynte allikevel å flasse før et døgn var gått. Og jeg har en hånd som brukes mindre enn normalt pga brudd.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 13:17   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Alle neglelakker bør legges på det viset; det er ikke noe spesielt med Essie slik sett.

Jeg vet det sånn egentlig. Meeeen det er mange jeg kan bruke uten det og det holder greit nok. Men slik jeg forstår det her så er man avhengig av å gjøre det for at det skal holde mer enn en dag.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 14:22   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg vet det sånn egentlig. Meeeen det er mange jeg kan bruke uten det og det holder greit nok. Men slik jeg forstår det her så er man avhengig av å gjøre det for at det skal holde mer enn en dag.

Neida. Den grønne jeg brukte her om dagen, holdt i alle fall 4 dager, uten under- eller overlakk.

Nå har jeg dog kjøpt overlakk, og en lakk i fargen "mink muffin" (hva nå det er for noe? ). Den er brun. Med overlakken ble den så skinnende blank at man nesten kan speile seg i den.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 15:34   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Da har jeg bestilt overlakken til Seche Vite. Det bør bli bra altså!

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 15:35   #8
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På dag tre kan jeg melde om at neglelakken har begynt å skalle av på en finger. Så slett ikke ille. På den ene fingeren må jeg nok fjerne alt og legge nytt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 16:46   #9
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøpte den matte overlakken til Essie, og den var griselekker! ... men er det meningen at man skal ha en vanlig overlakk under den? Den var ikke særlig holdbar

Gammel 20-03-12, 17:38   #10
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nå for første gang forsøkt over- og underlakk fra Essie og min erfaring er at disse produktene er bedre fra Trind enn nettopp Essie. Nevner det som et tips til andre. Kanskje kan det gjelder flere enn meg.

Gammel 20-03-12, 20:03   #11
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sure Eplet, her.

Jeg kjøpte den matte overlakken til Essie, og den var griselekker! ... men er det meningen at man skal ha en vanlig overlakk under den? Den var ikke særlig holdbar

Det er nok ikke meningen å ha vanlig overlakk under den som matter fargen på lakken, men det står at den må påføres jevnlig ved behov. (eller noe i den duren).

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 09:26   #12
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er et spennende eksperiment. Jeg kan melde at etter en uke så er lakken stort sett pen ennå. Jeg har lakket to negler på nytt og på de andre er det begynt å gå av i hakk øverst på neglen, så jeg må gjøre det igjen i dag. Men når det holder i opp mot en uke så blir det arbeidet plutselig ikke så stort lenger.

Gammel 22-03-12, 09:32   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har gått glipp av underlakk. Hva skal vi ha det for igjen?

Svar med sitat
Gammel 22-03-12, 09:43   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har gått glipp av underlakk. Hva skal vi ha det for igjen?

Dels fordi det lager et godt underlakk for lakken, slik at den sitter bedre, og dels fordi man skal hindre at neglen tar farge av lakken. Det siste er særlig viktig når man bruker lakk med sterk farge; det spiller mindre rolle hvis man bruker lys rosa-toner eller andre mer nøytrale farger.

Gammel 27-03-12, 20:33   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes også Essie holder godt, med over - og underlakk!

Gammel 27-03-12, 22:56   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Standard

Jeg er nå på runde 2. Jeg la neglelakk på alle fingrene på søndag, fire lag tilsammen. Enn så lenge ser det veldig bra ut, utenom et hakk på en lillefinger, som jeg lurer på om jeg må gjøre noe med.

Gammel 27-03-12, 22:57   #17
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Essie på tilbud til 59,- hos BliVakker igjen.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:33   #18
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Etter å ha lest flere tråder om dette merket her har jeg testet det ut og er så langt fornøyd.

Vita har "Kjøp 2 valgrie neglelakker og få med topcoat eller basecoat på kjøpet" nå. Så hva bør man velge; over- eller underlakk?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:47   #19
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Du kjøper 4 og får med både over- og underlakk. :enkel:

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 14:30   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Vita har "Kjøp 2 valgrie neglelakker og få med topcoat eller basecoat på kjøpet" nå. Så hva bør man velge; over- eller underlakk?

Basecoat er særlig viktig dersom du bruker neglelakk med litt farge på. De kan nemlig misfarge neglene, sies det.

Jeg har alltid brukt begge, og vil anbefale deg å anskaffe begge, men hvis du må velge, ville jeg prioritert base coat.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.