|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Før barna kom var jeg alltid på fjellet. Jeg eeeelsket påsken....har ikke prøvd å ta med barna på det, orker ikke tanken på å måtte være ute i snø med så små barn... vi har derfor vært hos svigers på Tjøme de siste årene, men jeg orker ikke det lenger... det blir for tett. Derfor tenkte jeg prøve å være hjemme i år. og da tenkte jeg arrrangere felles påskeeggsanking med en nabofamilie, og bare henge litt å gata her. Vi bor i en gatesnutt med mange barnefamilier, så jeg håper det skjer litt her hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Blir hytta på oss også, dårlig med snø, men vi får trimme på trampolina og ta noen skogsturer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Hjemme og pusle i hagen, nyte våren og kose meg med ungene den første halvdelen av påsken, mens mannen jobber. Deretter skal vi kjøre østover og få med oss noen dager på nedover- og bortoverski hos mine foreldre.
![]() |
#44 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Vi har egentlig ingen tradisjoner, bortsett fra kalkunmiddag hos svigers og påskeegg. I år er vi invitert på hyttetur, så vi drar til sørlandet på onsdagen, og blir så lenge vi gidder.
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Jeg skal jobbe hverdagene, og så drar vi til Bergen skjærtorsdag og blir der en ukes tid - mannen er i permisjon, og jeg forskyver ferien litt i andre enden. Det blir så bra, det! Påskenøtter, påskekrim og forhåpentligvis greit spaservær.
![]() |
#46 |
Einsam
|
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Som vanlig - på hytta på fjellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Fjellpåske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Først jobbe, så minst mulig. Plukke opp noen couchsurfere og leke turister i Oslo med dem, kanskje.
![]() |
#49 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Påske = hytta på fjellet, skiturer med klister, kako og pølser stekt på bål, god tid til bøker og spill, trivelige hyttenaboer, besøk av svigers, påskeegg og forhåpentligvis sol og litt etterlengtet brunfarge på nesetippen
![]() |
#50 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Vi har ingen påsketradisjoner. Hjemmepåske er stas, reise bort er stas, besøke familie er stas. Påskeegg har vi pleid å skaffe, men det er ikke spesielt viktig, føler jeg. I fjor var vi hjemme hele påsken og hadde det kjempehyggelig. I år skal vi først til London i fem dager, og så skal Poden til besteforeldre i fem dager, det blir også hyggelig.
![]() |
#53 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Vi skal for en gangs skyld være hjemme og jeg storgleder meg til over en ukes total avslapping, turer, koselige aktiviteter med barna, påskesnop og britisk krim på TV (håper jeg, har ikke sjekket hva de sender i år).
![]() |
#56 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Vi har forøvrig en haug med påsketradisjoner. Det er krim på TV, påskelabyrint på radio, påskeegg (små) gjemt her og der hver morgen, påskebasar, skiturer, påskelam og mye moro.
![]() |
#57 |
Audacious
|
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Jeg begynner i halvny jobb mandag i påskeuka. Hvis det ikke bare er gjørme, så drar Ulvefar og ungene noen dager på hytta, antagelig med svigers. Så jeg skal ha bypåske og slutte tidlig på jobb og treffe venner og sånt.
![]() |
#58 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Gubben har vakt i påsken, sa da blir det hjemmeferie på oss, for førse gang på de påsker jeg kan huske tilbake. Håper på deilig vær og masse kaffe i hagen.
![]() |
#59 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Enten er vi hjemme og later oss og spiser påskeegg, eller så reiser vi utenlands og spiser påskeegg der også. I år blir det ytlandet.
![]() |
#60 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal dere gjøre i påskeferien?Vi skal være hjemme, håper på sol og varme. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|