|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du planfadder?Ja, det er vi. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Er du planfadder?Jeg hadde et fadderbarn i Rwanda gjennom SOS Barnebyer, men han er voksen nå. Jeg har tenkt på å melde meg for å få et nytt, da mest for Podens skyld - jeg har ikke noe eget behov for å ha et spesifikt ansikt å gi penger til, men jeg synes barneby-opplegget virker veldig bra og langsiktig både for de aktuelle barna og for området rundt. (For Poden tenker jeg at det kan både øke bevisstheten om ideelt arbeid og interessen for det aktuelle landet og problemene der.) Jeg støtter også fast en 3-4 andre organisasjoner, og sporadisk et par til.
|
|
|
#3 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Er du planfadder?Vi har vært Planfaddere i snart 10 år. Har byttet fadderbarn underveis siden første gutten flyttet og dermed mistet Plan kontakt med han. 'Vårt' barn er fra Kambodsja.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du planfadder?Vi er planfaddere og har vært det i noen år..
|
|
|
#5 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Er du planfadder?Ikke fadder. Jeg gir faste beløp til Leger uten grenser og Amnesty, og tenker at det i utgangspunktet er å foretrekke fremfor at organisasjonen skal bruke ressurser på å oppdatere meg om et spesifikt barn.
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Sv: Er du planfadder?
Vi gir fast til de to samme + Røde Kors. Jeg ønsker heller ikke at pengene skal gå til "ekstraarbeid" for å gjøre det mer interessant for oss.
|
|
|
|
#8 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du planfadder?Vi er planfaddere for ei jente i Brasil. Vi var faddere for ei annen jente derfra tidligere, men nå greier de seg så bra at de er utav systemet, og vi fikk automatisk tilbud om å være fadder for et nytt barn.
|
|
|
#10 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er du planfadder?Vært Plan-fadder i 10 år for ei jente i Uganda. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du planfadder?Vi var i tilsammen 18 år faddere til to via Strømmestiftelsen. Nå er vi Planfadder |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du planfadder?Ja, for en Rwandisk jente. Jeg zappet tilfeldigvis innom tv-programmet i går, da Marion Ravns tur til Rwanda ble filmet. Hjerteskjærende fattigdom og skjebner. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Er du planfadder?
Det var akkurat dette innslaget som gjorde at jeg tok telefonen fatt og meldte familien inn som fadder
|
|
|
|
#14 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er du planfadder?Vi er planfadder for ei jente i Tanzania og vært det i 3 år eller noe mener jeg,
|
|
|
|
#15 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Er du planfadder?Ja, via SOS, for en handikappet gutt fra Madagaskar. Pengene går jo ikke direkte til fadderbarnet, hverken via Plan eller SOS. Har derfor vurdert å heller bli generell barnebyfadder. Så har jeg imildertid tenkt at siden fadderbarnet mitt snart er voksen, så må jeg snart skaffe et nytt, og da er det kanskje pedagogisk fint å ha et konkret barn, for å lære mine barn litt om å hjelpe andre.
|
|
|
#16 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Er du planfadder?Vi har et fadderbarn gjennom Verdens Barn. Først hadde vi en jente gjennom tenårene, så ble hun gravid, og nå er vi faddere for hennes datter.
|
|
|
|
#18 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er du planfadder?Ja, det har jeg vært siden jeg var 18 år, 13 år that is ...
|
|
|
#19 |
|
Glad
|
Sv: Er du planfadder?Ja det har jeg vært i mange år, helt siden jeg fikk fast jobb. I tillegg støtter jeg Leger uten grenser og redd barna med faste månedlige beløp.
|
|
|
#20 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du planfadder?Da har jeg rekt opp hånda for jenter, og lille-Zlatan blitt fadder for ei jente i sør-Amerika. mens jeg ventet på bilen på verksted i dag!
|
![]() |
|
|