Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Digre edderkopper

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 23:21   #1
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶

Silence sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Digre edderkopper

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Usj. Nå orker jeg ikke å vente oppe på edderkoppfangeren min. Jeg får liste meg ut av stuen og håpe at den ikke tar meg når jeg går over gulvet. Hvis jeg forsvinner fra FP har dere altså forklaringen - jeg er blitt spist av et digert beist av en edderkopp.

Det hadde vært en sensasjon i Norge. Ser for meg overskiftene i VG.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 23:23   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Vi (jeg!) fikk også føle dette kulturkræsjet da vi flyttet fra Oslo sentrum til utenfor ring 3. Hage my ass. Det var edderkopper digre som fjell, skrukketroll og saksedyr. Og alle skulle på død og liv inn. De sto praktisk talt og trippet på dørstokken om morningen. Uæh!

Godt å være tilbake i Trøndelag der edderkoppene i det minste har normal størrelse

Gammel 28-03-07, 00:06   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Vi (jeg!) fikk også føle dette kulturkræsjet da vi flyttet fra Oslo sentrum til utenfor ring 3. Hage my ass. Det var edderkopper digre som fjell, skrukketroll og saksedyr. Og alle skulle på død og liv inn. De sto praktisk talt og trippet på dørstokken om morningen. Uæh!

Godt å være tilbake i Trøndelag der edderkoppene i det minste har normal størrelse

Jeg besøkte ei venninne på Slependen for en stund tilbake, og maken til eksotisk og interessant dyreliv var det lenge siden jeg hadde sett!
Hun hadde så mye rart utenfor stuedøren sin at jeg lurte hardt på hvordan hun fikk sove om nettene.
Heldigvis fikk jeg aldri sett de legendariske digre edderkoppene hun hadde snakket så mye om.

Gammel 28-03-07, 08:34   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hvis jeg ikke husker så alt for feil så bodde vel dere også i min nye bydel. Bydelen for de inneelskende småkrypene. (Jeg trodde insekter og slikt likte seg best ute, jeg...)

Beistet bor fortsatt under sofaen. Mannen skal jakte på det senere i dag.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:04   #5
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Misteri: Ja, sånne dukker opp innimellom hos oss også. Mest nede i kjelleren, men en og annen oppdagelsesreisende kommer opp til 2 etasje.

Vi flyttet hit til Telemarkskysten for noen år siden og da hadde jeg aldri sett slike megastore edderkopper før. Jeg var lenge stiv av skrekk når jeg så de. Nå bare dasker jeg de med en sko eller noe.. de tåler bare et slag før de dør så det er så greit atte. (verre med de små, de tåler jo all verden de)

Det med edderkoppen i øret blei jeg litt kvalm av.. hadde håpet at det ikke var mulig. Grøss. Får trøste meg med at de megaedderkoppene som finnes her nok ikke få plass i øret (ikke bestrid dette, la meg leve i en rosa verden!)

Gammel 28-03-07, 12:25   #6
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hvis jeg ikke husker så alt for feil så bodde vel dere også i min nye bydel. Bydelen for de inneelskende småkrypene. (Jeg trodde insekter og slikt likte seg best ute, jeg...)

Det stemmer nok. Men jeg får ikke lov til å prikke deg og fortelle deg hvor. Jeg er nemlig en ganske dårlig prikker.

Gammel 28-03-07, 13:00   #7
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Du Gaia, vi møtes ikke hos deg til uken, OK?

Godt du fortsatt lever!

Gammel 28-03-07, 11:01   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble også en gang tvunge til å tilbringe ca. 6 timer på do, fordi jeg visste at digre Eddis var et eller annet sted i resten av huset. Heldigvis satt den midt på veggen når mannen kom hjem. Og bare for å informere om størrelsen: Når den satt med bena rett ut, så hadde den IKKE plass i åpningen av et halvlitersglass. Derfor måtte han klemme av den litt bein, da passet den inn. :spy:

Uansett, det går an å ringe zoologisk fakultet på Blindern bare for å høre om edderkopper dør når man støvsuger dem. Har jeg hørt. (Ja, de gjør faktisk det).

Jeg vet veldig mye om arten "Stor Husedderkopp" (Tegeneria Atrica). Mye mer enn jeg ønsker. Fire år har jeg bodd med jævlene.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:54   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Nå måtte jeg sjekke om du var spist opp av edderkopper i løpet av natten.

Men seriøst, hvor kommer den fra? har dere kjeller? Det trenger ikke nødvendigvis være fuktig, men dårlig sirkulasjon av luft.

Gammel 28-03-07, 10:01   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lever fortsatt. Såvidt.

Ikke en antydning til kjeller en gang. Men vaskerommet ligger vegg i vegg med uteboden. Og det er på vaskerommet jeg har funnet de andre beistene. Så jeg tror det må ha noe med saken å gjøre.

Gammel 28-03-07, 10:07   #11
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

:serforsegGaiainnspunnetienkokong:

Gammel 28-03-07, 10:13   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Ja det skulle tatt seg ut.

Kjenner jeg får pittelitt grøsninger nå. Jeg tror jeg må finne det edderkoppreiret som jeg innbiller meg befinner seg inne i en eller annen vegg, og bli kvitt de skumlisene.

Gammel 28-03-07, 10:56   #13
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Det kan jo være at de holder til i uteboden, men har funnet seg en lun og varm passasje inn via vaskerommet.

Gammel 28-03-07, 10:56   #14
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Bak vaskemaskinen for eksempel.. eller inni veggen. :urk:

Gammel 28-03-07, 11:02   #15
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det finnes en spray man kan kjøpe og da dauer de! Har ikke prøvd den selv men har en venninne som sverger til den.

Den er vissnok ganske giftig for de selger den bare på spesielle steder - altså ikke matbutikker og sånn.

Glad du overlevde natta... hehe

Gammel 28-03-07, 11:11   #16
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huldra. HVOR????

Jeg vil ha. Så jeg er armert når jeg skal i kjelleren. Dere tror det er ille nå dere. Bare vent til oktober når de rømmer inn. :grøss:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:41   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Husedderkopp? HUSEDDERKOPP? :fistel: Er det liksom meningen at disse beistene skal bo i stua mi. Slik var det ikke da jeg bodde nede i asfaltjungelen. Jeg tror jeg må anskaffe katt. Da bli i alle fall Snupp lykkelig.

Gammel 28-03-07, 11:44   #18
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Husedderkopp? HUSEDDERKOPP? :fistel: Er det liksom meningen at disse beistene skal bo i stua mi. Slik var det ikke da jeg bodde nede i asfaltjungelen. Jeg tror jeg må anskaffe katt. Da bli i alle fall Snupp lykkelig.

Kommer litt an på hvor du bor. De er ikke så utbredt. I hvert fall ikke de store. De vanlige husedderkoppene er ikke så store, og overkommlige. Problemet med Tegeneria Atrica (den store) er de utrolig lange bein. Vent, skal jeg finne bilde av en stor husedderkopp. Størrelsen stemmer sånn ca, bortsett fra at kroppen på denne er stor i forhold til bena. Men den "samlede" størrelsen er omtrent som de vi hadde hjemme hos oss. I jordkjelleren, under kjøkkenet.

ADVARSEL: BILDE KAN STØTE ENKELTE SARTE SJELER!

http://www.cs.cmu.edu/~lanthony/pers...ria_atrica.jpg

Gammel 28-03-07, 11:58   #19
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jeg bor i Oslo. Den edderkoppen så kjent ut. Sikkert en fjern grandtante av min, tenker jeg. Jeg innser ulempene ved å endelig ha fått hage.

Gammel 28-03-07, 12:04   #20
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Jepp, mine var også i Oslo.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.