Sv: Atter en svigers-tråd
Dere har mange gode poenger, og noen HAR jeg prøvd.
Det med å sette seg på hver sin side av bordet med hvert sitt barn...vel, det var det vi gjorde! Det funket absolutt ikke.
Jeg er nok ikke den mest populære i svigerfamilien. Jeg har ingen problemer med å kommandere mannen her hjemme, men hos svigers får jeg det ikke til. Spesielt siden de synes jeg gjør så lite fra før av. (Jeg har noe sykdomsdritt som gjør at jeg blir fort sliten, så mannen har måttet ta sitt fra starten av.)
Det skal sies at han er VELDIG flink her hjemme, og tar mer enn sin del av arbeidet med barn og hjem. Men det er som om han glemmer alt når vi er utenfor døra! Og det er det samme om vi er hos hans foreldre, min mor, venner el.l.
Min svigerfamilie er kort og godt veldig spesielle. De ER lite høflige i utgangspunktet, de har mer tro på "fri oppdragelse" enn mye annet og de synes jeg er streng. (Men i dag når vi var der måtte Svigermor innrømme at den eneste ungene - og bikkja - hørte på, var meg!)
De bor rett nedi bakken her, men det er feil å si at jeg er "tittgjengd" i døra der.
Svigermor er veldig snill altså, og vil det beste, men det kommer jammen meg feil ut uansett hvordan hun formulerer ting.
Men takk for synspunkter alle sammen.
Jeg konkluderer med at :
1 = Ja, det ER uhøflig.
2 = Jeg burde være flinkere å si ifra.
3 = Mannen burde kringlevris når vi er hos andre!