|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Postens nye størrelsesreglerErica, jeg sendte mail til Bring da det samme skjedde meg. Jeg fikk beskjed om at fakturaen ble slettet med en gang. Du skal ikke måtte betale straffegebyr når det er Posten som har gjort feil. Det var ikke noe problem i det hele tatt.
|
|
|
#2 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Postens nye størrelsesregler
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Curlingkone
|
Sv: Postens nye størrelsesreglerKanskje de som selger vakuum-maskiner opplever oppsving i salg nå?
|
|
|
#4 |
|
www.bomulls.no
|
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Postens nye størrelsesreglerMå poengtere at jeg ikke etterlyser rom for avvik i størrelse, men at når en åpning er 7 cm og en pakke er akkurat 7 cm og den ansatte ikke bruker noe håndkraft, vil pakka fremstå som for stor. Reelt sett opererer de da m en grense på 6,8 mm. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Postens nye størrelsesreglerJeg trodde jeg hadde skrevet i denne tråden, men jeg har sikkert ikke sendt svaret.
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Ja, hadde det ikke vært festlig om Posten fikk lov å differensiere på pris i forhold til hvor pakken skal?
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Åh, det var på hengende håret at det ikke ble slik.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Postens nye størrelsesreglerI realiteten har man ikke konkurranse for større pakker heller. Man har hatt en "bedrift" som var en statlig monopol - det trengte ikke å bli bygd opp. Når dette ble privatisert burde man brutt det ned i flere deler. Det å starte å konkurrere med en "bedrift" som i utgangspunktet har fått alt "gratis" gir ikke konkurranse.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Postens nye størrelsesreglerNå har EFTA slått litt ned på Postens utnyttelse av sin posisjon i markedet her: http://e24.no/lov-og-rett/posten-faa...ntbot/20194644
|
|
|
#11 |
|
www.bomulls.no
|
Jeg så det. Så gjenstår det å se hvem som må betale den bota da ...ser ikke akkurat for meg at Posten venter stort lenge med å oppjustere prisene sine nok en gang!!
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
I utg.pkt ja. Jeg var fornøyd jeg også, veldig. Inntil vår PIB flyttet. Jeg orker nesten ikke si noe mer om det, for det er så inni granskauen på tryne at det ikke går an å beskrive; kompetansen, beliggenheten ...alt sammen er drit bånn i bøtta!!!
|
|
|
#14 |
|
bits and pieces
|
Jeg har motsatt erfaring. Og selv om parkeringa på postkontoret her er helt på tryne så drar jeg heller dit.
|
|
![]() |
|
|