Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 10:36   #41
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Betalt lunsj, veldig god pensjonsordning, mulighet for å tegne billig boliglån i Statens pensjonskasse, betalt fri i arbeidstiden for å gå til lege, tannlege, nødvendige møter med banken, samt foreldresamtaler på skolen og barnehagen. :ansatt i staten:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:36   #42
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ulykkesforsikring og fem uker ferie.
Mobilen skatter jeg jo av så.

Gammel 24-04-12, 10:40   #43
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Ulykkesforsikring og fem uker ferie.
Mobilen skatter jeg jo av så.

Jeg skatter også av en del av fordelene vi har. Men det er jo et gode åkkesom, og blir langt billigere enn om jeg skulle ha dekket alt det selv.

Gammel 24-04-12, 10:41   #44
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Goder?

:barnehageansatt:

Vel - mine goder er at jeg hver dag får være ute i sol, vind, snø og regn og leke i sand og gjørme og får mange, deilige klemmer og utfordringer hver eneste dag.

I barnehagen vår har de ansatte hver sin laptop.

De reiser på studietur til utlandet en gang i året, og får også delta på kurs/konferanser innenlands.

De har lønninger som ligger ørlitt høyere enn tariff.

Barnehagen har 2 faste vikarer, som vikarierer i barnehagen på fulltid, og som kan leies ut til de andre barnehagene i kommunen dersom det ikke er jobb til dem i vår barnehage.

Barnehagen vår er privat, og har en styrer som er litt over snittet opptatt av økonomi.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)

Sist redigert av Dragen : 24-04-12 kl 10:46.
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:41   #45
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Jeg skatter også av en del av fordelene vi har. Men det er jo et gode åkkesom, og blir langt billigere enn om jeg skulle ha dekket alt det selv.

Min egen mobil er bedre enn jobbtelefonen så den brukes ikke annet enn jobbrelatert uansett. Hadde jeg fått velge mobil selv hadde det vært noe annet.

Gammel 24-04-12, 10:46   #46
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Betalt mobiltelefon, både bruk og gadget
- Bredbånd
- Elixia-medlemskap

That's it, tror jeg. Vi har jo fleksitid og alt sånt, men jeg tenker vel egentlig ikke på det som et gode.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:49   #47
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glemte aksjene i firmaet. Får aksjeutbetaling i stedet for bonus og det er veldig fint i mai, ikke så fint i april. :selvangivelse:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:50   #48
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det å slippe teambuilding vil jeg heller kalle et gode.

He he. Det er jeg enig i. Jeg burde ha skrevet teambuiling (sorry, teambonding som det heter hos oss) OG kursing. Kursingen og det sosiale er jo veldig ålreit. Selve teambondingsdagen kan jeg dy meg for. Teambonding arrangert av tyskere er ikke helt min tekopp. I fjor måtte vi leke en hel dag. Leke? Meg?!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:52   #49
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Fri telefon, 1500 i bredbånd i kvartalet, veldig god helseforsikring md 10 dagers behandlingsgaranti, fri med lønn i jula og hengedagene i påsken, 49% av treningsmedlemsskap dekket.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:58   #50
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempestor personlig frihet og en (begrenset) pott reisemidler som jeg kan disponere veldig fritt. Prioritet i en glimrende ansattbarnehage.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 10:58   #51
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Goder?

:barnehageansatt:

Vel - mine goder er at jeg hver dag får være ute i sol, vind, snø og regn og leke i sand og gjørme og får mange, deilige klemmer og utfordringer hver eneste dag.

Samme her. Men vi får ca 70 kr i mnd som skal dekke slitasje på klær

Gammel 24-04-12, 11:02   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har 12 mnd. lønn pluss feriepenger, som godtgjørelse for problematikk rundt ferieavvikling. Dekket mobiltelefon, internett, taxi. Flexitid. Jevnlige naprapatbehandlinger.

Og jeg betaler aldri for konsertbilletter eller festivalpass.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:03   #53
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Goder?

Bill.mrk. statlig ansatt

For å svare på spørsmål nr 2 så er det ikke spesielle goder jeg ønsker. Jeg ønsker en anstendig lønn.

Jeg regner med at du får fri med lønn for å gå til lege/tannlege, både for deg selv og barna.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:06   #54
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg regner med at du får fri med lønn for å gå til lege/tannlege, både for deg selv og barna.

Bare en liten detalj, men: jeg tror ikke vi får fri med lønn for å følge barn til lege/tannlege. Er barnet sykt, er det jo sykt barn-dag, som er med lønn, men legetimer og annet som ikke skyldes at barnet er sykt akkurat nå, tror jeg vi må ta som ubetalt fri. Det mener jeg vi snakket om og fikk presisert i fjor en gang. (Men vi får fri til det, da.)

Gammel 24-04-12, 11:11   #55
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

- Jeg er statsansatt, og har god pensjonsordning
- Fleksitid. 8-15.45 til vanlig, og 8-15.00 fra 15. mai til 15. september
- Fri hver jul og hver påske samt alle helligdager
- Trening i arbeidstida, 1 time i uka
- Subsitierte kantiner
- Barnehageplasser til en del av de ansatte
- Eiendommer man kan leie (hytte, feltstasjon osv)
- Interne kurs og videreutdanning
- Anledning til å studere i arbeidstida

Gammel 24-04-12, 11:19   #56
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

De fleste goder har blitt fjernet ila de siste 3 årene pga innstraminger (utelandsk arbeidsgiver) men har fortsatt mobil og aviser dekket av arbeidsgiver.

Det største gode derimot anser jeg som fleksibelt arbeidsforhold. Vi har kjernetid mellom 10:00-14:00 og kan ha hjemmekontor når vi selv ønsker.
35 timers arbeidsuke i fulltidsstilling er jo også et gode selv om det kun er på papiret, og ikke har noe med virkeligheten å gjøre i det hele tatt.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:20   #57
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

- Betalt mobiltelefon, både bruk og gadget
- Bredbånd
- Elixia-medlemskap

That's it, tror jeg. Vi har jo fleksitid og alt sånt, men jeg tenker vel egentlig ikke på det som et gode.

Du ser ikke på fleksitid som et gode? Jøss, jeg ser på det som det aller største gode jeg har, særlig etter at jeg fikk barn. Jeg tror de aller fleste kvinner i service, omsorg og andre type typisk lavtlønnet "kvinneyrker" ville være svært uenig med deg. Flexitid er jo kun forbeholdt noen typer yrker.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:22   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fleksitid har jeg også, men det betyr jo strengt tatt bare at jeg jobber mye mer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:28   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fleksitid har jeg også, men det betyr jo strengt tatt bare at jeg jobber mye mer.

Sånn er det vel her også.
Og hos oss er det ingen kontroll på timer, så alt går på tillit. Jeg syns det er så kult. For her funker det forholdsvis bra.
Folk jobber når de må og går når de kan og ingen sluntrer unna.
Det er jammen ikke dagligkost.

Men jeg ser absolutt på fleksitid som et gode.

Jeg liker ikke lønnsforhandlinger. Jeg syns sjefen kunne fortalt meg hva han er villig til å gi meg, også kunne jeg tatt et valg på om jeg blir ut i fra om jeg er fornøyd eller ikke.

Gammel 24-04-12, 11:38   #60
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jeg har hjemmekontor (på fast basis, det koster for mye å leie et sted). Ingen merker når jeg kommer og går, bare jobben er gjort. Jeg har tilgang til grassat mye bra bibelkommentarer. :jobber i Misjånen:

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.