|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Trodde alle damer hadde denne genen og ble automatisk rågode til hvite løgner da man var nygravid og ikke har lyst til å fortelle det til en sjel på en god stund....
![]() |
#42 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?
Jeg synes det er veldig stor forskjell på å lyve og på å tie om sannheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Glamorøs
|
Eller da mine foreldre svarte "Åja!" i litt for høyt toneleie da de fikk høre hva Hiawata skulle hete.
![]() |
#46 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?"Er du gravid?"
![]() |
#47 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Jeg har tatt noen hvite løgner for ungene. Og det føler jeg er greit. Når de spurte meg om første gangen jeg drakk alkohol og ble beruset hadde jeg ikke lyst til å innrømme at jeg var tretten år. Så jeg sa jeg var sytten, men at jeg burde ventet til jeg var gammel nok.
![]() |
#49 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Jeg er elendig på å lyve. Virkelig. Derfor har jeg konkludert med at det beste er å holde seg til sannheten, eller bytte samtaletema. Det eneste jeg vet at jeg pleier å dra en hvit en på er frisyrer. Om noen har klippet seg og ser for jævlig ut, så kan jeg fint finne på å si at det var jo spenstig, eller kult om jeg blir direkte oppfordret til en kommentar. Ellers holder jeg klokelig kjeft.
![]() |
#50 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Jeg er ikke så glad i å trikse med sannheten. Men jeg blir ofte litt satt ut om jeg svarer "det passer dessverre ikke på fredag", og folk begynner å spørre og grave hvorfor. (Gjerne etterfulgt av "jamen det kan du da gjøre en annen dag??) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?En hvit løgn er den man drar for å ikke gjøre andre beklemte eller lei seg når det ikke er nødvendig, en sånn sosial smidighetsgreie. For meg skifter løgnen farge når man bruker den for å slippe å gjøre seg selv beklemt eller lei seg.
![]() |
#52 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Når barna mine spør meg om hvor gammel jeg var første gangen jeg hadde sex eller første gangen jeg drakk alkohol har jeg (og kommer til å fortsette med) kommet med løgner - da får de være i den nyansen det kreves, altså.
![]() |
#53 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Da pleide jeg å si "det har dere ingenting med, men det er mulig jeg forteller det når dere blir eldre." Og det har jeg gjort. Sex, drugs & rock'n roll, the works. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Jeg er faktisk ekstremt god til å lyve, men samtidig er jeg veldig ærlig, så det er ikke så ofte jeg lyver akkurat.
![]() |
#55 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Ringskrømt
|
Knall.
![]() |
#57 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Spinoff: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?jeg syns hvite løgner er ok. HVITE... For meg er en hvit løgn, en løgn man kan dra for å hindre en pinlig situasjon, eller for å unngå å såre.
![]() |
#58 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() |
#59 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Jeg sier ofte at jeg ikke har barnevakt dersom det er noe jeg ikke har så lyst til. Det er jo ikke nødvendigvis en løgn, men jeg hadde jo sikkert klart å organisere barnevakt dersom jeg virkelig hadde hatt lyst.
![]() |
#60 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Jeg burde være litt flinkere til å dra en hvit løgn når folk spør hvordan det går. Det er ikke sikker alle synes det er like interessant å få utbrodert hvor kjipt jeg egentlig synes det er å være gravid... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|