Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn av regnbuen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-12, 23:16   #41
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn av regnbuen

Selv om ikke de etterlatte, eller ofrene, er en homogen gruppe hørte jeg flere av de uttale seg i dag om hvor rørende dette var. Mange stod alt for midt oppe i det til å få med seg det som skjedde bare dager etter det utenkelige skjedde. Og det har slettes ikke vært bare godord etter 22. juli, men en god del negative uttalelser, særlig på nettdebattene, om overlevende og etterlatte etter terroren. Jeg tror behovet for å vise avstand til dette vil være en naturlig motreaksjon. Ser ikke helt hvordan man skulle merker alternativet, stilletiende sympati hjemmefra? Mulig det finnes alternativer, men kraften av at folk samler seg, den vil alltid være stor.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 23:19   #42
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Okay. Jeg er høy på neglelakk og nerver, men jeg gjør et forsøk likevel.

Det er ikke bare at han nevnte den og at han ikke liker den. Det er meningene han legger i den, det er symbolikken han ser i den. Avskyelig hjernevask; en grusom beskrivelse av en verden hvor alle har plass, ikke bare de han har valgt ut som riktige, rene.
Barn av regnbuen oppsummere det han syns er galt med samfunnet vårt.

På den andre siden så står vi, og vi finner trøst og styrke i sangen. Den står for det vi ønsker; samfunn, samhold, likhet. Kjærlighet, hvis du tillater meg å bli svulstig.

Sangen et er slags punkt mellom oss; det er beviset på hvor forskjellig vi ser verden. Ordene er statiske, når jeg leser de, når du leser de, når han leser de så er det de eksakt samme; de kan ikke forandre seg. Og likevel så er det to forskjellige sanger.

Når vi synger den, når vi samler oss og synger den så er det først og fremst for fellesskap. Noen vil garantert føle at det er å peke nese til Breivik, og det er egentlig helt greit det også, hvis det får de til å føle seg bedre.
Men jeg tror at det til syvende og sist handler om at det er godt å kjenne på hvor forskjellige vi er.

Selvsagt kan man si at Breivik enten syns det er fint med oppmerksomheten eller bruker dette som en unnskyldning for seg selv; et bevis på at vi ER hjernevasket.
Men det spiller ingen rolle. Det burde ikke spille noen rolle.

For et flott innlegg!

Gammel 26-04-12, 23:41   #43
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

...og hav ABB tenker er tydeligvis viktig for enormt mange, siden så mange føler et behov for å peke litt nese til ham ved å synge denne sangen, siden han ikke liker den.

Mange har også et stort fokus på at de ikke ønsker å ikke gi ham oppmerksomhet, og det får han jo på dette viset. Vi viser at vi tar hans utsagn på alvor og at de betyr mye for oss og at han kan skade oss med ord.

Solidaritetshandlinger har jeg masse til overs for, feks rosene som atter kommer til syne. Men de kommer av seg selv, ikke med utspring i hans utsagn.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

For ordens skyld: jeg er selvsagt ikke imot en markring, folk må jo få stille opp for hva de vil.

Vi diskuterte dette på jobb i dag, og jeg var sånn nesten alene om å mene det jeg gjorde, så litt outcast er jeg jo.

Jeg må sitere deg Pelle, for du er ikke helt alene om dette.
Du setter ord på hva jeg tenker, men kanskje ikke får mye støtte for akkurat i dag.

Jeg synes det er flott med slike type markeringer, men dette ville aldri ha kommet hadde det ikke vært for ordene fra ABB. Derfor så blir det neo feil for meg. Jeg vil at dette skulle ha kommet uten hans ord, og ikke pga det han sa.
Godt å se vi er fler.

Gammel 26-04-12, 23:49   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg har aldri likt kollektive føleseremonier noe særlig (typ tenne lys ved slottet da kong Olav døde), og Barn av regnbuen er jo en godt over snittet komisk sang. Derfor var jeg helt overrasket over hvor rørt jeg ble over at så mange møtte opp. Det ble fint, jammen ble det det.

Det Toffskij sa. Og da jeg fortalte poden om hva som hadde skjedd i dag, sa han spontant at han skulle spørre læreren i morgen om de også kunne synge den. Sånn at alle skulle huske på at det ABB mener er helt klin kokos, og at det er kjempeviktig at alle barn skal stå sammen om samme jord.

:tørker usynlig tåre:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 23:52   #45
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke lest hele tråden. Men fra mitt hjerte: for en flott markering. Jeg tror vi trenger dette. Vi er en nasjon i sorg. Jeg kjenner pårørende, jeg vet om noen som ikke sitter ved skolepulten som de skal. Sangen representerer mye av min barndom, oppdragelse, min ideologi (om man kan kalle det). Jeg tror mange, mange trenger denne markeringen. For å vise sin støtte til de pårørende, til ofrene, til det de tror på. For å få lov å stoppe opp og sørge sammen litt. Han tenker jeg ikke på.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:00   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det Toffskij sa. Og da jeg fortalte poden om hva som hadde skjedd i dag, sa han spontant at han skulle spørre læreren i morgen om de også kunne synge den. Sånn at alle skulle huske på at det ABB mener er helt klin kokos, og at det er kjempeviktig at alle barn skal stå sammen om samme jord.

:tørker usynlig tåre:

Bortsett fra den fordømte russen, så klart! De kan gjerne bli litt mindre fargerike.

:grinch:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:02   #47
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 00:34   #48
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Nyhetsbildet er preget av rettsaken, mange hadde på en måte lagt 22.7 litt bak seg, men nå kommer tankene og følelsene tilbake, de vi hadde i fjor juli og august. Nå har ABB fått sagt sitt i flere dager, nå skal vitnene og folket få si hva de mener. Markeringen idag var flott, verdig og en påminnelse til de pårørende, etterlatte og ofre om at de har en hel nasjon som støtter opp og bryr seg. Det er mine tanker om markeringen idag.

Gammel 27-04-12, 01:17   #49
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Dere som har motforestillinger til opplegget: har dere bakgrunn fra arbeiderbevegelsen/ungdomsorganisasjoner på venstresida? Pleier dere å gå i 1. mai-tog? Jeg bare lurer på om det kan være noen kulturforskjeller som ligge bak forskjellene i å se en slik markering på.

Jeg er oppvokst med protestviser, og har noen fantastiske minner fra å sitte blant annet på Utøya og synge. Kanskje ikke så mye "Barn av regnbuen", men "Til Ungdommen" er en av de som sitter i ryggmargen på meg. Det å stå sammen i en stor gruppe og synge om noe du virkelig tror på, er for meg både et bevis på samhold og en kraftig protest mot den/de som står for det motsatte.

Gammel 27-04-12, 07:18   #50
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg trodde også jeg var alene om å ha ambivalente følelser for hendelsen da den ble diskutert på jobb i går. Både fordi jeg synes sangen er i overkant svulstig, og ikke en gang er Lillebjørn Nilsens original (dette har lite med saken å gjøre, men må nevnes når det kommer fra et tidvis surmaget petimeter), og fordi jeg hadde en del av tankene som Pelle skisserer.

Men når jeg hadde gått noen runder med meg selv, og så hvor spontant, ærlig og ekte dette var, og hvor mye det betød for mange, ender jeg opp med å slutte meg til tilhengerne av arrangementet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 07:32   #51
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var litt usikker på hva jeg egentlig syntes om dette: det var en sterk markering, og det var flott å se, og jeg ble helt på gråten. Samtidig synes jeg det er feil å gi ham så mye oppmerksomhet. Å tie er det også makt i.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 07:36   #52
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er blitt mer og mer uenig i at tiing er makt. Særlig etter å ha lest Christopher Schaus kronikker, og noen andre også. Det er viktig å vise at man er uenig. Og akkurat nå er jo ABB det sterkeste symbolet på den umenneskeligheten vi er uenige i. Men ellers gjelder det jo også alle nettdebatanter, høyreekstreme etc som vi ellers bare lar gå upåaktet hen.
Jeg var ikke på markeringen. Jeg vet ikke om det ville føltes naturlig for meg, men jeg synes ikke vi som ikke var der egentlig trenger å mene så fryktelig mye om det, det betydde veldig mye for de som var der, og for overlevende og pårørende som så det, og da spiller det vel ikke noen rolle hva vi andre mener.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 07:40   #53
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

men jeg synes ikke vi som ikke var der egentlig trenger å mene så fryktelig mye om det, det betydde veldig mye for de som var der, og for overlevende og pårørende som så det, og da spiller det vel ikke noen rolle hva vi andre mener.

Jeg var ikke på markeringen, men jeg kjenner likevel at det er viktig for meg å mene noe om hendelsen. Jeg var heller ikke på Utøya, men det er sannelig viktig at jeg mener noe om hendelsen der. Klart det spiller en viktig rolle hva også andre mener om saker og ting enn bare de som har opplevd det direkte!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 07:46   #54
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes valg av sang var litt off nettopp av de grunnene Pelle nevner. Men felles markering og rosetog er helt up my alley.

Gammel 27-04-12, 08:25   #55
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Nå har ABB fått sagt sitt i flere dager, nå skal vitnene og folket få si hva de mener. .

Altså, det er jo vi som samfunn som ber ABB fortelle. Han har overhodet ingen plikt til å svare, det er ikke som at det er han som sa han trengte 5 dager.

Gammel 27-04-12, 08:26   #56
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Dere som har motforestillinger til opplegget: har dere bakgrunn fra arbeiderbevegelsen/ungdomsorganisasjoner på venstresida? Pleier dere å gå i 1. mai-tog? Jeg bare lurer på om det kan være noen kulturforskjeller som ligge bak forskjellene i å se en slik markering på.

Nei, jeg har ingen slik bakgrunn. Man jeg har deltatt i andre ungdomsorganisasjoner der man har sunget sammen, dog ikke i protest.

Jeg er ikke imot sang som protestform.

Gammel 27-04-12, 08:28   #57
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

jeg synes ikke vi som ikke var der egentlig trenger å mene så fryktelig mye om det, det betydde veldig mye for de som var der, og for overlevende og pårørende som så det, og da spiller det vel ikke noen rolle hva vi andre mener.

Hallo, jeg er da et tenkende menneske som mener haugevis av ting jeg strengt tatt ikke har noe med.

I tillegg er dette et diskusjonsforum, hvor man nettopp mener massevis.

Selvsagt spiller det ingen rolle hva nettopp jeg mener hvis folk vil synge, det er da ikke sensur og forbud jeg er ute etter.

Gammel 27-04-12, 08:32   #58
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Då vi var på Rådhusplassen i sommar, på rosemarkeringa der, kjende eg tårene trille for første gong etter 22. juli, då Maria Solheim sang:

Noen stjeler fra de mange
som ble sendt ut for å sloss.
Noen stjeler fra de unge,
som kommer etter oss.

Eg kjende ein som døydde på Utøya. Han var ikkje nær, men det var ein ung gut eg såg opp til. Han sloss for rettferd og likskap og han var ein av dei som var på god veg til å komme etter, inn i politikken, for å bidra til gjere Norge til eit godt samfunn å leve i. Eg trur mange av dei som blei utsett for massakren på Utøya, var som han - 44 av dei hadde tillitsverv i AUF. Og nettopp derfor blei denne sangen så sterk for meg, den kvelden i juli.

Då ABB nemnde akkurat denne sangen som døme på marxistisk indoktrinering i skulen, var min første tanke: Nei, den får du ikkje øydeleggje! Så då denne aksjonen kom, etterpå, kjendest det veldig riktig å bruke akkurat desse orda for å markere avstand frå ABB. Ikkje bare fordi han hadde nemnd denne sangen, fordi han stal liva frå dei mange som sloss og fordi han stal liva frå dei unge, som skulle komme etter oss.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:37   #59
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg greier ikke å skjønne hvordan dette kan bli en negativ greie?
40.000 mennesker som synger en flott sang, sammen, og pynter et hus der det pågår en grotesk rettsak med blomster.

Drit i hva tiltalte mener og har sakt, om alt vi tenker og gjør skal vektes etter hvordan det vil påvike hans ego er vi ute å kjøre altså.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 08:38   #60
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Jeg ser poenget, bai, jeg skjønner det veldig godt.

Jeg hadde bare likt bedre om man fant ut at man ville ha en massesangaksjon sånn helt av seg selv. Ikke fordi han ikke liker angen.

For øvrig synes jeg Kvakkestad har interessante synspunkter; er det ok med massesang i protest mot en person som muligens ikke kan noe for at han er som ehan er, fordi han er psyk? Og bør regjeringsfolk da delta, før en konklusjon er fattet?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10050166

Sist redigert av Pelle : 27-04-12 kl 08:55.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.