Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Mange barn, mye mat ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-12, 12:45   #41
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mange barn, mye mat ...

45 brød? Jeg spiser ikke brød, så i familien vår går det ca 8 brød i måneden.

Bra innsats, Floksa!

Gammel 30-04-12, 12:49   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Imponert over brødbaksten. Elter du for hånd eller har du stor maskin som takler den deigen? *nettopp knerta en kenwood*

Gammel 30-04-12, 12:54   #43
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Imponert over brødbaksten. Elter du for hånd eller har du stor maskin som takler den deigen? *nettopp knerta en kenwood*

jeg har en Bosch
Den er ikke spesielt moderne eller fancy og kommer neppe i rosa, men den gjør jobben og gjør den skikkelig. Den knar 3+ kg mel pluss vann helt uten problemer.
Nevnte jeg at jeg elsker den ja?

Denne er det, men i eldre og mindre fancy model

http://www.bosch-home.no/produkter/k...?source=browse

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 12:55   #44
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

jeg har en Bosch
Den er ikke spesielt moderne eller fancy og kommer neppe i rosa, men den gjør jobben og gjør den skikkelig. Den knar 3+ kg mel pluss vann helt uten problemer.

Ok. Kan du vise meg hvilken bosch? Vi bruker nemlig også mellom 30 og 40 brød i mnd. Og det øker.

Gammel 30-04-12, 13:18   #45
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Det var litt av en dagsproduksjon!

Her går det vel ca 20-22 brød i mnd (hjemmebakt, med brødbakemaskin). Mer blir det sikkert etterhvert. Det går mindre av hjemmebaktebrød som oftest ja, men det er fordi de er mye mer mettende enn kjøpebrød!

Gammel 30-04-12, 13:50   #46
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ok. Kan du vise meg hvilken bosch? Vi bruker nemlig også mellom 30 og 40 brød i mnd. Og det øker.

Det kom link i svaret, måtte bare finne den først.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 16:23   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Takk for svar. Da spørs det om det ikke er en sånn jeg trenger. Det er brøddeiger som er hovedarbeidsområdet nemlig. Selv om ingen maskiner slår de gamle. Bestemor sin assistent er snart 50 år og lever fortsatt.

Gammel 30-04-12, 17:07   #48
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Assistent finnes jo forsatt Katta. Jeg er veldig glad i mamma sin Assistent. Synes den elter bedre en Kenwooden min.

http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=6...3-90C8F9F9A0AD

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 18:37   #49
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

jeg har en Bosch

Denne er det, men i eldre og mindre fancy model

http://www.bosch-home.no/produkter/k...?source=browse

Vi har også Bosch-maskin, og jeg har samme erfaring som deg. Has bakt 1-2 runder brød i uka siden 2002, kverner 2-3 elger og minst det dobbelte antall sauer på kjøttkverna, og fortsatt er den like sprek.

Hjemmebakte brød blir langt billigere enn kjøpebrød av samme kvalitet, de er som regel større, så ofte kan man ikke regne en til en heller. Min erfaring er at man dessuten blir mett av mindre.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.