Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hytte på øy i Oslofjorden? (Nakholmen, Lindøya, Bleikøya)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-12, 23:57   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hytte på øy i Oslofjorden? (Nakholmen, Lindøya, Bleikøya)

En bekjent av meg kjøpte en utrolig koselig, liten hytte på Bleikøya i ca 1998. Den gang kostet den 1 mill!
Det er jo dyrt og populært fordi man trenger ikke bil for å komme seg på hytta, heller ikke kjøre 2-5 timer i kø på fredagene...
Så er det litt rein Oslo skjærgård-sjarme!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 13:23   #2
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner godt tanken om å ha hytte som ikke det tar så lang tid å komme til. Selv har vi hytte som vi bruker ca 1 time på å komme oss til. Reisetiden i seg selv er litt mindre, men det tar som regel litt tid å komme seg fra bilen til båten med alt som er med og x antall unger. Jeg hadde ikke orket å reise så mye på hytta hvis det hadde vært lenger reisevei, da hadde hytta vært forbeholdt ferier.

Jeg har kun vært på Lindøya og syns det var veldig fint der, men jeg ble litt skeptisk av å lese den annonsen. Det ser ut som om det er en del uenigheter rundt festetomten som jeg ikke hadde likt.

Gammel 03-06-12, 11:43   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi brukte den fine Oslo-dagen i går på å gå på visninger på Lindøya.
Så langt er det Lindøya som seiler opp som det beste alternativet, med to fergeleier og størrelse på øya.

Vi så på denne som er så overpriset at jeg ikke kan få sagt det. Den lå fint til, men hadde ikke utsikt, og her måtte man gjøre alt. Jeg tuller ikke. Megler var tilstede og sa "Dette er hytta for de som vil skrape litt maling og ta ting etterhvert..." men taksten sa råte, det var svikt i gulvet, alle vinduene var originale, det var kreativt gulvbelegg og... ja. Den må pusses opp, og uansett har den ikke optimal beliggenhet hvis man først skal bruke mye penger på den. Dersom den går for over 2 mill er markedet litt for hett, altså.

Vi så også denne, litt tilfeldig siden visningen var over og vi tilfeldigvis traff på eieren som ryddet opp skiltene. Den er priset høyere, men med forskjellen i standard var det definitivt verdt det - og så uten alt arbeidet. Det å frakte materialer over er noe her, og det er dessuten ikke lov til å bygge i skoleferien. Hun som solgte var veldig hyggelig, viste oss rundt og det er klart at det er denne vi er mest interessert i. Men om den er verdt prisen? Tja.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-12, 00:02   #4
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi så på denne som er så overpriset at jeg ikke kan få sagt det. Den lå fint til, men hadde ikke utsikt, og her måtte man gjøre alt. Jeg tuller ikke. Megler var tilstede og sa "Dette er hytta for de som vil skrape litt maling og ta ting etterhvert..." men taksten sa råte, det var svikt i gulvet, alle vinduene var originale, det var kreativt gulvbelegg og... ja. Den må pusses opp, og uansett har den ikke optimal beliggenhet hvis man først skal bruke mye penger på den. Dersom den går for over 2 mill er markedet litt for hett, altså.

Haha, "velkommen til meg" står det under en av bildene av hytta. Den var ny!

Gammel 04-06-12, 00:03   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Vi så også denne, litt tilfeldig siden visningen var over og vi tilfeldigvis traff på eieren som ryddet opp skiltene. Den er priset høyere, men med forskjellen i standard var det definitivt verdt det - og så uten alt arbeidet. Det å frakte materialer over er noe her, og det er dessuten ikke lov til å bygge i skoleferien. Hun som solgte var veldig hyggelig, viste oss rundt og det er klart at det er denne vi er mest interessert i. Men om den er verdt prisen? Tja.

Helt nydelig! Har dere pengene, så løp og kjøp!

Gammel 03-06-12, 11:47   #6
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den siste ligger jo veldig fint til, hvis jeg ikke husker helt feil. Det viktigste er jo at man faktisk kan ha fri når man er der, tenker i alle fall jeg. Men du må kanskje male stuen...

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 11:48   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Når jeg bare lar være å se på prisen, så syns jeg dette var uendelig mye bedre enn forrige alternativ altså. Og dessuten - beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet. Denne ligger fint til, det er romslig og pent ute og det er utsikt. Denne vil dere alltid få solgt igjen. Og dere vil aldri sitte og irritere dere over at det bare er eeeeen meter for mye hytte i veien for utsikten som er så nær, men akk så fjern.

Smilefjesjuryen gir tommelopp.

Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 11:58   #8
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Gaia:
Ja, den ligger både skjermet og med utsikt uten å blåse bort, den har et lavere platå i hagen som skjermer for den verste vinden (og med hytter foran), og har masse uteplasser. Vi må nok male, ja, ganske grundig også, for alt er gammelrosa. Men det er nye gulv, nytt panel på vegg, nye bjelker i taket og uteboden er gjort om til bad med dusj og toalett (hysj,hysj), det er utekjøkken som jeg elsker, og det er tydelig at det er en eier som er glad i stedet.

Smilefjes;
Vi kan ikke se på prisen altså, da blir jeg tullerusk som alle andre. Takk for tommelopp. Det er en visning der ute i dag, men det regner jo - jeg vet ikke om det tar bort en del sjarm, kanskje.

Men jeg er ikke fårelska, slik jeg er i gamlehytta vår. Jeg ser klart fordelene, og mannen er veldig giret - han snakker til og med om å selge båten vi har nå - og vente med å kjøpe ny... Så. Til og med 6-åringen var med på tanken om å bytte hytte. Det er bare litt for tidlig.

Gammel 03-06-12, 13:00   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den siste var veldig fin, og absolutt i den gaten vi ser for oss også. (Men hva var greia med fargen i stuen, ja? På gulvet og taket og over alt? )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:03   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den siste kjempegodt. Litt heftig den fargen, men det lar seg jo fikse.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 13:28   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg likte den siste kjempegodt. Litt heftig den fargen, men det lar seg jo fikse.

fargen på hytta? Det lar seg ikke fikse på øyene, der er det strenge regler for hvilken farge hyttene skal males i.

Gammel 03-06-12, 14:27   #12
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Mrs. Longbottom:
Utvendig er helt kurant- innvendig derimot...

Gammel 03-06-12, 23:46   #13
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Mrs. Longbottom:
Utvendig er helt kurant- innvendig derimot...

Nå så jeg fargen inne, ja. grøss.

Gammel 04-06-12, 00:00   #14
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Åhhh, den siste hytta var fin da.
Nydelig uteområde.
Jeg liker normalt ikke rosa, men her kunne jeg levd med det tror jeg. Synes det er fint med slik slitt maling som er på kjøkkenskapene.
Vet ikke om jeg hadde malt det jeg? (Kjerringa mot strømmen.)

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 23:50   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føler den hytta i alle fall tydelig viser hva som er galt med svigermors . Lekre soverom!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 11:47   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere kjøpte ikke, ser jeg?

- No. 4 -
Gammel 09-12-12, 12:19   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom over denne nå, og tenkte. Skal de kjøpe hytte, nå?!

ENDA ett prosjekt?

MEn så var det en gammel tråd.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 13:37   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Men de kjøpte aldri hytte i Oslofjorden? Jeg bare så at mange av de samme hyttene fremdeles lå ute.

- No. 4 -
Gammel 09-12-12, 13:42   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men de kjøpte aldri hytte i Oslofjorden? Jeg bare så at mange av de samme hyttene fremdeles lå ute.

Nei. De gjorde ikke det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 14:19   #20
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Vi kjøpte ikke.

Vi kjøpte noe annet istedenfor, til halve prisen (men som det må gjøres desto mer med). For halve prisen fikk vi 180m2 hus, 9,5mål tomt og sjøutsikt, så vi føler vi gjorde et godt kjøp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.